Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kaffe latte

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-05-07, 09:11   #1
ivalodia
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 49
ivalodia er på en erverdig vei

Kaffe latte

Dagen er liksom ikke det samme uten Men nå er det skjerpings. Tillater meg 2 i uka så kutter jeg etter denne uka. Hvor mange karbo er det i en kaffe latte? Tar den alltid med lettmelk. Og når det gjelder søtningsmiddel, bruker 2 suketter i da kaffe el te. Hvordan er det med søtningsmidler?

ivalodia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:04   #2
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Kaffe latte

Næringsinnholdet i en Latte kan jeg ikke si deg, men jeg har hørt om de her på forumet som bruker fløte og vann isteden for melk. Verdt et forsøk kanskje? (Drikker bare svart kaffe selv).

Så sant du ikke stagenerer pga koffein og søtningsmidler, kan du vel drikke det da, tror jeg. Jeg har ikke merket noe selv om jeg drikker to kopper kaffe om dagen, pluss lettsaft.
Sukkerfri sjokolade derimot....!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:10   #3
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Innholdet i en kaffe latte er jo kaffe og melk ... , og det er selvsagt litt karb'er i kaffen man må ta hensyn til.
Hvis du bare tenker på karb'ene så er det ikke store forskjellen på melk - det er 4,7 karb'er i lettmelka mens det er 4,6 i helmelk.
Mens fettinnholdet (som jo også er viktig på lavkarbo) i helmelk er 3,9 mot 1,5 i lettmelk.
Derfor bruker folk her heller helmelk (og aller helst fløte) for å få karbe-innholdet ned og fettprosenten opp.

Du må bare se hva som fungerer for deg når det gjelder søtningsstoffer og melkeprodukter - noen stopper opp og andre ikke. Tvi-tvi videre!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:48   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg mener jeg regnet ut en gang at det var 11.4 karber i en kaffe latte av vanlig størrelse, med helmelk. Litt mer med lettmelk.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:56   #5
ivalodia
Juniormedlem

Hm, 11.4 jaja, den skal bort fra hverdagen ! Takk for svar

Gammel 31-05-07, 13:20   #6
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg mener jeg regnet ut en gang at det var 11.4 karber i en kaffe latte av vanlig størrelse, med helmelk. Litt mer med lettmelk.

Med fløte da?

Gammel 31-05-07, 13:32   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

I helmelk er det 4,6 kh. I fløte er det 2,9 kh. Så det blir litt forskjell. Og det er vel ikke melkesukker i fløten, tror jeg. (?)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 13:32   #8
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Med fløte da?

Aner ikke ... det er liksom ikke noe vanlig alternativ på kaffebarer, så det har jeg aldri prøvd. Men skal du fylle opp med bare fløte blir det nok alt for mye ... Det går ikke an å steame fløte på samme måten heller tror jeg, pga alt fettet.

Bruk heller vanlig kaffe med fløte, eller cappucino e. l. Da får du mindre melk

Gammel 31-05-07, 13:42   #9
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

eller sånne nescafe poser, men disse er jo ikke like gode men de ligger på ca 6 khd per pose....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 14:20   #10
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

eller sånne nescafe poser, men disse er jo ikke like gode men de ligger på ca 6 khd per pose....

Er det ikke mer i de, eller mer og mer, når man skal holde seg under 15 på en dag, så er jo 6 egentlig ganske mye, eller?
Men enig med Nøtta, de er ikke gode, svigermor er avhengig av de da...

Gammel 31-05-07, 14:42   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Er det ikke mer i de, eller mer og mer, når man skal holde seg under 15 på en dag, så er jo 6 egentlig ganske mye, eller?
Men enig med Nøtta, de er ikke gode, svigermor er avhengig av de da...

6 kh er for mye i verfall i begynnelsen av kuren. Da går nesten halvparten av dagsrasjonen med....

Gammel 31-05-07, 14:51   #12
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Jeg har gått over til kaffe med sukett og litt melk oppi og så drysser jeg kanel over, gjør nesten samme susen og mye mindre melk og karbo enn i en vanlig latte.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 21:49   #13
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Alder: 52
THE er ny på veien

...ellers så har de con panna på noen kaffebarer, det er med fløte. Har også hørt om en skje smør i espressoen, men ha ikke smakt.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:14   #14
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd

I helmelk er det 4,6 kh. I fløte er det 2,9 kh. Så det blir litt forskjell. Og det er vel ikke melkesukker i fløten, tror jeg. (?)

Det er melkesukker i fløte også...

Gammel 31-05-07, 22:17   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det er melkesukker i fløte også...

Oki.. vakke helt sikker der jeg...

Gammel 31-05-07, 22:28   #16
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Oki.. vakke helt sikker der jeg...

Jeg har laktoseintoleranse, og jeg reagerer på fløte i allefall...

Gammel 31-05-07, 22:30   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har laktoseintoleranse, og jeg reagerer på fløte i allefall...

I Sverige får man tak i laktoseredusert fløte fortalte min svigerinne meg. Hennes mann har også laktoseintoleranse. Ho har vært i kontakt med Tine meierier for å høre om hvorfor ikke de kan tilby det... Vet ikke om ho har fått svar....

Gammel 01-06-07, 10:32   #18
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Jeg har gått over til kaffe med sukett og litt melk oppi og så drysser jeg kanel over, gjør nesten samme susen og mye mindre melk og karbo enn i en vanlig latte.

Gjør det samme, bare med 1 ss kremfløte. Ikke så mye karbo da nei!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 12:17   #19
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

jeg lagde soya latte i går , soyamelk inneholder jo 0,1 g khd per hundre gram (eller noe sånnt) det var nesten godt og nesten karbo fritt

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 14:22   #20
ivalodia
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

jeg lagde soya latte i går , soyamelk inneholder jo 0,1 g khd per hundre gram (eller noe sånnt) det var nesten godt og nesten karbo fritt

Bruker du da soyamelk med smak eller plain? Men det er jo karbohydrater i kaffe også. Hvordan lagde du den?

Gammel 01-06-07, 15:01   #21
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ivalodia, her.

Bruker du da soyamelk med smak eller plain? Men det er jo karbohydrater i kaffe også. Hvordan lagde du den?

plain, lagde det som min vanlige kaffe latte , har du espresso maskin lager du en shot espresso, jeg lagde med pulverkaffe ( ) lager 1/2 dl STERK kaffe og heller i 1 og 1/2 dl varm melk og drysser litt kanel og kakao på toppen.

men dette er det sikkert noen som er myye flinkere til en meg

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 02-06-07, 00:50   #22
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Synes du er flink jeg nøtta , det var jo du som la inn oppskrift på iskaffe også ...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe latte? cathrine Lavkarbo generelt 3 18-01-07 19:32
Hvor mange karber i kaffe latte? shady Lavkarbo generelt 6 27-09-06 23:50
Koffeinfri kaffe Bridget Lavkarbo generelt 4 13-06-06 21:18
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.