Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan spare penger - tråden

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-05, 19:41   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hvordan spare penger - tråden

Her kan du legge inn dine beste sparetips, jeg er sikker på at flere har nytte av disse nå på nyåret!

  1. Ta ut penger i minibanken et par ganger i uka, du kan spare opptil 1000 kroner på et år på ikke å dra kortet hver gang du handler.
  2. Måltidsplanlegging med handlelister du følger hver gang du handler mat, lønner seg gjerne.
  3. Ta en mail-runde til familie og venner og hør hvilke blader de kjøper. La disse bladene gå på rundgang i vennekretsen/familien.
  4. Foreslå å byttelåne videofilmene dine og barnas med en annen familie neste gang dere møtes.
  5. Storhandle mat du bruker mye når det er på tilbud, sjekk ukas tilbudsaviser fra matbutikkene.
  6. Lag en byttering med vennene/venninne som bytter klær og tilbehør. Ta med alle klær du er lei på hvert månedlige jentetreff.
  7. Reis mer bort og spis, søndagsbesøk og gratis middag er vel ikke å forakte?
  8. Gå inn på www.gratis.no og sjekk ut gratis vareprøver og konkurranser
  9. Hvis du er flink å huske å avbestille kan du melde deg inn i bokklubber og få masse gratis bøker.
  10. Kjøp varer til halv pris nå i januar og spar til bursdagene i året som kommer. Spesielt fungerer det godt for alle barnebursdager for de som har barn.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 19:51   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk
Thumbs up

bra tråd!

super tråd!!!!

man kan spare penger på å ta ut i minibank på flere områder! både ved å slippe masse smågebyrer OG ved at man sannsynligvis får et litt mere bevisst forhold til pengene! (det trenger jeg!)

har mange gode sparetips på mat, men de kan jeg ikke bruke lenger... sånnt som å spe ut med pasta og ris...

kom vel egentlig ikke på noen gode tips utenom de du skrev,Marianne. veldig gode tips!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 19:55   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg har et godt tips,som sjefen ble litt forfær over.Rett og slett,betal mer skatt enn du behøver!Ba om full skatt i desember jeg.Staten har bedre rente enn banken har,så i juni får du en fin sum i reiseposen din

Og bsu,ikke minst,anbefalt for de som er under 33 å skaffe seg.Får 20 % fradrag på det du har spart det året.
Og forøvrig som Marianne skrev,grip sjansen når det er salg.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 20:13   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg bruker bank hvor jeg ikke betaler et øre i gebyrer jeg Skandia banken...... Tvert i mot får jeg renter på konto hver mnd... og billig lån og...

Også er kontoen min tom hver mnd. Hvor sparer jeg henne da ?? Der jeg ikke kan ta ut. Betaler 1000 kr mer i skatt pr mnd. Så når sommeren kommer har jeg ikke brukt opp pengene til ferien ! Renter får jeg der og !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 20:45   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

-Sy inn de buksene som har blitt for store... så slipper du å kjøpe nye før du må ned en str til...
-Kjøp bare 1/2 -parten av den lovlige snopen som du pleier å kjøpe.

-"Shop"/refinansier event forsikring og lån 1 gang i året. Noen banker dropper etableringsgebyr hvis du bytter bank.

-Benytt de rabattene du kan få via bank -kortene dine.


__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 21:17   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

-Sy inn de buksene som har blitt for store... så slipper du å kjøpe nye før du må ned en str til...



marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-01-05, 23:30   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

mine tips :)

  1. Bytt til Skandiabanken!! www.skandiabanken.no
  2. Klipp kredittkortene i to! Særlig om du er ung og dum (personlig erfaring, ja... )
  3. Planlegg innkjøp, skriv opp det du trenger når du kommer på det. Følg handlelisten slavisk når du er på butikken.
  4. Handle mat når du er mett!! Om du er sulten, kjøper man ofte mere..
  5. Ikke kast klær! Sy dem inn/ut (..) - bytt dem med andre som har mye lekrere utvalg enn deg selv(..) - eller klipp opp stoffet og samle på til du får sy-ånden over deg.. kanskje det kan bli en lekker veske til din beste venninne? Da har du spart penger på gave!
  6. Stump røyken!
  7. Dyrk dine egne grønnsaker og urter.
  8. Bruk minimalt med kort. Ta ut penger istedet.
  9. Invester penger om du kan i eiendom. Lei ut. (Særlig bra med tanke på pensjonen!)
  10. BSU! Genialt sparetiltak for unge under 34. Skattefradrag.
  11. Å lage bursdags/jule-gaver er ofte billigst, og settes ofte større pris på.
  12. Kan du dele internett eller kabel-tv med naboen, gjør det.
  13. Skru av lys.
  14. Tett lister på vinduer, lønner seg i lengden, hindrer varmetap.
  15. Dusj mindre om du betaler for varmt vann. Dusj i kaldere vann, det er også best for hud og hår.
  16. Dra til Sverige og handle! Fyll bilen med folk, og krev penger for bensin.
  17. Tøm skap, skuffer, loft og kjeller og hold garasjesalg.
  18. Selv bøker og cder du ikke bruker. Evt. auksjoner bort på www.qxl.no
  19. Handle på Rema1000! Og innvandrerbutikker.
  20. Besøk kelkoo.no for å finne beste pris på noe.
  21. Gå på loppemarked om våren og høsten.
  22. Sjekk om du har den billigste strømleverandøren (mye å spare!!)
  23. Sjekk om du har rett mobil-abonnement for ditt bruk (mye å spare!!!)
  24. Ikke kjøpt mobil med bindende avtale. Lønner seg svært sjelden.
  25. Kjenner du en frisør? Få vedkommende til å klippe deg, for kanskje 1/4 av prisen.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 05:11   #8
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sørg for å gifte inn alle mulige yrker i familien, alternativt skaff deg venner som er

elektriker,
rørlegger,
tannlege,
lege,
snekker,
bilmekaniker (viktig! her er det mye å spare!),
eiendomsmegler,
innehaver av platebutikk (gratis CD'er og konsertbilletter),
barkeeper (billig rødvin ute!),
IT-ekspert (billig eller gratis PC og programvare),
advokat,

La oss si det sånn; du er kanskje sykepleier. Du gifter deg med overlegen. Dere får to barn, send den ene på privatskole og den andre på en skole med dårlig rykte. Din datter vil antakelig bli f.eks tannlege. Hun gifter seg igjen med en eiedomsmegler hun ble kjent med gjennom sine venner fra privatskolen.
Din sønn surrer og tuller og bestemmer seg for å bli bilmekaniker. På skolen blir han kjent med noen andre som blir elektrikere og rørleggere, de blir hans beste venner. Sammen går de mye ut på byen og han blir kjent med en bartender som han gifter seg med. Hun åpner sin egen bar. Din sønn vil ikke være bilmekaniker lengre og åpner platebutikk i stedet. I jobben trenger han advokat, som han blir kjent med via snuskete omveier, men advokaten er billig og tilbyr mer enn gjerne sine tjenester til resten av din sønns familie (inkludert deg).
Om din ene nevø nå blir IT-ekspert, og en annen snekker, er saken i boks.

Litt langsiktig, men til slutt blir det veldig billig.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 08:01   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sitat:

Smosje sitt innlegg

må bare legge til en liten greie her....

skjønner så godt tankegangen og jeg har hatt den lenge... helt til jeg begynte å jobbe...
jeg er håndtverker(ja, jeg har allerede utdannet meg til et yrke ) (går ikke inn på hvilket yrke, prøver å være litt anonym lissom )
og alle som kjenner deg vil selvsagt at du som venn og "handy-person"skal jobbe billigere for dem, og det skjønner jeg. og hvis man da gjør det... så klarer jo ikke folk å holde kjeft... også finner en nabo eller venn ut av det og lurer på om vedkommende som har fått arbeidet utført kan ordne det samme for dem...

også er hjulene igang... !!

ok, jeg har kanskje eksepsjonelt store problemer med å si nei til folk...
enda jeg har blitt bedre til å takle penge-kunde-greier

er ikke sint, altså smosje, ville bare belyse det "fra andre siden" (eller min side)
og jeg er ikke utsatt for like mye mas som elektrikere eller rørleggere...! (min fetter er rørlegger...)

noen morgentanker før jobb

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!



Sist redigert av aline : 04-01-05 kl 14:19.
Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 08:02   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

kremt .... det er selvfølgelig heeeeelt greit å få billigere tjenester av folk som tjener mere enn nok, da

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 08:26   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Sørg for å gifte inn alle mulige yrker i familien, alternativt skaff deg venner som er

elektriker,
rørlegger,
tannlege,
lege,
snekker,
bilmekaniker (viktig! her er det mye å spare!),
eiendomsmegler,
innehaver av platebutikk (gratis CD'er og konsertbilletter),
barkeeper (billig rødvin ute!),
IT-ekspert (billig eller gratis PC og programvare),
advokat,

La oss si det sånn; du er kanskje sykepleier. Du gifter deg med overlegen. Dere får to barn, send den ene på privatskole og den andre på en skole med dårlig rykte. Din datter vil antakelig bli f.eks tannlege. Hun gifter seg igjen med en eiedomsmegler hun ble kjent med gjennom sine venner fra privatskolen.
Din sønn surrer og tuller og bestemmer seg for å bli bilmekaniker. På skolen blir han kjent med noen andre som blir elektrikere og rørleggere, de blir hans beste venner. Sammen går de mye ut på byen og han blir kjent med en bartender som han gifter seg med. Hun åpner sin egen bar. Din sønn vil ikke være bilmekaniker lengre og åpner platebutikk i stedet. I jobben trenger han advokat, som han blir kjent med via snuskete omveier, men advokaten er billig og tilbyr mer enn gjerne sine tjenester til resten av din sønns familie (inkludert deg).
Om din ene nevø nå blir IT-ekspert, og en annen snekker, er saken i boks.

Litt langsiktig, men til slutt blir det veldig billig.

Herlig

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 10:45   #12
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Savner et tips jeg:

Hvordan få null kroner til å rekke til en hel måned?
Hvordan få null kroner til å formere seg i en "helsikes fart"?

Noen som kan hjelpe meg med dette?

fra "fattig" Fedonist

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 11:00   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Savner et tips jeg:

Hvordan få null kroner til å rekke til en hel måned?
Hvordan få null kroner til å formere seg i en "helsikes fart"?

Noen som kan hjelpe meg med dette?

fra "fattig" Fedonist

Selge bilen...? Bytte gaver...få igjen penger....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 11:03   #14
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Selge bilen...? Bytte gaver...få igjen penger....

Tro det eller ei; har ikke bil jeg..... Kanskje jeg kan selge Hi Ho Silver sin???

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 11:10   #15
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Enig med Mofe:
Slutt å røyk, da sparer man overraskende MASSE penger

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 11:27   #16
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Tro det eller ei; har ikke bil jeg..... Kanskje jeg kan selge Hi Ho Silver sin???

Klart det. Han kan skaffe ny.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 13:00   #17
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Jeg er OFTE innom Fretex. Der finner jeg mange godbiter til barnebarna mine, især penklær/sko. Foreldrene blir i alle fall veldig glade.
Dessuten er bokhyllene mine fylt med mange bøker derfra. Hos Fretex finner jeg igjen bøker som jeg har betalt over 300,- for i bokklubb til den nette pris av kr15,-
Alltid når jeg skal ut og reise, er jeg innom der og finner paperback-bøker til 5 kr. Kjekt å ha, når man som meg søler med vin og solkrem. Et ekte "kjøp og kast"-produkt.

Er dere glad i å strikke?
På jobben satte jeg opp en lapp med spørsmål om folk hadde tiloversliggende garn, event. gamle gensere som aldri kom til å bli brukt - så tok jeg gjerne over.
Jeg fikk så mye flott "materiale" som jeg rakk opp, og alle barnebarna har fått gode,varme "rompebukser" - sokker, votter og halser. Div. dukker har også fått fornyelser i garderoben.
Jeg har aldri vært spes.glad i å sy, men gjorde det allikevel til mine da de var små.
Jeg har nå lært datteren min hvordan man tegner mønster av disse arkene som følger med i f.eks."Burda" - og hun syns det er veldig morsomt. Tøybiter finner man i restekasser, nesten gratis.

I sommer så flyttet jeg på det tidspunktet som skogen bugnet som mest av bær og sopp - og savnet merker jeg godt nå. Også blåbær og jordbær (markjordbær) som er "ja-mat"... Kantareller er det også mye av i "min skog"
Det hadde vært kjærkomment!!

Veldig bra tråd, Marianne***

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 14:10   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Bringer opp denne igjen, jeg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan starte en ny tråd / Svare med innlegg HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 15-01-09 18:43
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no