Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Norsk LCHF-magasin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-11, 20:38   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Norsk LCHF-magasin

Er det noen som abonnerer på helsemagasinet VOF ? Kunne tenke meg å gjøre det om det er ett allright magasin

Ha syns dere om bladet?

link : http://vof.no/?page_id=8

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:39   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Norsk LCHF-magasin

Som hvermannsen følte jeg det ble veldig "teknisk" tungt språk og forholdsvis dyrt.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:42   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Norsk LCHF-magasin

Kommer an på hva man interesserer seg for. Det er ikke bare lavkarbo, men også generelt kostbevist (+ tilskudd av type vitaminer/mineraler) og delvis "alternativt".
Jeg synes det er mye interessant der, men også en del som er langt "ute".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:50   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Norsk LCHF-magasin

Jeg meldte meg på abbonent for en uke siden, men jeg har ikke fått noe enda... Aner ikke hvor lang tid det tar. Innbiller meg at det er litt interessant.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:14   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Norsk LCHF-magasin

Jeg liker det bedre enn Mat og Helse siden Mat og Helse skriver om mye utenom som jeg synes kan bli litt for lett igjen. Og oppskriftene er ikke nødvendigvis lavkarbo. VOF har en renere profil i så måte og det liker jeg. Ikke alt er like interessant der heller og noe er litt tungt. Layout litt kjedelig, men det er aldri avgjørende om jeg skulle valgt mellom de to. Jeg velger begge, men hadde valgt VOF om jeg skulle fortsatt å lese bare et av de.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:19   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Norsk LCHF-magasin

Jepp, abonnerer. Lærer mye viktig om ernæring, men også av og til litt interessante ting som jording av alle ting. Siden jeg er så statisk på vinteren at mine kolleger rygger unna når jeg kommer nær (ellers smeller det faktisk og gnistrer), har jeg nå funnet ut at det finnes hjelp og få

Gode artikler med massive kildehenvisninger

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:24   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Norsk LCHF-magasin

Takk for erfaringer folkens!

litt "tungt" stoff og fagspråk gjør ingenting det er bare spennede og kunne gå i dybden.

Kommer til å abonnere på VOF

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 12:25   #8
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Norsk LCHF-magasin

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jepp, abonnerer. Lærer mye viktig om ernæring, men også av og til litt interessante ting som jording av alle ting. Siden jeg er så statisk på vinteren at mine kolleger rygger unna når jeg kommer nær (ellers smeller det faktisk og gnistrer), har jeg nå funnet ut at det finnes hjelp og få

Gode artikler med massive kildehenvisninger

Det sliter jeg med også!!! tror det kommer av at jeg går med tykke fleece sokker...men er ikke sikker.
Hva hjelper mot statiske støt ??

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:50   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Norsk LCHF-magasin

Jeg elsker bladet!

Blir så giret hver gang jeg får det at ejg vet ikke hvor jeg skal begynne å lese en gang! Tar noen dager før jeg liksom klarer å sette meg ned å lese hver artikkel skikkelig..

Noe er av det ganske tungt, men ejg har kanskje litt mer kunnskap om ting bak tdet og da forstår jeg mer.

Men de første nr forsto jeg ikke så mye men så har jeg lært mer og mer etterhvert og kan nå gå tilbake i de nummerne å lære enda mer, fordi jeg kan trekke koblinger

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:19   #10
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Norsk LCHF-magasin

Jeg abonnerer også.

Det er variert innhold, ikke bare lavkarbo. Mye referanser til forskning, men jeg synes det er lett å lese og godt forklart. Jeg leser ikke hele bladet, som regel.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger case til ketosesak i magasin Tone70 Ketolysekuren 1 01-02-11 12:38
Jeg siterer fra Fitnes magasin ang for lite karbo i kosten elian Lavkarbo generelt 9 16-12-08 17:39
norsk bok atkins nøtte Generell diskusjon 5 03-03-05 21:57
Les her! Norsk språk! HP Informasjon 1 02-02-04 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no