Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Verdens feiteste mann

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-06, 11:20   #1
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Verdens feiteste mann

Her er en artikkel om verdens feiteste mann, som veier 540 kg http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/h...icle627417.ece

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 11:22   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Verdens feiteste mann

Stakkars mann...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 11:53   #3
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Verdens feiteste mann

Må være utrolig jævlig å ikke kunne gå ut av sengen på 5 år, ja.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 12:40   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

Leste i dagbladet at legene var sjokkert over at hjertet, blodomløpet og blodsukkeret fungerte som på en slank person. Det beviser vel kanskje at man ikke trenger å være syk selv om man er overvektig. Noe det tydeligvis var vanskelig å forstå for spesialistene.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 13:02   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

Helt utrolig at man kan bli så stor. Sikkert ikke noe kjekt å leve fanget i en slik kropp, så jeg håper operasjonen vil hjelpe ham.

Jeg likte bedre Dagbladet sin artikkel, og bildet der. Det var liksom litt mer optimistisk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 00:21   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Verdens feiteste mann

Ja han er frisk i medisinsk forstand, men fullstendig låst. Og hva har fedmen gjort med musklene hans og leddene hans.. ? Kan han gå dersom han blir tynnere? Etter sigende har han ligget i senga i 5 år.. 5 år uten å bruke beina. Han må lære å gå på nytt tror jeg..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 01:30   #7
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Verdens feiteste mann

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...este_operasjon

Mozon har oxo skrevet om han...

Sitat:

Han skal blant annet gjennomgå et inngrep i galleblæren og tarmene. Meksikaneren ser frem til operasjonen, som forandre hans liv.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 14:28   #8
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Verdens feiteste mann

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/05/12/466062.html

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 12:46   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens feiteste mann

Her er han igjen:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=121199

90 kg lettere med hjelp fra Barry Sears

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 00:43   #10
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens feiteste mann

Detta påminner mycket om ett program jag såg på TV för några veckor sen. Det var en brittisk dokumentar om en man som vägde 500 kg+. De fick riva en vägg i huset för att få ut honom och han hade inte överlevt om han inte kommit till sjukhuset. Det ironiska i det hela var att han var undernärd när han kom in på sjukhuset!

De gjorde en magoperation på honom och han gick ner nästan 200 kg. Han lyckades också finna en fru på sjukhuset. Sen följde de hans liv ett tag, men han klagade mest på att han bara kunde äta små portioner och sen satt han där med chipspåsen och colaflaskan!! Får de inga kostråd på sjukhuset alls? Eller lite sunt förnuft hade kanske hjälpt också? Jag kan inte hjälpa att jag blir provocerad av sånt. Lite ansvar måste man ta själv. Han borde fått uppföljning när det gäller kost. Hans fru lagade till sånt han ville ha - men inget av det var nyttigt eller hälsosamt för honom (eller henne..)

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 09:07   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Verdens feiteste mann

Livet består av valg. Jeg er sikker på at alle fedmeopererte får kostholdsveiledning i etterkant av operasjonen. Men ikke alle velger å følge de rådene. Jeg har sett mange slike tv-program og her har svært mange falt tilbake til gamle synder. Overvekta sitter i hodet og i gamle spisevaner. Noen tar ikke advarsler og gode råd til etterretning, men da har de kun seg sjøl å skylde på dersom de igjen begynner å legge på seg eller blir sjuke av feilernæring.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 13:05   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Overvekta sitter i hodet og i gamle spisevaner. Noen tar ikke advarsler og gode råd til etterretning, men da har de kun seg sjøl å skylde på dersom de igjen begynner å legge på seg eller blir sjuke av feilernæring.

At det sitter i hodet er jeg enig i, at de 100% kan skylde seg selv er litt mer uenig i.
En tidligere bekjent av meg er slankeoperert. Han gikk ned endel før operasjonen, og mye etter, tilsammen mer enn 50 kg. Det er vel omtrent to år siden han ble operert. Problemet han møtte da var at han som var vant til å skjule seg bak et anonymt ytre og ikke var interresant for andre (mente han) plutselig ble attraktiv.
Etter over 20 år som "gammel ungkar" kom han ut av skapet som homofil. Problemet var at han fikk ingen veiledning i hvordan han skulle takle det nye livet sitt hverken som tynn eller som skeiv, og det siste jeg hørte var at han var på god vei inn i skallet og opp i vekt igjen...
Trist, men desverre sannheten for veldig mange... Særlig menn. Kvinner har ofte mer eller mindre bevisst et forhold til kosthold og ernæring opparbeidet gjennom slankekurer, veninneprat, dameblader osv. Menn har ofte ikke i nærheten av denne kunnskapen og fullstendig lost når de må klare seg på egenhånd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 13:13   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens feiteste mann

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Livet består av valg. Jeg er sikker på at alle fedmeopererte får kostholdsveiledning i etterkant av operasjonen. Men ikke alle velger å følge de rådene. Jeg har sett mange slike tv-program og her har svært mange falt tilbake til gamle synder. Overvekta sitter i hodet og i gamle spisevaner. Noen tar ikke advarsler og gode råd til etterretning, men da har de kun seg sjøl å skylde på dersom de igjen begynner å legge på seg eller blir sjuke av feilernæring.

Det er lett å falle tilbake til gamle synder men jeg ville da ikke latt meg avbilde med brus og potetgull i hendene. Det må jo være uvitenhet at han lar seg avbilde sånn.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 00:50   #14
Pigalopp
Nytt Medlem
 
Pigalopp sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Under naboen
Alder: 45
Innlegg: 5
Pigalopp er på en erverdig vei

Sv: Verdens feiteste mann

Uff,godt han får hjelp da..

__________________
Jeg har kjøpt meg ryggelys.
Pigalopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 01:02   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

... artig avatar....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 14:26   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

Opprinnelig lagt inn av Nille

... artig avatar....

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste lunsj! Iset Lunsj 5 27-10-05 18:47
Logikk/Matematikk/Empiriske fakta? Anne Livets lyse side 9 18-08-04 21:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no