Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Polyolen, er det carbo??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-07-04, 20:03   #1
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Polyolen, er det carbo??

Jeg trenger ekspertråd her nå....

Fikk en pakke i posten i dag, med produkter jeg har bestilt fra nettbutikken til Lindberg...

Jeg gledet meg vavittig til å spise disse vingummiene, men jeg ble sjokkert da jeg tittet på baksiden og leser at det er 72,5 gr. carbo i de????

Det står;

CARBS INFO

Carbs 72,5
Polyolen 72,5 -

Netto carbs 0 gram

Hva betyr dette? At polyolen ikke er "ordentlige" carbo'er??

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 23-07-04, 20:08   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Polyoler er det samme som sukkeralkoholer. Tas ikke fullstendig opp fra tarmen, derfor gir de en liten blodsukkerstigning. Og derfor får du diaré hvis du spiser for mye.... Dessuten er det mat for bakteriene i tykktarmen = gass....
Det er ulike meninger om sukkeralkoholer/polyoler skal regnes med som karbohydrater eller ikke. Jeg synes ikke de skal regnes med. Men noen ødelegger ketosen med dem.

Gammel 23-07-04, 20:09   #3
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

plolyoler er karbohydrater...

Men de taes vanligvis ikke opp i kroppen, fordi de er alkoholforbindelser. Sukkeralkoholer er "naturlige", men de finnes ikke i ren form i naturen. Mais inneholder blandt annet Sorbitol - som er et sukkeralkohol.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.