Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vondt hodet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-06, 10:35   #1
leil
Juniormedlem
 
leil sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 54
Innlegg: 22
leil er på en erverdig vei

Vondt hodet?

Jeg er nå inne i min tredje dag i kuren. Ikke i ketose ennå(testet i sta), men jeg har så vondt i hodet. Vet jo at dette kan være en bivikning av kuren, men kommer det så raskt. Jeg begynte med hodepine om ettermiddagen på første dag. Jeg dikker ca 3 liter vann om dagen, så nok veske skal det være.

leil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:38   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Helt normalt Drikk masse vann og gi det noen dager, det blir bedre om ikke så lenge

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:39   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Vanlig med hodepine ja. Har du sluttet brått med koffein? Det gir hodepine. I tillegg tar det kroppen tid å venne seg det nye næringsinntaket, fra sukkerkosthold til lavkarbo. Hold ut, det går over - evt. ta noen paracet om det hele blir ulidelig. Og husk på å få i deg nok mat.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:44   #4
leil
Juniormedlem
 
leil sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 54
Innlegg: 22
leil er på en erverdig vei

Sv: Vondt hodet?

Trodde jeg måtte være i ketose før hodepinen slo til, jeg. Ja ja,får håpe det går over snart da.

leil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:45   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

De første 3-4 dagene på lavkarbo (og da mener jeg med så lite som 15-20 gram karbo daglig) får jeg den verste hodepinen ever, føler jeg sprenges! Det er så vondt at jeg nesten begynner å grine, og må ta Ibux for å holde meg oppreist. Men den 4-5 dagen går det HELT over.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:46   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Opprinnelig lagt inn av leil

Trodde jeg måtte være i ketose før hodepinen slo til, jeg. Ja ja,får håpe det går over snart da.

Du kan godt være i ketose uten utslag på stix, men jeg tipper at det er mer "abstienser" fra sukker etc du sliter med....

Uansett så går det over etter noen dager !

Lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:48   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Synes ikke du skal ta Paracet... siden det er en enkel løsning på problemet:

Jeg har alltid problemer ved inngangen til ketose, og etter flere forsøk med mange uker med hodepine, influensafølelse og hjernetåke har jeg funnet ut at det hjelper å spise noe med bittelitt flere karber i, som f eks et par soltørkede tomater, noen nøtter, eller en skive med Lindbergbrød (ikke spis sukker!). Da går jeg fra helvete til normaltilstand på en halvtime! No kidding! Etter det kan jeg gå ned på karber igjen og ikke merke noe til de tidligere plagene.

Det med soltørkede tomater eller Lindbergbrød er ikke autorisert viten, men det er for lite karber i nøtter til at det hjelper på meg. Prøv deg fram - lykke til!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 16:29   #8
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

Sv: Vondt hodet?

Hadde kun litt hodepine de to første dagene på ketolysekuren jeg.
Krysser fingrene for at det går fort over for deg også

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 16:52   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Vondt hodet?

jag var også veldigt dålig første dagerne... Som tur va hade jag ju lest boken innen jag begynnte,så jag var forberett på det.. Annars hade jag nog blitt urolig.. Hypokondiker som jag er...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 17:06   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Atkins anbefaler iallefall å "karbe opp" med litt ekstra grønnsaker eller nøtter i en overgangsfase. Han sier at vekttapet kan gå for fort for enkeltes metabolisme.

Viktig i ketose:

Nok vann
Nok grønnsaker
Tilskudd av elektrolytter (mineraler som magnesium og kalsium) som går tapt med vannet som trekkes ut av kroppen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 18:04   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vondt hodet?

Hei
Hvis det ikke er tale om kaffe-abstinens-hodepine, vil hodepinen raskt forsvinne.
Det går fortere hvis du tar mineraltilskudd som Scilla anbefaler.
Snart vil du oppleve ketolysekurens velsignesle med masse energi og fravær av sult.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 04-03-06 23:14
Vondt kne - noen råd? MHM Fysisk og mental helse 11 26-04-05 03:58
Et hakk opp på Ketostix, men... rsy Induksjonen 13 06-04-05 16:28
Vondt i hodet Nanett Lavkarbo generelt 3 10-11-04 19:38
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no