Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Gjest
|
Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Jeg har hatt en skikklig dårlig uke, med dårlig matlyst og vært kjempedårlig på å få i meg noe som helst egentlig. Har veid meg, og alikevel gått riktig vei, men det er vel egentlig fordi jeg ikke har hatt noe særlig mat i magen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?Etter vel 3mnd på knallhard superstreng ketolyse var jeg 3d i Berlin. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?Forøvrig, uten å drepe gleden på noen som helst måte, kan det ta noen dager før sånne ting merkes på vekta. Kroppen min er litt treg i oppfattelsen, så det kan ta 3-4 dager før jeg merker noe utslag av utskeielser.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?Signerer Carisma. Og i andre tilfeller så kan det føre til stagnasjon en stund. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :)
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?Noen ganger reagerer kroppen med å gå når den en liten periode plutselig får annen mat.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Kanskje...Har hengt meg litt opp i en artikkel som kanskje kan være svar.. Når man går på diett vil leptinnivåene reduseres i løpet av bare et par dager, og dette vil i sin tur sende ut signaler som fører til flere tilpasninger i kroppen. Kroppen vet helt enkelt ikke forskjell på om du bare vil se bra ut til badesesongen eller om du sulter i hjel, så de samme sparetiltakene settes i gang – fettforbrenning og –mobilisering reduseres, muskelbyggingen stopper opp, underbevisst vil man bevege mindre på seg for å spare energi, sultfølelse og søtsug øker. Kvinner ser her ut til å ha en kraftigere negativ respons til fall i leptinnivåer (igjen, via dopaminreseptoren) enn menn. Energisensorene i fettcellen reagerer med høyere leptinutskillelse av karbohydrater enn av protein og fett, og derfor har en av triksene for å øke leptinnivåene vært en såkalt oppkarbing. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-)
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?Jeg skjønte ikke så mye av det utdraget, kunne du tenke deg å forklare? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins introduksjonsdiett/ ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Jeg sprakk i helga, og +2,5 kg viste ikke før noen dager senere :O men det er jo garantert ikke fett da men.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?takk for mange gode svar. |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Bedre å grue seg og bli positivt overrasket, enn å glede seg og så bli kjempeskuffa...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?
ja, det skal være sikkert! men ikke sikkert man blir like positivt overrasket neste gang, så det tar jeg ikke sjansen på |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Eller, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :)
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfro jeg ikke gikk opp i helgen?
Beste ville vel være å kjempe seg igjennom hele |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-)
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Hmm...det var litt spennende! Så ved å spise mer karbohydrater en gang i uka vil kroppen gi fra seg mer fett? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Ikke usannsynlig at jeg tester ut dette med noen skikkelig lav-GI-saker litt senere i år. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#16 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Jeg har lest noe om at man bør prøve å få i seg minst 1000 kalorier mer enn vanlig på spisedagen. Helst fra karbohydrater. Rimer ikke helt med ketolyse, men det er jo en helt annen kostholdsfilosofi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Jeg har ogsaa erfaring med vektnedgang etter utskeielser. Var paa ferie i vaares og brydde meg ikke en doyt om hva jeg spiste. Da jeg kom hjem hadde jeg gaatt ned to kg. Ganske utrolig! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: andre
![]() |
![]() |
#18 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() |
Sv: Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke gikk opp i helgen?Samme her! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan noen forklare meg GB? | scartz | Dr Lindbergs | 8 | 03-12-08 12:12 |
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) | matitt | Induksjonen | 4 | 01-12-08 10:22 |
I helgen var jeg ikke flink | emma1 | Spørsmål og svar | 4 | 26-05-08 14:28 |
Kan noen forklare meg hvorfor Cocosa liksom virker slankende? | Christina | Lavkarbo generelt | 20 | 29-01-08 23:34 |
Hvordan forklare folk som ikke forstår? | Siljevi | Ketolysekuren | 17 | 25-11-07 13:34 |