Trenger litt menyhjelp
Min diabetes forandrer seg stadig, og jeg holder på å bli sprø
Spiser jeg mer enn 7-8 karber i måltidet, så flyr blodsukkeret høyt opp og er høyt en god time, før insulinen endelig tvinger det ned igjen, og da faller det farlig lavt Setter den hurtigvirkende NovoRapiden en god time før jeg spiser, i håp om at den skal gjøre jobben sin.
Må visst vente enda halvannen uke med å få skikkelig legehjelp, og diasykepleieren sier jeg må prate med lege før jeg får skifte insulinmerke
Prøver å spise flere småmåltid for å jevne det ut, men nå har jeg de siste dagene ligget mellom 12 og 20 karber i døgnet, og så lavt trives ikke kroppen min i det hele tatt.
Jeg spiser nå seks måltider til dagen, men problemet mitt er at jeg ikke får i meg nok karber. Vil helst ligge på rundt 7 karber pr. måltid. Ender altfor ofte opp med salater, omeletter, kjøtt, kokt egg, ost, etc der karbene er bortimot 0. Fløte i kaffien og fløte i sauser og salater gir litt, og til middagen spiser jeg alltid grønnsaker, så det måltidet er ikke problemet.
Skal jo aller helst ikke gå konk heller, så jeg prøver å tenke ut smakfulle, rimelige og rett sammensatte måltider med ca 6-7 karber.
Noen tips?