Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Redd jeg sklir ut....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 19:10   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Redd jeg sklir ut....

Huff føler at jeg begynner å skli litt ut her nå....VIL ikke det følte meg bra de første ukene, vekta gikk ned og formen og humøret opp
Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig føler annerledes nå, har gjort det hele uka her, i dag sto vekta på det samme som forrige fredag...har tatt av over 5 kilo til sammen og skulle jo så gjerne tatt av noen flere....**Hvordan bli skikkelig motivert igjen, trenger litt hjelp nå....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:21   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Redd jeg sklir ut....

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Huff føler at jeg begynner å skli litt ut her nå....VIL ikke det følte meg bra de første ukene, vekta gikk ned og formen og humøret opp
Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig føler annerledes nå, har gjort det hele uka her, i dag sto vekta på det samme som forrige fredag...har tatt av over 5 kilo til sammen og skulle jo så gjerne tatt av noen flere....**Hvordan bli skikkelig motivert igjen, trenger litt hjelp nå....

Det er hjernen din som lurer deg i et svakt øyeblikk... "må ha karbo - må ha karbo - må ha karbo..." (MIN gjør ihvertfall det *ler* )

Fikk ikke med meg hvor mye mer du skal ned - foreløpig har du stått stille i bare en uke - la kroppen få ta de pausene den trenger. Imens - nyt maten - kos deg med kostholdet, minus 5 kg, bedre helse, mer overskudd og energi, bedre <fyll ut resten selv>
Nå vet ikke jeg om du skal spise lavkarbo for "bestandig" - kanskje helst med litt oppgradert karboinntak, for meg hjelper det at jeg SKAL spise lavkarbo resten av livet -dette er ikke bare en kortvarig sak som jeg må "holde ut" en stund til. Dermed får ihvertfall jeg et mer avslappet forhold til stillstand i vekten. Etter 10 kg ned føler jeg meg allerede annerledes, jeg gleder meg til 10 minus til - imens koser jeg med maten, prøver å finne nye retter og andre vaner når det feks gjelder søtningsstoffer...

Du sklir ut fordi du ikke er bevisst - prøv å TENK bevisst hver gang du er på vei til å putte feil mat i munnen - bare spør deg selv om det er dette du egentlig vil - eller om det er hjernen din som kødder med deg

Lykke til - dette klarer du kjempefint!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:32   #3
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg sklir ut....

Dette høres jo akkurat ut som meg senest igår! Følte at jeg ikke fikk til noe, og når vekta viste +1 kg på mandag var det en skikkelig nedtur. Men, jeg ga meg ikke med kostholdet, og det fikk jeg igjen for idag når vekta viste -2kg Vekta er en ting, men igår kveld og idag har jeg følt meg i tipptopp form igjen... Noe jeg ikke har følt på ca 1 uke. Så, IKKE GI OPP!:-D Bare hold ut... Ta en dag om gangen, et måltid om gangen, når du møter slike dager... Plutselig er du over "kneika" Og jeg klagde mye både her og i journalen min, og her er det mange støttespillere skal du vite, så få ut frustrasjonen din her istedet for å drukne kroppen med karbo Stor klem

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:32   #4
EAH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 45
EAH er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg sklir ut....

mitt inntrykk er at det meste går fint i ca to veker før hjernen vil tilbake i gamle mønster. eg trur det berre er ei lita kneik på nokre få dagar ein må kome over, når det er gjort er motivasjon på plass igjen hold ut!
og vekta, ikkje stress med det. det har kun vert stillestand ei veke, kven veit, kansje du rasar ned neste veke! Uansett, fokuser på det som har blitt bedre

__________________

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:10   #5
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg sklir ut....

Tusen takk dere godt å vite at noen bryr seg...for jeg vil virkelig ikke skli ut.... husker det gikk så greit de første ukene, følte meg så bra og sååå tynn...må få tilbake den følelsen, skal klare det
Nerthus: jeg tenker å kutte ut det meste av poteter, brød og sukker osv...så godt som mulig når jeg er ferdig på ketolysekuren.

Takk igjen dere, skal prøve å holde ut dette.....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:36   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel
Smile

Sv: Redd jeg sklir ut....

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Tusen takk dere godt å vite at noen bryr seg...for jeg vil virkelig ikke skli ut.... husker det gikk så greit de første ukene, følte meg så bra og sååå tynn...må få tilbake den følelsen, skal klare det
Nerthus: jeg tenker å kutte ut det meste av poteter, brød og sukker osv...så godt som mulig når jeg er ferdig på ketolysekuren.

Takk igjen dere, skal prøve å holde ut dette.....

Jeg startet med lavkarb.12 okt.gikk ned 2 kilo første uka,siden har det stått stille.Jeg blir oppgitt jeg å ja,men tenker som så at jeg gjør da rett,så må da vel begynne å gå ned snart.Får vel bare ha tålmod

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:47   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Redd jeg sklir ut....

Det er ofte slik at de siste kiloene går av senere. Anbefaler deg å tenke ut et kosthold du vil leve med i lengden og tilpasse det kroppens reaksjoner.Sammen finner dere ut hva og hvor mye kroppen trenger for å ligge på et visst nivå. Ro tankene ned med noen yogaøvelser. De øker kroppskontakten, avspenner, smidiggjør og styrker.Når man gjør yoga blir man tvunget til å se på den, lytte til den og ta hensyn til den. Jeg lærte å bli glad i kroppen min ved hjelp av yoga.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 23:12   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Redd jeg sklir ut....

Ikke gi opp.. tenk på alternativet... å gå tilbake til "gamle vaner", gå opp i vekt, føle seg sulten og fysen hele tiden og alle bivirkningene? du VIL vel egentlig ikke det heller? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 00:13   #9
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg sklir ut....

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Ikke gi opp.. tenk på alternativet... å gå tilbake til "gamle vaner", gå opp i vekt, føle seg sulten og fysen hele tiden og alle bivirkningene? du VIL vel egentlig ikke det heller? :P

Nei, vil absolutt ikke tilbake til gamle vaner....det er bare så vanskelig akkurat nå, merker jeg småspiser litt nå ja.....de her hjemme sitter å spiser potetgull, sjokolade, brødskiver......har så lyst på jeg å, men klarer meg ganske godt, smakte litt potetgull da....de har spist akkurat likedan hele tiden mens jeg går på ketolysekuren, men det har ikke fristet meg, vil ha tilbake den "rette" følelsen igjen ......
Flere som har vært der jeg er nå, og klart seg bra videre?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 00:42   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Redd jeg sklir ut....

det tror jeg de fleste har.. det er hardt!! jeg sliter selv jeg, hver dag.. jeg jobber i en kiosk.. steker boller og kanelboller hver dag, har masse snop så klart... og samboern min LEVER på snop og brus og potetgull.. Men jeg biter tenna sammen, for jeg har enda litt sug, hehe.. så må jeg bare tenke.. at spiser jeg den LILLE tingen her, så går det mange dager før jeg går ned igjen og det vil jeg ikke... Det er jo "bare" mat og det er så absolutt IKKE verdt det.. jeg vil bli slank og fin

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 12:40   #11
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Redd jeg sklir ut....

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

det tror jeg de fleste har.. det er hardt!! jeg sliter selv jeg, hver dag.. jeg jobber i en kiosk.. steker boller og kanelboller hver dag, har masse snop så klart... og samboern min LEVER på snop og brus og potetgull.. Men jeg biter tenna sammen, for jeg har enda litt sug, hehe.. så må jeg bare tenke.. at spiser jeg den LILLE tingen her, så går det mange dager før jeg går ned igjen og det vil jeg ikke... Det er jo "bare" mat og det er så absolutt IKKE verdt det.. jeg vil bli slank og fin

Huff, skjønner at du synes det er hardt....ikke lett da nei Har vært mye hjemme om dagene nå, kjeda meg litt mens de små er på skolen...og da blir det ofte til at jeg har lyst på mat Når jeg tenker meg om var jeg mye mer på forumet de første ukene, kanskje det hjelper, må inn her oftere og tenke på det dere har sagt startet dagen med eggerøre og bacon, så nå må jeg fortsett å være flink.....ble bare en sånn nedtur med disse tankene, når jeg følte dette så bra.......jaja, ny dag i dag, så jeg må stå på
Lykke til videre alle sammen, godt at vi kan støtte hverandre

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 12:47   #12
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Redd jeg sklir ut....

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

kjeda meg litt mens de små er på skolen...og da blir det ofte til at jeg har lyst på mat

Dette er, trur eg, noko mange "plages" med. Mat fyller så mange behov i tillegg til sult. Å spise når ein kjeder seg er kjempevanleg, og så merker ein det ofte ikkje sjølv heller. Veldig viktig å bli bevisst på det, og da kan du ta tak i det og finne på noko anna enn å putte ting i munnen som du eigentleg ikkje har behov for. For det er klart at behovet er der, men det kan jo bli tilfredsstilt på så mykje betre måtar enn å spise - både når ein er på kur og ellers

Ja, for eksempel å slå ihel tida på Lavkarboforumet i staden for

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:25   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Redd jeg sklir ut....

eller lese bok, blad, strikke, hekle... se innom håndarbeidstråden her!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Redd Idarull Fysisk og mental helse 5 03-10-10 15:10
Lei meg, og redd ... VeronicaB Spørsmål og svar 4 03-08-10 00:52
Er så redd for å få i meg for mye karber? Ista Ketolysekuren 14 02-07-08 18:59
Hjelp, jeg er redd! viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 05-04-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no