Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ikke brød?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-11-08, 20:07   #1
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Ikke brød?

Hva spiser dere som erstatning for brød?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:24   #2
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ikke brød???

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22102

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363 denne er veldig populær.

Den store brød lenke tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8144

Ett godt tips er å finne en bok om lavkarbokosthold, det er ganske viktig å forstå og lære seg sammenhengen.
Kan anbefale deg bøkene "bedre uten brød" "ketolyse" "atkins" "Fedons metode" Kan lånes på biblioteket hvis du ikke ønsker å kjøpe

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:32   #3
isabella
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke brød?

Første måneden spiste jeg ikke noe som lignet på brød i det hele tatt. Høres vanskelig ut, men etter noen dager var lysten på brød mindre, tro det eller ei. Jeg valgte å bruke første måneden til å venne meg av med tanken på blant annet brød.

Nå har jeg bakt oopsie rolls - lett å lage og gode å spise. I tillegg er lavkarbo lapper (Ziggy lapper) det det går mest i. Det finnes mange gode oppskrifter dersom du sjekker oppskrifter/bakst. Bakte brød idagmorges og det var helt greit.

Det går fint å leve uten vanlig brød, men veldig greit å ha erstatning til å legge pålegget på. I tillegg er det viktig å variere kosten, ellers kan det bli ensformig og veldig lett å få utskeielser.

Håper dette var til hjelp.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:34   #4
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg er helt vennet meg av det med brød. Ikke noe savn.

Gammel 04-11-08, 20:34   #5
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva med knekkebrød?
(Jeg haaaater å bake)

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:36   #6
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Fiberrik kan du vel spise mener jeg.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:38   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Nå kommer det veldig an på hvilke filosofi du skal følge da...

Råder deg til å lese om de forskjellige filosofiene her inne
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 20:49   #8
Heksehilda
Seniormedlem

Heksehilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Sørlandet
Heksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt liktHeksehilda er veldig godt likt

Jeg spiser et par helseklibrød (2-3) om dagen, og det ser ut til å fungere fint. De er jo tørre, men det er ihvertfall noe å ha osten på.

Ellers har jeg bakt brød fra spisdegslank.no i dag (6 gr karber/100 gram) og gleder meg til å prøve det i morgen. Jeg savner egentlig ikke brød, men det er så lettvint frokost, derfor syns jeg det er greit med litt "brødmat".

Heksehilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvorfor gir ikke suget etter ORDENTLIG brød seg? Tette80 Ketolysekuren 7 08-05-07 08:49
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25
Farlig å ikke spise brød! Aadna Spørsmål og svar 9 28-08-06 09:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.