Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 66
![]() |
Reduserer man fettinntaket etter hvert?Jeg har gått på Atkinsdietten i en måned nå og har begynt klatringen i "karbo-stigen". Som jeg har forstått er kombinasjonen fett og høyt karboinntak uheldig, bl.a fordi kroppen forbrenner karbohydrater før den i det hele tatt vurderer å starte fettforbrenning. Det jeg lurer på er derfor hva som skjer etterhvert som man øker sitt karboinntak. Skal man da etterhvert ende opp med å redusere fettintaket? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?
Jeg er ikke ekspert på det her, og jeg anbefaler deg å søke i tråder rundt om kring for å finne ut mer nøyaktig informasjon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Takk for innspillet. Joda jeg har Atkinsboka, men tror ikke han sier noe om dette med eventuell reduksjon i fettinntaket (det er ei stund siden jeg leste boka). Ellers har du nok rett i at det er viktig å være oppmerksom på forskjellen på raske og langsomme karber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Jeg tar omtrent samme som deg (multivitamin, b-vitamin, krom, tran) høres jo okå ut, men søk i Atkins-trådene der det står mer om hva slags tilskudd man bør ta. Skal til å hoppe inn i induksjon selv nå snart, etter noen måneder på "streit lavkarbo". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er heller ingen ekspert, men jeg vet ihvertfall at ketolyse-boka, der anbefales det et Lindberg-aktig kosthold, når ketolyseperioden er endt/du nærmer deg matchvekt. Og det innebærer litt mere karbohydrater (lav GI/GB), og noe mindre fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 48
![]() |
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Dette lurer jeg også på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Ikke tenk så i detaljer og kompliser ting. Etterhvert som man øker på karbene vil fettinntaket automatisk gå ned - i forhold til karbene du spiser. Dvs du spiser mer karber, men ikke mer fett. Om du ikke tenker på det går det av seg selv, ganske så automatisk. Det er vanskelig å se hvordan før du er oppe i det selv. Men slik er det.... Det er nemlig slik at de karbene som er "uheldige" sammen med fett ikke er grønnsaker, bær, nøtter og grovt korn. Spiser man den type karber man skal spise, er det ikke noe problem.
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Bra svart Nille. Jeg må si jeg gikk fra fettangst til full jubel, men har nå bare vent meg til at matfløte, rømme, oster, fet fisk etc er en del av mattilberedning, og en naturlig del av kostholdet mitt, i stedet for en fettfeiring hver dag i oppdagelsen av lavkarbo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
![]() |
Takk for svar. Joda jeg har hatt effekt, men hadde kanskje trodd jeg skulle gå ned enda litt mer. Uansett: på de første fire ukene har jeg gått ned fem kilo. (Er 188 cm høy og var 107 kg da jeg starta). Hadde ei uke hvor jeg sto stille og lurer litt på om årsaken kan være at jeg måtte ta smertestillende tabletter et par dager pga stiv nakke/hodesmerter. Men jeg er fornøyd likevel. Også er det jo så enkelt å holde ut på kuren - Her spiser man jo festmat hver dag, hehehe.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Aha..... Jeg har forsynt meg grovt av både fløte, meierismør, seterrømme og fete oster (i tillegg til kjøtt/fisk). Bør kanskje redusere inntaket av meieriprodukter noe da? Fløte bruker jeg i kaffe, noe jeg aldri har gjort tidligere. I tillegg bruker jeg det også i sauser og omeletter. Smøret går også i sauser og den siste tida også på Sætre fiberrik knekkebrød (i tykke, deilige lag). Oster som brie, ridderost og vanlig hvitost spiser jeg til det meste - også som snacks... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det må nå være ulikt fra apotek til apotek..jeg har fått tak i ketostix (kan ha ulike navn, men be om stix til å måle ketoner i urinen), på to ulike apotek her i lille Harstad... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
OK. Da skal jeg prøve flere apotek. Skulle tro det var å få tak i her i Trondheim også... Det er jo en skikkelig storby |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Pass på meieriprodukter ja, for mye av de kan gjøre at du ikke tar av så raskt. Men gjelder ikke meierismør, det er rent fett så ingen fare forbundet med det.
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
![]() |
Skjønner...... vel, da er det kanskje det som er årsaken til at vektnedgangen går temmelig treigt om dagen. Skal skjerpe meg på meieriproduktene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 48
![]() |
Sv: Reduserer man fettinntaket etter hvert?Alkohol, man går ikke ned i vekt siden kroppen er opptatt med å forbrenne alkoholer og ikke fett. Men det spørs jo hvilke mengde vi snakker om her. Og tørr hvitvin er vel det "beste" du kan drikke sånn sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
![]() |
jeg var ganske forsiktig med inntaket, men tror vel likevel det blir lenge til neste gang. Man vil jo forbrenne fett - og det har det vært lite av de siste to ukene. Vekta har gått ned 300 gram pr uke i to uker og jeg begynner å lure på om jeg inntar for mye meieriprodukter, noe donjuanwannabe også påpekte lenger oppe i tråden.... Tid for skjerpings! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Forklaring på insulinresistens | MHM | Dr Lindbergs | 87 | 09-12-11 14:26 |
En litt lengre innføring i PCOS | Albertine | PCOS og karbohydratkontroll | 1 | 27-10-08 00:03 |
Da var jeg... | Mimma | Ketolysekuren | 17 | 10-11-06 19:23 |