Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Jeg prøvde meg på en oppskrift på sjokoladeboller (kokkosboller) i dag, men siden jeg ikke hadde mascarpone så prøvde jeg meg på varianten med pisket eggehvite isteden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Marscapone er en fet kremost, så jeg vil tro at du kan bruke philadelphiaost eller tine kremost som erstatning. Kaaaaaanskje til og med kesam, men den har vel litt andre egenskaper som ost...
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Tror jeg ville pisket opp Philadelphia sammen med 2-3 ss kremfløte, det er nok det nærmeste du kommer mascarpone |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Jeg har brukt kesam sammen med piska fløte.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Sv: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Om man visper fett i stivpiskete eggehvitter så faller det helt fra hverandre. Man kan heller ikke piske eggehviter stive om det er fettrester i en bolle. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Philadelphia er ikke like salt som andre kremoster, syns jeg. Når du blander den med fløte og søtt forsvinner den utprega saltsmaken helt. Mulig det går an å bruke creme fraiche også, hvis du tykner den med noe.. Mascarpone er vel laget av creme fraiche, hvis jeg husker rett? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Re: Kan jeg bytte ut mascarpone med noe annet?Ok... massen jeg hadde gelantin i er goood MMM, men ikke kremet da, det ble jo kokkosgele |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mascarpone | babydoll | Kake/dessert og snacks | 39 | 09-02-12 12:00 |
var jeg dum nå som erstattet kremost med mascarpone? | lucifine | Spørsmål og svar | 1 | 29-09-11 18:36 |
Mascarpone? | manebane | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 5 | 30-08-11 16:07 |
Mascarpone? | Kanskje | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 01-07-11 21:11 |
Karboinnhold i mascarpone? | Imse | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 6 | 24-07-09 16:46 |