Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-11, 08:18   #1
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei
Unhappy

Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Gikk på ketolyse i 2,5 mnd før sommeren og gikk ned 8 kg. Har slidd og etter en altfor lang pause, og startet opp igjen 1.10. To første ukene gikk jeg ned ca 2,5 kg tilsammen. Men nå har alt snudd...nå har jeg gått op i vekt noen hundre gram hver dag .
Jeg er i ketose. Målene har nok gått noe ned,føler jeg har mistet litt av "sideflesket"..men vekten stiger...
Jeg drikker 3 l om dagen ca..noe vann men mest farris,er dette ikke bra eller?
Eks. på måltider i går;
*Frokost; 2 skiver lavkarbobrød (ca 1 karb pr skive) med spekeskinke og kremost naturell.
*Lunsj: Salat(m fetaost også) og 2 kyllingkarbonader.
Middag: ca 10 kyllingvinger ,grønnsaker og dipp laget på sæterrømme.
Snacks: 50-100 gr bringebær
I tillegg noe vann,og mye farris.....
Demotiverende når vekta går OPP!!
I tillegg går jeg myyyyye turer. Denne uken har har jeg gått ca 3,5 mil....
Kan noen fortelle meg hva jeg bør gjøre anderledes???

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:57   #2
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Trener du mye? Kan være du bygger litt nye muskler og di veier jo en del
Ellers er jeg så pass fersk selv at jeg vet ikke....

Ønsker deg lykke til videre, håper vekta snur. Men det er jo positivt at du krymper inn ihvertfall

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:59   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Flere liter farris om dagen? Farris inneholder mye salter og jeg ville trappet ned på det inntaket der, ikke kuttet helt ut, men trappet godt ned. Salt er riktignok noe vi trenger, men vi trenger ikke så mye og det binder også vann i kroppen noe som gjør at vekta kan stige.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:00   #4
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Jeg går bare turer...skulle ikke tro det bygde så utrolig mye muskler så man går opp i vekt 2 uker på rad....??

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:00   #5
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Flere liter farris om dagen? Farris inneholder mye salter og jeg ville trappet ned på det inntaket der, ikke kuttet helt ut, men trappet godt ned. Salt er riktignok noe vi trenger, men vi trenger ikke så mye og det binder også vann i kroppen noe som gjør at vekta kan stige.

Ok,da får jeg prøve å trappe ned på det....tenkte det var bedre enn pepsi max...men ser hva du mener . Takk for tips...

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:03   #6
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Farrisen ja, den tenkte jeg ikke på. salt binder vann..
Nærmer du deg mensen, så samler kroppen også veldig ofte opp vann..

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:32   #7
Bolla :O)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 14
Bolla :O) er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Himaele, her.

Farrisen ja, den tenkte jeg ikke på. salt binder vann..
Nærmer du deg mensen, så samler kroppen også veldig ofte opp vann..

Mensen har jeg hatt,så da skyldes det nok farrisen....får kjøpe meg en soda streamer å tilsette vanlig vann kullsyre..er helt avhengig av kullsyren men er så stolt at jeg har klart å kutte ut pepsi max fullstendig

__________________


Bolla :O) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:45   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Vel - er det farrisen som binder vann i kroppen på deg så slipper det før eller siden... Og vannkilo er ikke noe farlig da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 14:17   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg OPP i vekt?

Spiser du for lite mat? Hva er høyde og vekt i dag? Jeg ville nok ikke kuttet ned på raske gåturer - bare vær obs på at disse også kan gi vannansamling i kroppen, for det gjør det hos meg Du kan jo ta en hel uke med bare korte rolige turer og se om det gjør noen forskjell, bare som en test?

Jeg tror ikke saltet i farrisen er problemet heller, men heller at farrisen erstatter rent vann

Bruk i tillegg målebånd slik at du ikke blir helt avhengig av vekta som kan variere mye av de mest "idiotiske" årsaker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hvorfor går jeg opp i vekt? Mysticgirl Spørsmål og svar 10 21-02-11 11:08
Hvorfor opp i vekt i dag? nybegynner85 Spørsmål og svar 3 04-05-10 17:50
Vet du hvorfor jeg går opp i vekt? Chantelle Lavkarbo generelt 18 17-06-09 21:16
Jeg går OPP i vekt ... Hvorfor? MorStine Ketolysekuren 29 26-10-07 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no