Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose og kalorier

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 12:29   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Ketose og kalorier

Jeg lurer på om det er viktig å se på kalorinnhold når man er i ketose? Spiste en flintastek som har 0 karber, med over 1000 kalorier. Har noen dager endt opp over 3000 kalorier om dagen. Kan det være årsaken til at jeg forrige uke gikk opp 300g, så hadde jeg kun gått ned 100 g denne uka. Har fortsatt ikek kommet inn i ketose i følge ketostix, og merker ikke heller noe ketolyse symptomer, men urinen min lukter skikkelig, det har den gjort hele tiden, så kan være at jeg er i ketose men ikke fått symptomene?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 12:31   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og kalorier

Så lenge du går jevnt og trutt ned så trenger du ikke å se på kaloriene. Det er først når du har stått stille i minst 4 uker du bør se på om noe trenger å endres.

Det er ikke alle som får farge på stiksen eller som får ketoseånde. Så lenge du går ned og teller karbene og vet du holder deg til grensa så skal du ikke bry deg om stiksene eller stresse med det i det hele tatt.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:38   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og kalorier

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg lurer på om det er viktig å se på kalorinnhold når man er i ketose? Spiste en flintastek som har 0 karber, med over 1000 kalorier. Har noen dager endt opp over 3000 kalorier om dagen. Kan det være årsaken til at jeg forrige uke gikk opp 300g, så hadde jeg kun gått ned 100 g denne uka. Har fortsatt ikek kommet inn i ketose i følge ketostix, og merker ikke heller noe ketolyse symptomer, men urinen min lukter skikkelig, det har den gjort hele tiden, så kan være at jeg er i ketose men ikke fått symptomene?

Spiser du karbo i det hele tatt eller spiser du mer skaldemans? En flintstek med 1000 kalorier er ei skikkelig stor steik altså! 750 til 1000 gram avhengig av om fettet er med eller ikke. Dette gir da i tillegg enormt mye protein - rundt 165 til over 200 gram protein (en kilde oppgir dette ihvertfall) .... så faktisk kan grunnen til at du ikke går ned så raskt være stort inntak av proteiner...proteiner gir faktisk noe blodsukkerstigning - ikke så mye som karbohydrater - men mer enn hva fett gjør.
Jeg regner med du spiste noe annet i løpet av dagen i tillegg til flintsteika? Kanskje enda mer proteiner?

Jeg ville redusert kraftig på proteininntaket - hold deg til rundt 1-1.5 gram pr kilo (trener du veldig mye og hardt - gjerne opptil 2 om du føler behov i forbindelse med restitusjon) og heller øk på med fett. Litt grønnsaker er også bra fordi de inneholder lite karbo og har mye god næring

Drikk nok vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med kalorier? Betty00boop Lavkarbo generelt 21 18-06-10 12:48
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Ketose og kalorier smørbukk Spørsmål og svar 3 08-02-10 21:44
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Tanker om kalorier på lavkarbo (ved ketose) mofe Lavkarbo generelt 29 11-02-06 11:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no