Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

telling av karbohydrater..

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-05, 09:39   #1
misseve
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 36
misseve er på en erverdig vei

telling av karbohydrater..

Noen som kan hjelpe meg litt igang?Har begynt med atkins idag, har ikke kjøpt boken, skal gjøre det om jeg ser det fungerer. Har lest og funnet det meste på nettet, men er litt forvirret når det gjelder telling av karbohydrater. Hvordan finner man riktig antall gram kh i maten?Ellers om noen har råd og tips som er lurt å få med seg så gjerne kom med de

misseve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 11:50   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Hei på deg og velkommen hit.
Mht telling av karbohydrater, trenger du en næringsmiddeltabell (ligger en her på hovedsiden), gramvekt og kalkulator. Det blir en vane.
For råd og tips til å komme igang med Atkins kosthold kan du i første omgang sjekke disse linkene:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7
www. atkins.com

Og ikke bær redd for å fyre løs med spørsmål, her inne får du som regel svar fortere enn du rekker å snu deg.
Dessuten kan det være ganske lurt å åpne journal her inne, der du fører hva du spiser etc. - da får du ganske fort tilbakemelding på kostholdet ditt, tips og idéer. Og det er jo deilig, ikke sant?

Lykke til i alle fall

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 11:53   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Mitt råd til deg er som følger: Kjøp boka! Da får du svar på mye av det du lurer på, og får med deg hovedtanken bak dietten/livsstilen. Det er absolutt det beste du kan gjøre nå. Vet at den selges flere steder, så den skal være lett å få tak i.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 14:59   #4
misseve
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 36
misseve er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Alfie

Hei på deg og velkommen hit.
Mht telling av karbohydrater, trenger du en næringsmiddeltabell (ligger en her på hovedsiden), gramvekt og kalkulator. Det blir en vane.
For råd og tips til å komme igang med Atkins kosthold kan du i første omgang sjekke disse linkene:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7
www. atkins.com

Og ikke bær redd for å fyre løs med spørsmål, her inne får du som regel svar fortere enn du rekker å snu deg.
Dessuten kan det være ganske lurt å åpne journal her inne, der du fører hva du spiser etc. - da får du ganske fort tilbakemelding på kostholdet ditt, tips og idéer. Og det er jo deilig, ikke sant?

Lykke til i alle fall

Hehe...takk for svar...men jeg skjønner fortsatt ingenting jeg da...jeg leste en plass at man måtte trekke fra fiber ifra karbohydratinnholdet..hæææ??? så jeg lurte på hvordan man regner ut karbohydratinnholdet...si at jeg spiser 40g egg og i 100g egg er det 0.9g kh...syns jo det blir fryktelig lite karbohydrater...0,36 kh???stemmer det eller er jeg helt på bærtur nå...føler meg litt dum nå asså

misseve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-04-05, 15:02   #5
misseve
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 41
Innlegg: 36
misseve er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Mitt råd til deg er som følger: Kjøp boka! Da får du svar på mye av det du lurer på, og får med deg hovedtanken bak dietten/livsstilen. Det er absolutt det beste du kan gjøre nå. Vet at den selges flere steder, så den skal være lett å få tak i.

Lykke til!

ja jeg burde kjøpe boken, men nå prøver jeg bare noen dager og ser for å se om jeg klarer dette da...har ikke plass til flere diett/slankebøker som bare ligger og støver ned skjønner du

misseve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Telling av karbohydrater Ruska Induksjonen 4 06-07-11 19:26
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
Karbohydrater i kakaosjokoladen Liva Generell ernæringsdebatt 19 30-08-06 13:03
karbohydrater - sukkerarter = sant?? Iset Lavkarbo generelt 6 29-02-04 22:59
Ingen andre begrensninger enn karbohydrater? rsy Induksjonen 3 13-02-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no