Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 11:49   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10014476

Tja... han sier at han ikke vil avfeie lavkarbo - og dreper det han sier i setningen etterpå med at

Sitat:

Men dietten er upraktisk og vanskelig å følge over tid, og forskning viser at etter to år er resultatene etter vektnedgang med en lavkarbo-diett eller lavkalori-og andre dietter den samme.

Så jeg måtte jo sende inn et spørsmål til han i "dagens spørretime" om akkurat dette med at lavkarbo er vanskelig å følge... som om lavkcalori/lavfett dietter er så jævlig lette å følge... da hadde vi jo alle gått på slike og vært slanke og fine alle sammen jo!

Jaja... vi skulle hatt vår egen www.helseklubben.no med lavkarbo-filosofi - noen som blir med og utvikler en sammen med meg?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:31   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Hehe, jeg synes det er litt morsomt at argumentet "Det er så VANSKELIG" ser ut til å rangere så høyt blant folk som ikke vil anbefale lavkarbo. Jeg mener...

"Jeg vurderer å slutte å røyke." "Nei, det er jo så vanskelig å gjennomføre, du må jo kose deg også!"

"Kanskje jeg burde begynne å trene et par ganger i uka?" "Nei, det tar jo masse tid og det er mye lettere å la være!"

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:40   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Tett på nett med VG’s ny fedme ekspert Hjælmeset i dag kl 14.30, send inn spørsmål her: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2422

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:52   #4
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Jeg var klar for å bidra med høylydt fnising og latterlige kommentarer her altså, men så leste jeg artikkelene og sitter med så enorm flau smak i munnen at jeg tror jeg går og pusser tennene heller.

Operasjon er åpenbart løsningen. Det er notert.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hehe, jeg synes det er litt morsomt at argumentet "Det er så VANSKELIG" ser ut til å rangere så høyt blant folk som ikke vil anbefale lavkarbo. Jeg mener...

"Jeg vurderer å slutte å røyke." "Nei, det er jo så vanskelig å gjennomføre, du må jo kose deg også!"

"Kanskje jeg burde begynne å trene et par ganger i uka?" "Nei, det tar jo masse tid og det er mye lettere å la være!"

Hahahaha utrolig bra sagt! Den så jeg ikke gitt - takk for at du hjelper til med å snu ting litt på hodet *noterer til senere bruk*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:57   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Sitat:

Jeg vil for eksempel ikke si at lavkarbo-dietter er noe tull, for forskning viser at de kan ha god effekt på vekten spesielt det første halve året. Men dietten er upraktisk og vanskelig å følge over tid, og forskning viser at etter to år er resultatene etter vektnedgang med en lavkarbo-diett eller lavkalori-og andre dietter den samme.

Jeg synes det er fascinerende og tragisk at alle høykarbo-folk som omtaler lavkarbostudier viser til den tullestudien der lavkarbogruppen fikk slanke seg i tre måneder og så gikk over på vedlikehold mens lavkalorigruppen slanket seg i to år. Fantastisk sammenligningsgrunnlag...

Sitat:

Senter for sykelig overvekt tilbyr et helhetlig behandlingstilbud og har cirka syv hundre nye pasienter (600 voksne og 100 barn/unge) pr. år. I årenes løp har senteret operert mer enn ett tusen pasienter. I snitt opereres nå annenhver voksne pasient som henvises til sykehuset.

Å herregud! Annenhver av de voksne pasientene opereres?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 16:59   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Tett på nett med VG’s ny fedme ekspert Hjælmeset i dag kl 14.30, send inn spørsmål her: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2422

Sendte inn DET fine spørsmålet jeg... tror du det kom på trykk?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:06   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

En follow-up til slankeoperasjons-iveren til Senter for Sykelig Overvekt i nettmøtet:

Sitat:

ja, jeg er veldig enig med deg i at man bør prøve alt mulig før en fedmeoperasjon.

Alt mulig før en fedmeoperasjon... Likevel så opererer de halvparten av de voksne? Does not compute.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:44   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sendte inn DET fine spørsmålet jeg... tror du det kom på trykk?

Mmmmmmmnei, tror nok han har sklidd rett inn i Vektklubb miljøet til at du får noe svar, he, he…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:50   #10
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Svarte han ikke på flere spørsmål enn de som ligger der nå?
Må jo ha kommet flere, mener jeg.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:01   #11
olsoraune
Juniormedlem
 
olsoraune sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Filippinene
Innlegg: 14
olsoraune er på en erverdig vei

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Forumet er kun brukerstyrt og har ikke noe ekspertpanel star det i introduksjonen - ny politikk na eller.............?

olsoraune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 20:43   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med behov for lett blodtrykksøkning? Ny ekspert i vektklubben.no

Opprinnelig lagt inn av olsoraune, her.

Forumet er kun brukerstyrt og har ikke noe ekspertpanel star det i introduksjonen - ny politikk na eller.............?

? vi snakker om vg-debatt sidene - ikke om lavkarbo-forumet den nye eksperten er i vektklubben.no - ikke her hos oss Jfr første innlegget i denne tråden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ernæringsfysiolog / Kostholds ekspert torsth09 Generell diskusjon 3 08-06-10 22:24
VG'e ekspert svarer på spørsmål om fett Oban Generell diskusjon 4 20-05-08 07:35
Lett mett noen? Kiera Induksjonen 2 04-05-08 23:55
Noen som har fått behov for mindre søvn? Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 01-05-07 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no