Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mat til jakt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-09, 13:37   #1
bjorn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
bjorn er på en erverdig vei

Mat til jakt

Skal snart på en ukes jakttur inn på finnmarksvidda. Har da ikke tilgang til kjøl/frys og andre fasiliteter. Kun lavvoovn og propanbrenner. Noen tips til hva jeg kan ha med og hvordan lagre / tilbrede mat i denne uken ?

bjorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:46   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mat til jakt

Skinke på boks
Smør
spekemat
Div. grønnsaker.

nå er det vel ikke sånn kjempevarmt der på dagtid og natta? Vi legger alltid maten i et mjølkespann eller bøtte med lokk og stein i bunn i bekken/elva/åa/sjøen om vi har tilgang til det, da holder maten seg kjølig og man kan ha med rømme, majones o.l. dette har fungert på mang en tur på sommeren. På høsten fungerer det fint med å legge ut maten( gjerne hø*t på veggen eller i en tett boks som mjølkespann, bøtte el.l.) og i sk*ggen og da går det ganske bra. Det fungerer i allefall her i tr*sil på denne tiden. Men å ta med fløte er nok ikke så lurt, med mindre du skal bruke den med en gang Rømme eller creme fraiche tåler litt mere og tilsetter litt mere smak på maten.
nå vet jeg ikke hvor langt fra vei og vassfar du skal, men om du klarer å ta med en bøtte med lokk, så kan du ha med en god del ferskmat.

Og tåler du lavkarbobrød, så er det lettvint

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:50   #3
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 56
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat til jakt

Egg og bacon

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:52   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mat til jakt

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Egg og bacon

Ja, egg i massevis!

Kjenner jeg blir litt misunnelig på en slik tur, ikke at jeg jakter eller fisker( dvs elsker å fiske, men jeg er ikke glad i fisk og tåler ikke innlandsfisk), men bare å rømme litt fra hverdagen, ei uke i telt, uten unger sammen med gubben hadde vært herlig!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:24   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mat til jakt

Spekekjøtt, spekepølser, smør og fiberrik.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 18:02   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat til jakt

Opprinnelig lagt inn av bjorn, her.

Skal snart på en ukes jakttur inn på finnmarksvidda. Har da ikke tilgang til kjøl/frys og andre fasiliteter. Kun lavvoovn og propanbrenner. Noen tips til hva jeg kan ha med og hvordan lagre / tilbrede mat i denne uken ?

Jædersylte og majones på tube.
Hvis du har tilgang på RSP er jo det kjempeflott. Synes å huske at de var fulle av fett??
Uansett er boksemat ala jædersylte/rsp greit.
Tubeost.
... og de andre tingene som er nevnt ovenfor

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 21:24   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Mat til jakt

fyll sekken med kokte egg:. med skall. De holder seg lenge vettu...men gå litt forsiktig!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar

Emneord
turmat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er på jakt etter en god taco oppskrift Sophie Lavkarbo generelt 10 25-08-09 16:11
Prøvepias jakt på EL og bedre helse. prøvepia Åpne dagbøker 45 28-10-06 13:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no