Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer med vekta a?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-03-08, 21:03   #1
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 42
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Hva skjer med vekta a?

Nå er det en uke siden jeg begynte med ketolyse og har ikke gått ned noe 1 uka. Er det noe jeg gjør feil? Er så demotiverende å vite at alle går ned noe første uka og ikke jeg. Er det andre som har opplevd å ikke gå ned første uka de begynner med ketolyse?

Sist redigert av supha : 07-03-08 kl 21:30.
supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:48   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer med vekta a?

Hei

I boka står det at det største vekttapet kommer i uke 2/3.
1. uka bruker kroppen til å forberede seg

Så ikke fortvil, vekttapet kommer nok

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 10:39   #3
gullahar
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
gullahar er på en erverdig vei

Hei Supha,

Jeg gikk heller ikke ned nevneverdig mye på vekta første uka. Derimot kjente jeg at kroppen forandra seg - følte meg mindre oppblåst og ble rett og slett litt "mindre". Ellers er tror jeg bare det er kjempeviktig å ikke ta lett på dette med karbene den første tiden. Fort gjort å glemme seg før man har laget seg nye rutiner.

Lykke til - det vil nok merkes før du aner det!

gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:02   #4
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 49
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Første uka er litt sånn omstillingsuke ja jeg fikk tips før jeg begynte, om å ikke telle med den første uka, siden kroppen trenger litt tid som Gerd også sier. Jeg veide meg den dagen jeg satt igang, men ellers regnet jeg lissom ikke med uke 1.
Så stå på videre Og resultatene kommer, det er jeg sikker på

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:07   #5
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

jeg fikk tips før jeg begynte, om å ikke telle med den første uka, siden kroppen trenger litt tid som Gerd også sier.

upps...feilsiterte Gerd der litt ...ikke meningen Men det er en omstilling, og kroppen trenger tid - det var poenget

Gammel 08-03-08, 11:10   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

upps...feilsiterte Gerd der litt ...ikke meningen Men det er en omstilling, og kroppen trenger tid - det var poenget

Akkurat dette mener jeg Det er kroppen som bestemmer tempoet Og derfor må den få bruke den tiden den trenger....

Gammel 08-03-08, 11:23   #7
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Akkurat dette mener jeg Det er kroppen som bestemmer tempoet Og derfor må den få bruke den tiden den trenger....

Skal prøve å ikke være så utålmodig. Lettere sagt enn gjort men.. men det er godt å høre at jeg ikke er den eneste

supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:28   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Skal prøve å ikke være så utålmodig. Lettere sagt enn gjort men.. men det er godt å høre at jeg ikke er den eneste

Å, vi er vel alle utålmodige... Men jeg har funnet ut at jeg har bruk 20-25 år av livet på å legge på meg, så om jeg bruker 2-3 år på å bli kvitt disse kiloene, så får det så være Jeg har i vertfall fått en helt annen livskvalitet etter jeg begynte med ketolyse

Gammel 08-03-08, 11:47   #9
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Å, vi er vel alle utålmodige... Men jeg har funnet ut at jeg har bruk 20-25 år av livet på å legge på meg, så om jeg bruker 2-3 år på å bli kvitt disse kiloene, så får det så være Jeg har i vertfall fått en helt annen livskvalitet etter jeg begynte med ketolyse

Signerer Gerd her Jeg har også fått en helt annen livskvalitet med ketolyse!

Gammel 08-03-08, 15:27   #10
kilovis
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 65
kilovis er på en erverdig vei

Det var egentlig godt å høre, jeg har gått ned 2,3 kg den første uka, og holder nå på å prøve meg litt fram med maten.
Imorgen får jeg moren min på besøk og hun skal også følge kuren, blir litt koseligere når man er 2.

kilovis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:41   #11
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

er alltid usikker om jeg spiser riktig. Kan dere bare ta en titt på fordelingen av protein, fett og karbo? I dag har jeg spist

264,5 g med fett
15,2 med karbo
86,54 med protein

Gammel 08-03-08, 22:56   #12
Paxen
Juniormedlem

Hvor: Oslo
Alder: 50
Paxen er på en erverdig vei

264,5 g med fett
15,2 med karbo
86,54 med protein

Mange må også følge med litt på kaloriene. 264,5 gram fett gir over 2000 kcal, 86,5 g protein gir over 300 kcal. Jeg ser selv at jeg står stille de dagene jeg har spist mye kalorier, selvom jeg er i ketose.
Andre igjen kan spise tonnevis med fett og gå ned. Urettferdig, men sant.

Lykke til

Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 23:09   #13
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Om stillstanden fortsetter mye lenger, supha, kan du ta en titt på kaloriinntaket ditt. Men det er uansett vanlig å spise mer i begynnelsen av en periode i ketose, kroppen trenger å omstille seg og det er vanlig med litt sukkerabstinens. Spis deg mett!

Gammel 08-03-08, 23:20   #14
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Paxen, her.

Mange må også følge med litt på kaloriene. 264,5 gram fett gir over 2000 kcal, 86,5 g protein gir over 300 kcal. Jeg ser selv at jeg står stille de dagene jeg har spist mye kalorier, selvom jeg er i ketose.
Andre igjen kan spise tonnevis med fett og gå ned. Urettferdig, men sant.

Lykke til

Men hvor mange gram fett skal man egentlig ligge på? Nesten all kcal ligger jo i smøret, olivenolje osv..Blir forvirret jeg nå.. Skal jeg passe på kcal i tillegg?

Gammel 08-03-08, 23:28   #15
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Om stillstanden fortsetter mye lenger, supha, kan du ta en titt på kaloriinntaket ditt. Men det er uansett vanlig å spise mer i begynnelsen av en periode i ketose, kroppen trenger å omstille seg og det er vanlig med litt sukkerabstinens. Spis deg mett!

Leste du denne, eller?

Gammel 10-03-08, 07:43   #16
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

veide meg i dag. Og jeg hadde klart å gå opp 300gram! Nå skjønner jeg ingenting. Så demotiverende

Gammel 10-03-08, 08:21   #17
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 39
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Og det viktigste! Vei deg en gang i uka. Vekta kan svinge MYE i løpet av en uke.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 08:43   #18
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Og det viktigste! Vei deg en gang i uka. Vekta kan svinge MYE i løpet av en uke.

I går veide jeg 79,3 og i dag 79,8. Kan man legge på seg så mye da? Kanskje det er fordi jeg ikke har vært på toalettet?? Bekymrer meg så mye om dagen Skal vente med vektveeingen til neste mandag.

Gammel 10-03-08, 09:07   #19
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Du er ikke aldri så lite forstoppet da? Det kan jo være så enkelt?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:15   #20
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Men hvor mange gram fett skal man egentlig ligge på? Nesten all kcal ligger jo i smøret, olivenolje osv..Blir forvirret jeg nå.. Skal jeg passe på kcal i tillegg?

Jeg vil faktisk anbefale deg å IKKE tenke på kalorier!
Det er hovedsaklig karbohydratene du skal passe på. Dobbel- og trippelsjekk boka, og følger du det som står i den, burde du være home and safe.

Men si meg... har du gått ned noe før du begynte på denne kuren, altså har du prøvd noen dietter tidligere? Det kan være en grunn til at du har fått litt treg start... kroppen tenker "Å nei, på´n igjen!".

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:18   #21
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg vil faktisk anbefale deg å IKKE tenke på kalorier!
Det er hovedsaklig karbohydratene du skal passe på. Dobbel- og trippelsjekk boka, og følger du det som står i den, burde du være home and safe.

Men si meg... har du gått ned noe før du begynte på denne kuren, altså har du prøvd noen dietter tidligere? Det kan være en grunn til at du har fått litt treg start... kroppen tenker "Å nei, på´n igjen!".

Jeg meldte meg inn i VG vektklubben i jan. Gikk ned 4 kg, så fant jeg ketolysen. Kanskje det er derfor det går så sakte??

Gammel 10-03-08, 09:23   #22
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Godt mulig.
Og når kroppen skjønner at det er et nytt og bedre opplegg på gang, vil den nok spille på lag med deg igjen.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 10:07   #23
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Godt mulig.
Og når kroppen skjønner at det er et nytt og bedre opplegg på gang, vil den nok spille på lag med deg igjen.

Best for den altså. Tror jeg skal prøve å kutte ut fløte, rømme og cola zero ( drakk bare 1 glass forrige uke ). Kanskje litt mindre fett og, kanskje jeg har lav forbrenning, så kroppen ikke klarer å forbrenne all fettet jeg spiser. Tror jeg skal ta meg litt kaffe, da tar det 2 sek før jeg må på do

Gammel 10-03-08, 10:24   #24
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Alder: 39
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

I går veide jeg 79,3 og i dag 79,8. Kan man legge på seg så mye da? Kanskje det er fordi jeg ikke har vært på toalettet?? Bekymrer meg så mye om dagen Skal vente med vektveeingen til neste mandag.

Du legger ikke på deg 500gram FETT i løpet av ett døgn. Det kan være vannsamling, at du ikke har fått vært på do o.l. Spiser man mye salt mat så vil vannet binde seg i kroppen og vekten vil gå opp.

Pga vannsamling i kroppen så er det viktig å kun veie seg 1 dag i uka.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 10:26   #25
supha
Seniormedlem

supha sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Du legger ikke på deg 500gram FETT i løpet av ett døgn. Det kan være vannsamling, at du ikke har fått vært på do o.l. Spiser man mye salt mat så vil vannet binde seg i kroppen og vekten vil gå opp.

Pga vannsamling i kroppen så er det viktig å kun veie seg 1 dag i uka.

Nå ble jeg lettet. Syntes det var litt vel mye. Jeg som var så flink og trente. Godt jeg har dere, hvis ikke hadde jeg fått hjerteinfarkt

Tuuuuuusen takk for at dere er der

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ukesmeny musikeren Lavkarbo generelt 0 04-11-07 23:06
Vil noen "nille" litt med meg neste uke? tullann Ketolysekuren 45 11-09-07 09:46
Opdatering av akryl-neglpåsetting for en uke siden ... Pc-snuppa Generell diskusjon 20 13-07-07 17:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.