Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 00:07   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Jeg vet det var ett eller annet med de stixene, men husker ikke hva..

Var det sånn at selv om du får utslag, ville ikke det si at du er i ketose, bare at du utskiller ketoner?

Eller var det sånn at om det er utslag så er du i ketose og forbrenner fett?


Og om du er i ketose.. Burde ikke da stixene gi utslag når som helst på døgnet, ikke bare om kvelden?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 00:42   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Du skal måle om kvelden, minst to timer etter forrige måltid!

Andre tider på døgnet vil det være flere feilkilder som gjør at du ikke kan vite hvor ketonene kommer fra!
Feks er mange ikke ketolytikere i ketose om morgenen pga lenge siden siste måltid, eller fettet du spiste til lunsj kan gi utslag!

Alle utslag er utslag om kvelden! Fargen spiller ingen rolle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 08:36   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skal måle om kvelden, minst to timer etter forrige måltid!

Andre tider på døgnet vil det være flere feilkilder som gjør at du ikke kan vite hvor ketonene kommer fra!
Feks er mange ikke ketolytikere i ketose om morgenen pga lenge siden siste måltid, eller fettet du spiste til lunsj kan gi utslag!

Alle utslag er utslag om kvelden! Fargen spiller ingen rolle!

Men betyr utslag at man ER i ketose og kroppen forbrenner fett uansett?
Kan man være i ketose og IKKE forbrenne fett?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:09   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Les om ketose her: Post 1 av Nille: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:13   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Ja, du kan være i ketose og ikke brenne fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:48   #6
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Jeg må bare dra frem denne igjen jeg, for jeg er litt forvirret..

Hører at de fleste er i ketose om morgenen pga for lenge siden siste måltid, at fettrikt måltid kan gi utslag og at om du får utslag på kvelden 2 timer siden siste måltid, så er man i ketose..

Men her er greia.. Jeg får IKKE utslag om morgenen, ei heller utover formiddagen. Jeg FÅR utslag på kvelden, i går var det 2 t og 15 minutter siden måltiden og da fikk jeg utslag..

Er jeg i ketose eller ikke?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:27   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med de ketostixene igjen?

Æææ, hvilken del av: du kan bare stole på resultatet om kvelden, var det du ikke forsto?

Om du får utslag eller ikke resten av døgnet er ikke interessant, så lenge du får det om kvelden!

Har du drukket mye, fått mensen, trent eller jobbet hardt..... det er mange grunner til at man ikke får utslag også!

Dersom du er sikker på at du har holdt deg under 20- 30 karber er det ingen grunn til å tenke på disse stiksene i det hele tatt. De viser jo streng tatt bare hva som finnes/ikke finnes i urinen din!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forstår ikke ketostixene Kanskje Fysisk og mental helse 5 21-01-11 19:10
Har et spm angående ketostixene skm Ketolysekuren 6 12-02-10 20:46
Hvordan bruker dere Ketostixene? Krøllerellerei Spørsmål og svar 9 31-07-09 23:43
Kan jeg ha ødelagt ketostixene allerede? moreheavygravy Lavkarbo generelt 10 21-02-08 18:09
ehh.. hvordan var det med kalorier nå igjen..? silje Generell diskusjon 3 07-02-06 13:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no