Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kvalm og vondt i hodet idag

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-10-10, 09:35   #1
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 41
stinemora er på en erverdig vei

Kvalm og vondt i hodet idag

Har gått på kuren i ti dager og har ikke kjent så mye til "bivirkningene". Hatt pittelitt vondt i hodet og vært en smule svimmel. Men idag under frokosten måtte jeg faktisk spytte ut(!) maten på tallerken igjen og løpe på do i tilfelle noe måtte opp. Skikkelig kvalm, men har ikke kasta opp enda. (enkel omelett med brokkoli ved siden av)
Hodepinen er tyngre enn vanlig.
Skjelver litt på begge hendene.
Er det normalt å få sånne bivirkninger etter så "lang" tid? Tenkte kanskje det er de tre-fire første dagene som er verst jeg.
Har på ingen måte blitt demotivert, dette SKAL jeg holde på med til matchvekta er på plass!
Pøser på med vann idag og håper vannmangel er årsaken

stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 09:44   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og vondt i hodet idag

Det går utrolig mye omgangssyke, så jeg skal ikke si at det helt sikkert er kuren, men det høres sånn ut!
Det tar litt tid før kroppen får taket på dette med å bruke ketoner som brennstoff og bivirkninger som kvalme, hodepine, slapphet, uvelfølelse, unormal metthet/reaksjon på mat etc kan dukke opp nesten når som helst!

Fortsett som du har gjort og som du sier, vær flink til å drikke nok! (men ikke tving i deg mer enn du klarer, det gir i hvert fall kvalme og også oppkast)

Gammel 09-10-10, 09:50   #3
Lavkarbojenta
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 35
Lavkarbojenta er på en erverdig vei

viss du har opplevde sånn kvalme og hodepine så er det omgangssyka. Kjæresten min spydde i går (han går ikkje lavkarbo) men det gjør eg og eg har vore grådig kvalm både i går og i dag! Har gått på lavkarbo ei uke no og det har gått heilt fint

Lavkarbojenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 10:09   #4
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Jeg tror nok dette er kuren jeg da men. Hadde det på samme måte selv. De første dagene gikk veldig fint. Men etter ett par uker var jeg VELDIG mye kvalm og uvel. Og hodevondt har jeg MYE av enda, men det er fordi jeg er for lite flink til å få i meg mye veske. Det er viktig med 3-4 liter veske hver dag.

Jeg var mye kvalm rett etter hvert måltid i flere dager, men etterhvert går det over og da er det bare å stå på videre. Hehe. Husk at det kan ta opptil flere uker før kroppen din har vendt seg til å bruke fett som drivstoff i stede for KH.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:07   #5
only39
Medlem

only39 sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 53
only39 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lavkarbojenta, her.

viss du har opplevde sånn kvalme og hodepine så er det omgangssyka. Kjæresten min spydde i går (han går ikkje lavkarbo) men det gjør eg og eg har vore grådig kvalm både i går og i dag! Har gått på lavkarbo ei uke no og det har gått heilt fint

Jeg tror ikke du trenger å trekke så kjappe konklusjoner som dette, for det høres ikke ut som et ukjent fenomen..
En annen ting, tar du vitamintabletter? I så fall, tok du det rett før mat? Jeg blir nemlig syyykt kvalm av de om de taes på tom mage...

Ikke gi deg, "hold'an ut" så blir det topp igjen!

81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 19:56   #6
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 41
stinemora er på en erverdig vei

Kvalmen gikk over heldigvis! Tar jo ca tusen vitaminpiller daglig, og ja, jeg tror jeg tok de før måltid igår, og det er godt mulig det er de som gjorde meg kvalm, spesielt omega 3
Står på videre

stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FRYKTELIG vondt i hodet Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 10 02-11-08 01:49
Jeg har så vondt i hodet! Kiera Lavkarbo generelt 3 01-05-08 23:16
Vondt i hodet Pelen Ketolysekuren 5 18-02-08 14:12
Vondt hodet? leil Ketolysekuren 10 21-06-06 18:04
Vondt i hodet Nanett Lavkarbo generelt 3 10-11-04 19:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.