Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger litt menyhjelp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-09-11, 00:54   #1
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Trenger litt menyhjelp

Min diabetes forandrer seg stadig, og jeg holder på å bli sprø
Spiser jeg mer enn 7-8 karber i måltidet, så flyr blodsukkeret høyt opp og er høyt en god time, før insulinen endelig tvinger det ned igjen, og da faller det farlig lavt Setter den hurtigvirkende NovoRapiden en god time før jeg spiser, i håp om at den skal gjøre jobben sin.
Må visst vente enda halvannen uke med å få skikkelig legehjelp, og diasykepleieren sier jeg må prate med lege før jeg får skifte insulinmerke
Prøver å spise flere småmåltid for å jevne det ut, men nå har jeg de siste dagene ligget mellom 12 og 20 karber i døgnet, og så lavt trives ikke kroppen min i det hele tatt.
Jeg spiser nå seks måltider til dagen, men problemet mitt er at jeg ikke får i meg nok karber. Vil helst ligge på rundt 7 karber pr. måltid. Ender altfor ofte opp med salater, omeletter, kjøtt, kokt egg, ost, etc der karbene er bortimot 0. Fløte i kaffien og fløte i sauser og salater gir litt, og til middagen spiser jeg alltid grønnsaker, så det måltidet er ikke problemet.
Skal jo aller helst ikke gå konk heller, så jeg prøver å tenke ut smakfulle, rimelige og rett sammensatte måltider med ca 6-7 karber.
Noen tips?

Gammel 19-09-11, 08:31   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt menyhjelp

Hva med og legge til litt grønnsaker til andre måltid med litt mer karbohydrater i? En klementin har feks også ca 4 g kh i seg. Kanskje litt bønner til morgenegget? Litt havregrøt?

Du er ikke den eneste som det blir litt sånn enten veldig lite eller veldig mye kh. Sett deg inn i hvilke matvarer som har litt mer kh enn 5 g kh pr 100 g og se om du finner noe som faller naturlig inn i kosten din?

Hold oss gjerne oppdatert om hvordan du gjør det - jeg er sikker på at flere vil ha nytte av det du finner utav!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Jeg trenger litt råd th3r3s3 Ketolysekuren 6 05-09-10 00:16
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt råd ... Eilan Vedvarende vekttap 6 11-12-07 15:16
Trenger litt råd jeg? Slankeren2007 Generell diskusjon 3 14-01-07 12:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.