Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan jeg ha ødelagt ketostixene allerede?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-02-08, 11:24   #1
moreheavygravy
Medlem

moreheavygravy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
moreheavygravy er på en erverdig vei

Kan jeg ha ødelagt ketostixene allerede?

Jeg har prøvd meg på et par tester med nyinnkjøpte ketostix, og nå gir de nesten ingen farge (heller ikke negativt) når jeg prøver å bruke dem

Betyr det at jeg har ødelagt dem med kontakt med luft? Jeg har hatt dem i 3 dager, så da synes jeg det er lovlig lite Har vært flink å ta de raskt ut også. Eller kan det være fordi jeg har drukket mer vann de siste dagene?

Grrr... blir sinna hvis de er ødelagte nå...

Dagbok: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17454
Uke 1 : -1,4 kg Uke 2: -0,7 kg
moreheavygravy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: CKD Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:39   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha ødelagt ketostixene allerede?

Er det noen utløpsdato på boksen?

Slike bokser skal vel holde seg 3 månder etter at de er åpnet, så ødelagt dem kan du da ikke ha gjort!?!?!

Torkil skriver i boken at ødelagte stix ofte får en grønnaktig farge.

Gammel 20-02-08, 11:58   #3
moreheavygravy
Medlem

Ikke vet jeg, det er derfor jeg spør

Vet nemlig at de kan reagere på fuktighet i luft, og det er derfor jeg frykter de er ødelagt

Gammel 20-02-08, 11:58   #4
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

her står alt du trenger å vite om ketose. Jeg tror ikke det er noe galt med stiksen din. Så lange du har utslag er du i ketose, graden på stiksen har ikke så mye å si.

Håper du leser linken for den er virkelig nyttig.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:03   #5
moreheavygravy
Medlem

Det er problemet mitt. Stixen slår så lite ut, at det går nesten ikke an å lese av om den er negativ en gang. Den er nesten hvit. Det har ikke noe med "graden" av ketose å gjøre. Kanskje det er pga mye vann, ikke vet jeg.

Gammel 20-02-08, 12:07   #6
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av moreheavygravy, her.

Det er problemet mitt. Stixen slår så lite ut, at det går nesten ikke an å lese av om den er negativ en gang. Den er nesten hvit. Det har ikke noe med "graden" av ketose å gjøre. Kanskje det er pga mye vann, ikke vet jeg.

Akkurat på grunnelag av hva du skriver råder jeg deg til å se på linken jeg ga deg. Der står ALT du trenger å vite om ketose og stiks. helt sant. VELDIG opplysende innlegg

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:08   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

jeg har hele tiden hatt det lyyyyseste utslaget på stixen. Og jeg drikker mye vann.
Så lenge det er utslag på stix, så er du i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:11   #8
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Jeg har også slitt mye med fargeløse stix'er og fått endel råd i journalen min. Jeg håpte at stix'ene var ødelagt, men i og med at sambo fikk utslag, visste jeg jo at de virket. Nå har jeg brukt opp alle stix'ene, og det er egentlig greit å være uten, da slipper jeg å bli så stressa..

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:44   #9
moreheavygravy
Medlem

Okei. Da satser jeg på at det er noe sånt Takk for god hjelp

Gammel 21-02-08, 17:26   #10
moreheavygravy
Medlem

Da prøvde jeg å måle i urinprøveglass i stedet for, og skulle man sett, der var ketosen gitt Da er det ro i sjelen igjen!

Gammel 21-02-08, 18:09   #11
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Har også veldig lyst utslag, men bryr meg ikke så mye om det. Hvis jeg lurer på om jeg er i ketose er det bare å holde hånden foran munnen et par pust

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.