Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger noen fredagsråd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-11, 08:39   #1
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Trenger noen fredagsråd

Fredag har alltid vært vår "kose-kveld". Da spiser vi gjerne potetgull og sjokolade og ser film etter at ungene har lagt seg. Ser for meg at denne fredagen blir vaaaanskelig...gubben kommer sikkert til å plassere sine fase innslag på bordet (han går ikke på lavkarbo), men hva med meg da?? Jeg vil ikke sprekke på snop når jeg akkurat har kommet igang igjen....

Jeg er ikke spesielt glad i osteknekkiser eller bacongull... eeeeelsker sjokolade, kan vel kalle meg avhengig kanskje.... Hva kan jeg servere til meg selv av fredags snop så jeg ikke kaster meg over potetgullskåla??? Tips?? Oppskrifter?? Linker?

Alt tas imot med stor takk..

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:49   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen fredagsråd

Baconcrisp ! (svart pose) og Cloettas sukkerfrie melkesjokolade (fås på Meny og Ultra) + rørte bringebær (med sukrin) og pisket kremfløte ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:00   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger noen fredagsråd

Hvis du absolutt "må" ha noe sjokolade(aktig), så pisk krem med litt kakao oppi (og søtstoff etter smak og behag).
Server med bringebær .

Ellers er jo oppskårne grønnsaker med rømmedip godt, sunt og mettende.

Lavkarbopizza er kjempegodt, synes jeg. (må bare finne den bunnen som passer ens smak)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:58   #4
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen fredagsråd

Hmmm... Dette er litt typisk mannfolk synes jeg... Synes godt de kan hjelpe til, i alle fall på de områdene de veeet er vanskelig for partneren. Men forslagene over er gode, evt. bak deg noen muffins/vafler/kake som du kan spise? Mange gode oppskrifter rundt her iforumet. Hvem vet, kanskje du frister gubben over på din siden og?!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:59   #5
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen fredagsråd

Evt sjekk ut LCHF-bloggen- der ligger det mange goode oppskrifter!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:34   #6
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen fredagsråd

Jeg bruker ofte å lage denne;

Sjokoladedrøm for 1 person


30 g mørk sjokolade
1 ss meierismør
1 egg
Søtning

Smelt ca 30 g mørk sjokolade sammen med en god klikk meierismør (ca 1 ss)
sett til avkjøling, men ikke så det stivner
Pisk ett egg til eggedosis med søtning
Blandes forsiktig sammen og settes kaldt 30 min til en time

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:37   #7
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen fredagsråd

Den ovenfor kan også blandes i pisket krem . . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:43   #8
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen fredagsråd

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Baconcrisp ! (svart pose) og Cloettas sukkerfrie melkesjokolade (fås på Meny og Ultra) + rørte bringebær (med sukrin) og pisket kremfløte ?

Hmmm, liker ikke baconcrisp så godt, har det alltid i skapet, men er kanskje blitt litt lei av det... Meny eller Ultra har vi ikke her, kanskje den sjokoladen kan kjøpes på en annen butikk også? Men takk for tips

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du absolutt "må" ha noe sjokolade(aktig), så pisk krem med litt kakao oppi (og søtstoff etter smak og behag).
Server med bringebær .

Ellers er jo oppskårne grønnsaker med rømmedip godt, sunt og mettende.

Lavkarbopizza er kjempegodt, synes jeg. (må bare finne den bunnen som passer ens smak)

Har enda ikke funnet en god pizzabunn, men er fortsatt på leting for jeg eeeelsker pizza... Krem med kakao må jo prøves ut

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Hmmm... Dette er litt typisk mannfolk synes jeg... Synes godt de kan hjelpe til, i alle fall på de områdene de veeet er vanskelig for partneren. Men forslagene over er gode, evt. bak deg noen muffins/vafler/kake som du kan spise? Mange gode oppskrifter rundt her iforumet. Hvem vet, kanskje du frister gubben over på din siden og?!

Har forsøkt å få han over "på min side" men han har ikke lyst til det og da er det ingen hensikt i å mase på han, lager bare unødig sure miner hjemme... Han spiser lavkarbomiddager og sånn ellers, men så er det noen få ting som han nekter å gi opp, og det er blandt annet potetgull, tortilla, pasta og ris.... men ellers så er han flink å lage middager som jeg også kan spise, og spiser de lavkarbomåltidene jeg lager....

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Evt sjekk ut LCHF-bloggen- der ligger det mange goode oppskrifter!

Ja mye godt der

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Jeg bruker ofte å lage denne;

Sjokoladedrøm for 1 person


30 g mørk sjokolade
1 ss meierismør
1 egg
Søtning

Smelt ca 30 g mørk sjokolade sammen med en god klikk meierismør (ca 1 ss)
sett til avkjøling, men ikke så det stivner
Pisk ett egg til eggedosis med søtning
Blandes forsiktig sammen og settes kaldt 30 min til en time

Hmm... Må kanskje prøve denne i kveld da, er det nesten som sjokoldamousse??

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:47   #9
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen fredagsråd

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Hmm... Må kanskje prøve denne i kveld da, er det nesten som sjokoldamousse??

Bedre!
Men nå må det sies at det er lenge siden jeg har spist sjokolademousse da...

Ellers er det mange gode oppskrifter på vafler her inne. Med meierismør og ost, eller rørt bringebær m/splenda. Mmm...

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:12   #10
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger noen fredagsråd

Erstatninger finnes for alt

Salt; Nøtter og baconcrisp.

Søtt; Mørk og/eller sukkerfri sjokolade, enten vanlig eller i en oppskrift; sjokolademusse, sjokoladekake, sjokoladedrikk. En finner oppskrift på det meste. Bær med fløte, vaniljekrem (krem med vaniljepulver eller vaniljestang i) eller hjemmelaget vaniljesaus. Sukkerfritt godteri selges også.

Brus; Farris, Bris, Pepsi max.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:44   #11
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger noen fredagsråd

Helga gikk bedre enn forventet Jeg lagde meg Bounty sjokolader av 70% mørk sjokolade, kokos (den med minst karbo) og kokosfett. Ble nydelig og mektig, etter noen biter, så er det liksom nok... Ellers klarte jeg å holde meg til baconcrispen min med bittelitt dip, cola zero (som jeg er blitt godt vant med nå) og bitteligg nøtter og frø. Har til og med gått ned i vekt iløpet av denne uken, så helgas kos har ikke hatt noe negativt utslag på vekta...

I går var vi på middag og kaffe hos mamma og pappa... DET pleier å være vanskelig... Så jeg bakte en ostekake og tok med meg... Ellers spiste jeg litt før jeg dro, slik at jeg ikke var skrubbsulten. Spiste bare litt middag, en slags gryterett, ikke lavkarbo akkurat, men spiste bare en halv porsjon av den... Gikk bra

Nå må jeg lære meg å bake kaker tror jeg, for det er jo mye gode kaker man kan spise som er lavkarbo... Lavkarbovafler er godt, har funnet en oppskrift her inne, tror det er Nannahs vafler, de er kjempegod og de lager jeg ofte på søndager til frokosten

Denne uken er det gubben som skal lage alle middagene, så er spent på om han får til å lage en hel uke med lavkarbo mat.... jeg har hjulpet han å satt sammen hele ukesmenyen da, så tror det går fint

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger råd og noen gode ord! Nupsida Mer enn 30 kg overvekt 23 10-02-11 16:20
Trenger noen råd her... ninasov Ketolysekuren 13 30-01-11 01:33
Jeg trenger noen ... lille74 Ketolysekuren 3 29-07-09 17:04
Trenger noen råd her ... smil! Ketolysekuren 6 25-02-09 12:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no