Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening før frokost, bra og hvorfor?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-03-08, 10:47   #1
trude.lutt
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
trude.lutt er på en erverdig vei

Trening før frokost, bra og hvorfor?

Har fått med meg at det å trene før frokost skal være bra, og i dag gjorde jeg det. Tok en yogurt 0.0% og drakk vann. Elipset i 30 min, og spiste en halv posjon havregrøt til frokost etter på.

Hvor ofte burde en/kan en trene og morgenen i løpet av en uke? Og hvorfor er det så effektivt? Trener styrke ca tre ganger i uka.

Det jeg kjente etterpå var at jeg var veldig varm, selv etter dusjen......

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 14:28   #2
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening før frokost, bra og hvorfor?

Jeg vil tro at det setter fart på forbrenningen. Frokosten som inntas etterpå, vil jo mest sannsynlig forbrennes i rekordfart samt at man nok føler seg generelt bra av å få en sånn start på dagen.

Gammel 29-03-08, 19:22   #3
Myrg
Juniormedlem

Alder: 39
Myrg er på en erverdig vei

En annen fordel med å trene om morgenen, hvertfall om man vil kvitte seg med litt fett, går også på veksthormon. Når man sover produserer kroppen veksthormon, og en treningsøkt før frokost vil da både kunne dra nytte av dette rent muskelmessig, samt gi noe tid for veksthormonnivåene til å synke, som igjen er gunstig med tanke på hvordan energien fra frokosten blir brukt i kroppen. (Veksthormon øker insulinresistansen, og trening før frokost vil dermed redusere mengdene energi fra frokost som vil lagres som fett.)

Dette er hvertfall mye av grunnen til at mange fitness-atleter og bodybuildere som skal ned i fettprosent trener før frokost. Videre har man jo også andre fine virkninger, slik som at det er en artig måte å starte dagen, at man føler at man får mer energi, og at forbrenningen vil få en raskere start slik tommygutt sier

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:28   #4
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hehe, for dem, som for eksempel meg, som har hardt for å komme meg på trening generelt, er vel den beste treningen den som faktisk blir utført...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:28   #5
Albertine
Gjest

Pluss at man da har unnagjort dagens treningsøkt og trenger ikke kjempe mot dørstokken utpå dagen.

Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:32   #6
Myrg
Juniormedlem

Alder: 39
Myrg er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Pluss at man da har unnagjort dagens treningsøkt og trenger ikke kjempe mot dørstokken utpå dagen.

Helt sant! Er så lett at det blir "må arbeid/lekser/sosialt samvær/barnepass/whatever" senere på dagen etter en lang arbeidsdag + Om man drar på studio er det som regel mindre folk og mindre kø der om morgenen, det er hvertfall mine erfaringer.

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 21:01   #7
Albertine
Gjest

Og i morgen tidlig kommer det til å være helt tomt, siden vi stiller klokka i natt og ingen kommer til å huske det.

Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:22   #8
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

jeg trente endel tidlig om morgenen for en 10-12 år siden. Jeg er en som våkner om morgenen, men kan sove lenge om jeg vil. Men jeg var aldri full av fart om morgenen. Klarte ikke yte mer enn 90-95% liksom. Spiste alltid frokost før jeg da, mye karbo. Vet ikke om det var det som tok litt av futten bort.

men fryktelig våken og produktiv ble jeg. Trengte ikke akkurat kaffe på jobben :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.