Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansDet snakkes så ofte om etterprøvbarhet og vitenskapelig dokumentasjon. Hvem sponser studier? Har resultatene statistisk signifikans? Fine ord. Viktige spørsmål. Men vet dere hva? Jeg får mer og mer sans for anekdotisk tilnærming i flere og flere sammenhenger. Det som virker for én, kan virke for flere. Og virket det for deg, så virker det kanskje for meg?
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansEr litt usikker på hva du mener med "anekdotiske tilnærminger"? Om du med det mener "Terje (45) gikk ned 300kg ved å kaste frisbee under vann"-historier man leser i Hjemmet eller Norsk Ukeblad, så er jeg HELT uenig! Slike historier er hyggelige å lese, kan være med på å inspirere, og kan generelt tilføre andre personer positive ting. Men nettopp det at det er anekdotisk gjør at man skal være litt forsiktig. Man vet i slike saker rett og slett for lite. Kanskje Terje jogga til og fra bassenget der han kasta frisbee, OG var gått over til lavkarbo-kosthold? Men journalisten er Hjemmet er bare opptatt av å presentere "det artige" - nemlig frisbee-kastingen. (Jeg vet jeg setter det litt på spissen, men da skjønner dere hva jeg mener, ikke sant) |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikans
Nja, hehe ... ikke akkurat sånne historier jeg tenker på, nei.
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansJeg *hadde* en mistanke om at vi ikke var spesielt uenige |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansJepp!
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansJeg har ikke noe annet å si enn at du ser mye yngre ut på det nye bildet
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansHehe ... kan det ha noe med å gjøre at det er 12 kilo siden det forrige?
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansDu er kjempefin på det nye bildet!! Ser MYE yngre og slankere ut. Rene modellen!!
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikansTakk, takk, dere! Jeg skal sannelig sørge for å få tatt litt flere bilder
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2005
![]() |
Sv: Om vitenskap, antekdoter og statiskisk signifikans
Jeg trodde nesten at dere var ulike personer....dumme meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lav karbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap? | Ingebjørg | Blodtypedietten | 8 | 27-05-06 14:04 |