Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
30-10-05, 19:48 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
|
Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Vi er en familie på 5 hvor alle har blodtype A. Noen er veldig allergiske og har atopisk eksem, andre reagerer ikke på noe. Synes blodtypedietten bærer preg av å være en typisk "ung" vitenskap som skjærer alle over en kam. Har nettopp begynt å sette meg inn i denne samtidig som jeg sjekker ut ayurveda som er en 4000 år gammel medisinsk vitenskap som har mye sammenfallende. Tror jeg har mere nytte av den siste men vil sammenligne det man kommer frem til. Noen som har mere erfaring med dette? |
Min kostholdsfilosofi: Snuser på blodtypedietten og ayur veda |
30-10-05, 20:32 | #2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Blodtypedietten er nok en "ung" vitenskap ja. Men det skjer mye for tiden - eller jeg får ihvertfall inntrykk av det, ettersom at Mat & Helse har omtalt D'adamo og blodtypedietten mye i de siste utgavene.
30-10-05, 20:48 | #3 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?
Jeg er også type 0 og det stemmer såpass at jeg blir nesten litt skremt.
30-10-05, 21:50 | #4 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Jeg har mentalt store problemer med å akseptere blodtypedietten. Jeg skjønner godt kritikken mot forskningsmetodene, og jeg er veldig i mot måltidsforslagene. Man kan jo sulte i hjel på dem...
30-10-05, 23:34 | #5 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Tusen takk for raske tilbakemeldinger! Sist redigert av Ingebjørg : 30-10-05 kl 23:51. |
Min kostholdsfilosofi: Snuser på blodtypedietten og ayur veda |
30-10-05, 23:50 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
|
heelt enig
27-05-06, 12:29 | #7 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Jeg stoler heller ikke helt på blodtypedietten av mange grunner , jeg mener han rett og slett har rotet litt. Feks. mener han at blodtype O var den første, men den kan den ikke ha vært, våre forfedre bodde først i afrika, hvor klimaet er varmt og man har god tilgang på plantekost store deler av året, men allikevel hadde de liten tilgang på korn, som ikke vokser vilt i store mengder noen steder. Og den beskrivelsen passer ikke helt inn i noen av blodtypene. |
Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' |
27-05-06, 14:50 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
|
Sv: Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap?Les denne omtalen: http://www.westonaprice.org/bookreviews/eat_right.html
27-05-06, 15:04 | #9 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
|
rettelse: ingen tilgang
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Atkins + blodtypedietten? | Marianne | Generell ernæringsdebatt | 8 | 10-05-05 11:07 |
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype | Summer | Blodtypedietten | 0 | 28-02-04 22:32 |
Her kommer litt reklame... | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 2 | 22-01-04 10:38 |