Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg har spist for mye maltitol/Cavalier

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-02-08, 20:20   #1
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Jeg har spist for mye maltitol/Cavalier

Jeg har jo skrevet før at magen har reagert når jeg har spist Ifa ol pga maltitolen. I helga har vi vært i Sverige, på hytta, og i Godisfabrikken har de egen avdeling med sukkerfritt godteri, det har jeg ikke sett/lagt merke til før. Min kjære svigerinne presenterte det for meg Problemet var jo bare at det gikk an å spise SÅ mye i forhold til det jeg har vært vant til... Jeg spiste "maange" biter sjokolade med vanilje og vaniljefyll, 3 biter ga kun 1 karb Og smågodtet var det jo ikke tellbart med karber i, så vi spiste endel av det også. Men fy F som jeg angret. Jeg joiner herved Smula til å avstå fra maltitolsøtet godis heretter. For maken til magesmerter har jeg vel kun hatt i forb. med fødsler... Og diare:dåne: Mannen og broren min led samme skjebne, så det var ikke mange andre som slapp til på den doen de siste 6 timene av gårsdagen. Er fortsatt litt uggen i magen altså... Dette var det ikke verdt. Kanskje jeg en gang i tiden kan klare å begrense meg til 3 biter... Men til jeg vet med sikkerhet at jeg klarer det avstår jeg

Gammel 03-02-08, 20:21   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Åh fy f..n, ang maltitol/Cavalier

Tror du at du noen gang lærer?

Jeg har gitt opp den tanken og kjøper bare litt om gangen

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:22   #3
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Tror du at du noen gang lærer?

Jeg har gitt opp den tanken og kjøper bare litt om gangen

Ja, er vel redd jeg vil lide samme skjebne når dette er kommet på avstand. Neste gang vi skal på hytta (om 2 uker) er jeg vel ratt innom og kjøper litt igjen... Nå vet jeg hvor mye jeg IKKE tåler

Gammel 03-02-08, 20:26   #4
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Uff..jeg hr kjøpt sukkerfritt godis på MIX...skulle på kino..SATTAN....magen var bare en stor ball full av rennadrit...rett og slett..og så VONDT!

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:29   #5
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Oi Oi var min første reaksjon, kan jeg kjøpe sukkerfritt godis i sverige Må sjekkes til uken, ja.

Jeg reagerer ikke på litt IFA og noen rader cavalier, men etter å ha dyttet i meg to plater cavalier etter operasjoner og jeg ikke fikk på ketolyse, åh kjære *dåne* Fikk ikke spesielt vondt eller flydde på do, men sååå mye luft.

Gammel 03-02-08, 20:47   #6
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

når man har nådd målet sitt, det skal vel da ikke være noe i veien for å spise litt mørk sjokolade INNNIMELLOM isteden for dette sukkerfrie som vi bare får vondt i magen av

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:53   #7
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

når man har nådd målet sitt, det skal vel da ikke være noe i veien for å spise litt mørk sjokolade INNNIMELLOM isteden for dette sukkerfrie som vi bare får vondt i magen av

Er jo det jeg pleier å gjøre, spiser Freia Dark i helgene. Men tenkte jeg skulle prøve noe nytt... Jada, skal holde meg til det jeg er vant til heretter...

Gammel 03-02-08, 21:43   #8
Safir
Medlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Safir er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Jeg har jo skrevet før at magen har reagert når jeg har spist Ifa ol pga maltitolen. I helga har vi vært i Sverige, på hytta, og i Godisfabrikken har de egen avdeling med sukkerfritt godteri, det har jeg ikke sett/lagt merke til før. Min kjære svigerinne presenterte det for meg Problemet var jo bare at det gikk an å spise SÅ mye i forhold til det jeg har vært vant til... Jeg spiste "maange" biter sjokolade med vanilje og vaniljefyll, 3 biter ga kun 1 karb Og smågodtet var det jo ikke tellbart med karber i, så vi spiste endel av det også. Men fy F som jeg angret. Jeg joiner herved Smula til å avstå fra maltitolsøtet godis heretter. For maken til magesmerter har jeg vel kun hatt i forb. med fødsler... Og diare:dåne: Mannen og broren min led samme skjebne, så det var ikke mange andre som slapp til på den doen de siste 6 timene av gårsdagen. Er fortsatt litt uggen i magen altså... Dette var det ikke verdt. Kanskje jeg en gang i tiden kan klare å begrense meg til 3 biter... Men til jeg vet med sikkerhet at jeg klarer det avstår jeg

Jeg kjenner følelsen så alt for godt! Kastet i meg masse slik godis for et par år siden, og jeg har aldri vært mer på do i løpet av noen timer! I tillegg var vi på hytte med utedo!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 23:19   #9
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Uff, kjenner til det. Jeg var også på kino og kjøpte sukkerfritt smågodt, au au au. Helt forferdelig magesmerter. Aldri mer.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 07:21   #10
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Hørtes ikke noe særlig ut nei... Har såvidt smakt litt sukkerfritt snop, og synes det smaker pyton, så dette slipper jeg nok.

Gammel 04-02-08, 11:15   #11
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Det er vel ikke meningen at du skal "stappe" i deg sjokolade heller
Men kose seg med noen biter en lørdagskveld.
Det får i vert fall ikke jeg mageproblemer av. Koser meg med en cavaliersjokolade på lørdager (ikke noe mer eller mindre) og det går helt fint. For min mage er et offer for Maltitol, desverre. Tåler det veldig dårlig.
Men nå har du kanskje lært Stinemor (eller av erfaring, ikke )

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:50   #12
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Spørs om jeg har lært... Synes liksom ikke 10 sånne små fylte biter var mye, hehe... I forhold til det man dyttet før da... Men OM jeg skal kjøpe det igjen skel jeg ta med meg 3 biter ut i stua og det er det jeg skal spise PUNKTUM!

Gammel 04-02-08, 11:54   #13
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Spørs om jeg har lært... Synes liksom ikke 10 sånne små fylte biter var mye, hehe... I forhold til det man dyttet før da... Men OM jeg skal kjøpe det igjen skel jeg ta med meg 3 biter ut i stua og det er det jeg skal spise PUNKTUM!

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 12:25   #14
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Litt kan man spise. LITT! Og det betyr ikke å maule i seg en hel pose IFA eller en pose løssjokolader med maltitol, men dere lærer.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 12:35   #15
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Litt kan man spise. LITT! Og det betyr ikke å maule i seg en hel pose IFA eller en pose løssjokolader med maltitol, men dere lærer.

en pose IFA gjør ikke så mye med magen min som sjokoladen

Gammel 04-02-08, 13:37   #16
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Ikke min heller...sjokoladen er ille..og smågodtet ENDA værre....

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 13:45   #17
Marilyn
Medlem

Marilyn sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 38
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Hvis jeg er i farta og er sulten, kjøper jeg en sånn Atkins bar med nøtter og sjokolade. Og DEN får man luft i magen av den. Shit! Vet det ikke er snakk om mat her, men en sånn bar er vel strengt tatt ikke mat heller.. blir jo som godis. Men god er den da, det skal den da Selvom man går og småfiser resten av dagen

Gammel 04-02-08, 14:14   #18
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

en pose IFA gjør ikke så mye med magen min som sjokoladen

Den er veldig snill med min mage og
Har nemlig dyttet i meg to poser på rappen, desp på kino, hehe. Merket ikke noe da.

Stinemor- hadde de ren sjokolade der og? Hvordan vet du karbene?
Bare sånn siden jeg skal over grensen en dag til uken

Gammel 04-02-08, 14:28   #19
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Den er veldig snill med min mage og
Har nemlig dyttet i meg to poser på rappen, desp på kino, hehe. Merket ikke noe da.

Stinemor- hadde de ren sjokolade der og? Hvordan vet du karbene?
Bare sånn siden jeg skal over grensen en dag til uken

Jada, det hadde de. Det står oppgitt i posjon. En posjon er 4 ruter sjokkis, det har 1,4 karber. Anbefaler deg til å holde deg til én posjon

Blir "fisete" av en pose IFA, men ikke slik som jeg ble i helga, da var jeg rett og slett dårlig og hadde sinnsyke smerter...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.