Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-09, 20:16   #1
Mogvai
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
Mogvai er på en erverdig vei

Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt

Kan noen hjelpe en nybegynner?!?
Jeg skal på jentetur i helgen, og drar i morgen. Og så begynner jeg å lure
da...hva skal jeg spise? Hvordan skal jeg unngå å sprekke?

Middagene er greie, da kan jeg spise kylling, kjøtt osv men bare kutte ut noe av tilbehøret.
Men hva med frokostene?

Nå har jeg bakt noen hasselnøtt-muffins jeg tenkte å putte i kofferten sånn så jeg hvertfall har noe.
Men hvordan skal jeg i meg nok fett? Tips?

Det er snart (bare) to uker siden jeg startet. Jeg vet man ikke skal drikke alkohol de fire første ukene, men hvorfor? Vi skal på fest på fredag, og det er jo utrolig kjipt å dra langt av gårde og sitte og se på andre drikke.

Kan jeg lage meg noen drinker med vodka og sprite zero, f.eks uten at det ødlegger alt?

Og hva med EN caffe latte på cafè? (dette er det eneste jeg savner, faktisk). Kan man ikke drikke det pga for mange karber, eller er det andre grunner?

Hilsen en nybegynner som ikke vil ødelegge alt i uke 2

Mogvai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 20:34   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt.

Jeg er ingen ekspert, bare tenkte å gi et lite tips om det med fest...
På lavkarbo tåler kroppen ekstremt lite alkohol, det er noe med at kroppen bruker det han finner best, og alkohol funker bedre enn fett, så derfor tar kroppen opp all alkoholen med en gang (rett meg hvis det er feil)

Jeg gjorde den feilen at jeg trudde jeg kunne drikke som vanlig, plutselig sa det pang og jeg lå på gulvet noen timer.. Så vær forsiktig!

Når det gjelder tur så er du jo på god vei, lag med deg noe du kan spise på veien, gjerne noe du syns er godt, slik at det ikke frister med vanlige godsaker.

Skal dere bo på hotell? I såfall er det jo bare å plukke og velge fra frokostbordet, stapp innpå med pålegg
Kanskje ta med deg noen skiver lavkarbobrød.

Sjekk ut frokostoppskriftene, se om det er noe du kan lage og ta med, som du bare har pålegg på

God tur!

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:55   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt.

Men hva med frokostene?
Er dere på hotell er det bare å laste på med salat og pålegg + majones.
De fleste har også egg og bacon, spis det. Lavkarbo på hotellfrokost er kjempelett i Norge!
Er det hjemme hos noen dere skal være, så lag omelett eller egg og bacon.
Men hvordan skal jeg i meg nok fett? Tips?
Tja, du kan prøve Jædersylte med majones, avokado, nøtter, fet ost, fløte...
Det er snart (bare) to uker siden jeg startet. Jeg vet man ikke skal drikke alkohol de fire første ukene, men hvorfor?
De første ukene er det greit for kroppen om den får lov til å omstille seg til ketolyse i "ro og fred". Når du drikker, setter du ketolysen på "vent", det er ikke verre enn det (forutsatt at du drikker noe med null/minst mulig karber).
Men du vil også bli mye fortere full enn det du pleier å bli!! Så pass på der
Kan jeg lage meg noen drinker med vodka og sprite zero, f.eks uten at det ødlegger alt? Ja, det går greit. Et godt råd er å spise noe fett først. Husk å drikke mye vann innimellom drinkene...
Og hva med EN caffe latte på cafè? (dette er det eneste jeg savner, faktisk). Kan man ikke drikke det pga for mange karber, eller er det andre grunner?
Det er nok pga karbene, regner jeg med.

God tur!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 00:28   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse på jentetur. Hjelp!! Haster litt

en kaffe latte inneholder vel ca 5-12 khd (det er kun fra melka så lenge du ikke har sukker i) men du kan drikke soyalatte ikke like godt (noen synes sikkert det) men mye mindre khd (ihvertfall hvis den er usøtet)

jeg drakk en latte på skolen i dag, nyyyyydelig

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Haster litt: hva ha på/til salaten? Budeia Spørsmål og svar 3 19-02-08 23:02
Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!) Borealis Fysisk og mental helse 7 08-06-07 18:30
Hjelp! Haster!:) Monen Lavkarbo generelt 1 04-01-07 15:43
Haster litt. Kan noen hjelpe meg med karbotelling? Iset Atkins kosthold 4 12-04-04 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no