Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-12, 14:51   #1
anne85
Nytt Medlem
 
anne85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: sør trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 3
anne85 er på en erverdig vei

HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

jaja så kom 100 tallet på vekta alikevel.
triet og umotiverende.. har prøvd en del men gir opp alt for lett, er glad i mat så derfor passer ikke disse pulverkurene vertfall..
har tenkt mye på å gå på lavkarbo, men vet ganske lite om dette, hva skal kjøpes inn hva kan spises ikke spises. hvordan ser deres handleliste ut på ei uke ????
hva lager dere til frokost ? ??
middag??

har prøvd dette en gang før, men endte opp med å spise egg og bacon ost og kjøttdeig hver dag, så gikk lei.. vet liksom ikke hvor jeg skal starte, trenger litt dra hjelp.. .
har 2 barn da og en snill samboer som er mye borte i jobben sin, så d blir som regel bare middag til meg og barna..
takk for svar

anne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:57   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: HJELP:: 100 kg. trenger dra hjelp.

Hei og velkommen

Anbefaler deg å begynne her: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

LYKKE TIL

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:00   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: HJELP:: 100 kg. trenger dra hjelp.

... og å fortsette på Til alle nybegynnere på lavkarbo , hvor man finner det aller meste man kan lure på.

Start med disse linkene du, så er det bare å spørre i vei om du lurer på noe

Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:24   #4
Fettman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 34
Fettman er på en erverdig vei

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Egg og bacon spiser jeg ikke så ofte egentlig, ikke hver dag ihvertfall. Egg kanskje ett eller to en dag, så går det noen dager, og bacon mye sjeldnere.

Men ost spiser jeg gjerne, ridderost er gode greier. Kjøttdeig bruker jeg ikke på lavkarbo dog, bare ordentlig rent kjøtt som nakkekoteletter, biff, kylling med skinn, og fisk.

Fisk skal jeg prøve å få spist annenhver middag, i og med at det inneholder mye D vitamin som vi nordmenn kan få for lite av pga manglende sol.
Laks med rømme stekt i smør og smørstekte grønnsaker er godt å spise

Men enig at det kan bli litt kjedelig innimellom, cluet tror jeg er å spise når man er sulten, og ikke spise bare fordi det er "middagstid". Da er det bedre å vente til magen sier ifra (ikke søtsuget).

Bloggen til Lena Beatrice har jo mange forskjellige oppskrifter da, hun virker flink med det synes jeg:

http://lenabeatrice.net/

Fettman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:45   #5
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

http://www.lavkarbogjortenkelt.com/

Denne bloggen er også god å bruke synes jeg.

Lykke til

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 18:36   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Haaaal i åååå draaaaaaaaaaaaaaa.
Er du glad i grønnsaker? Tenk rent hele tiden. Så fjerner du poteter, ris og pasta som er høykarbo mat. Kjøtt, svin, biff, skinke,kylling er jo godt, fisk, enkelte pølser og stek eller kok masse deilige grønnsaker. Du kan jo lage opp for to dager for eks. ikke glem fett.
Så varier med egg innimellom. Jeg spiser kokte egg og Serrano skinke om morgenen nå for jeg er lei alt annet. Litt cocosa i kaffen og i maten.

Lag deg noe lavkarbo snacks også slik at du ikke faller for høykarbo fristelser. Bocca spiser jeg mye av. Masse deilige oppskrifter her inne.

Lykke til

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:07   #7
anne85
Nytt Medlem
 
anne85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: sør trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 3
anne85 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

takk for svar
vanskeli å skrive en handle liste synes jeg..

anne85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO/KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 15:09   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Opprinnelig lagt inn av anne85, her.

takk for svar
vanskeli å skrive en handle liste synes jeg..

Om du søker i Google-feltet litt høyere opp på siden her, får du kanskje noen tips?

Ellers kan det være greit å skrive feks ukesmeny og handle deretter
Om du leser innholdsfortegnelsen før du handler, er en grei tommelfigerregel max 5 gr karbohydrat pr 100 gr vare

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 15:24   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Et godt utgangspunkt hvis du syns overgangen er vanskelig, kan jo være å finne gode lavkarbo-oppskrifter på favorittmaten din. Jeg finner ihvertfall mye trøst i det, når jeg begynner å kjede meg med den vanlige lavkarbomaten min, og tenker at NÅ må jeg ha vafler, sjokoladekake, pizza, eller hva det nå skulle være.. Ofte har jeg vært overbevist om at dette kan umulig bli i nærheten av like godt som orginalen, og som regel blitt veldig positivt overrasket! Hva liker du til frokost, lunsj, middag, kvelds? Forhåpentligvis litt "ordentlig mat" som inkluderer grønnsaker, da blir jo overgangen enklere. Vet mange rynker på nesen av såkalt "erstatningsmat", og det er det nok gode grunner til også, men slike oppskrifter kan være gode støttehjul å ha når man holder på å tryne i kakefatet, so to speak... Du må jo såklart venne deg til nye matvaner og lære deg å like nye ting når du skal gjøre en så stor endring i kostholdet, men å finne flere retter man virkelig elsker og kan kose seg med med god samvittighet vil nok være til god hjelp for alle..

Vanskelig å skrive handlelister for andre, men her er iallefall maten jeg alltid prøver å ha tilgjengelig. Husk at grønnsaker er viktig

Smør (saltet og usaltet)
Kremfløte
Creme Fraiche
Cottage Cheese
Kavli smøreost
Fetaost
Diverse guloster
Egg
Paprika
Tomat
Agurk
Selleri
Løk
Rødløk
Hvitløk
Lollosalat
Spinat
Brokkoli
Blomkål
Mandler
Macadamia-nøtter
Fiberrik knekkebrød
Mye forskjellig krydder og friske urter
Flere gode teer

Mat jeg alltid har i kjøkkenskapet til baking:
Fiberhusk
Johannesbrødkjernemel
Kokosmel
Mandelmel
All slags frø
Kli
Diverse søtstoffer
70% og 86% sjokolade
God vaniljeekstrakt eller vaniljepulver


Sist redigert av shailene : 16-04-12 kl 15:38.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:00   #10
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: HJELP! 100 kg. Trenger drahjelp

Man trenger ikke å ha en handleliste :P

Om jeg er matlei, bruker jeg impulsmetoden, og plukker opp alt jeg har lyst på i butikken, og sjekker næringsinnholdet bakpå :P Og så tar jeg med det jeg vil.

Jeg kikker selvsagt ikke på opplagte nei-varer, så klart.

I starten gikk det i en del fete salater, som tacosalat, salat med reker og egg, salat med skinke, ost, karrikylling osv, fete dressinger... Dette fordi det er lettvint, mettende, og man bare fyller på i pålegg/grønnsaksskuffen i kjøleskapet, etterhvert.

Det gikk også i store porsjoner med suppe og gryter der jeg fryste ned/satte bort i kjøleskapet, type 10 porsjoner av gangen.

Alltid ost, hardkokte egg, remulade i kjøleskapet, og mandler i skapet. Sånn i tilfelle man må få i seg noe der og da.

Da slipper man å være "inspirert" hver gang kroppen trenger næring.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen her som har fått "drahjelp" av medisinering? Lollypop! Lavkarbo generelt 24 21-11-07 14:07
Drahjelp? cowgrl83 Lavkarbo generelt 9 29-05-05 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no