Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke ny, men ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-04-08, 11:56   #1
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 44
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Ikke ny, men ...

Jeg presenterer meg selv her alikevel. Jeg har vært medlem her i flere år, men ikke vært spesielt aktiv på skrivefronten. Jeg har i underkant av 20 kg som skal bort. Jeg er fornøyd hvis bare 10 av de forsvinner, litt rundt i kantene kan man tillate seg å være.

Jeg bestilte ketolysepakke denne uken, og tre dager senere var det pakkelapp i postkassen. Veldig imponerende! Så nå har jeg vært i gang nøyaktig en uke med generell lavkarbo og kjører ketolyse f.o.m i morgen. Nå har jeg slutta å røyke og drikke kaffe samtidig, så det kan hende det går litt treigt i begynnelsen. Noen andre røykesluttere som har erfaring med det?

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:06   #2
Mosepjusk
Seniormedlem

Mosepjusk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 45
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Ikke ny, men..

Vil bare ønske deg lykke til

Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 12:22   #3
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Ikke ny, men..

Takker.

Gammel 20-04-08, 14:10   #4
Christin
Nytt Medlem

Christin sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Mo i Rana
Alder: 39
Christin er på en erverdig vei

Sv: Ikke ny, men ...

Hehe... Det var modig gjort.. Å kutte begge samtidig. Lurer bare på en ting mens det var snakk om det. Er det dumt å drikke kaffe på denne kuren? Er ikke noe stor drikker, men en kopp i ny og ned det blir det jo.

Christin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 14:55   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Velkommen tilbake

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 16:10   #6
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Lykke til!!

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 16:42   #7
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Kaffe kan hindre vekttap, men ikke for alle. Det kan være lurt å prøve å kutte kaffe og/eller melkeprodukter dersom vekta står stille en stund

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:03   #8
Budeia
Medlem

Budeia sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Næmmen HEI!!
Lenge siden vi har prata nå. Visste at du har gått på noe lavkarbo-aktig før. Lykke lykke til!

Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:59   #9
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Kaffe kan hindre vekttap, men ikke for alle. Det kan være lurt å prøve å kutte kaffe og/eller melkeprodukter dersom vekta står stille en stund

Akkurat det visste jeg fra før av. Jeg tenkte mer på røykeslutt. Man går gjerne litt opp i vekt av å slutte å røyke, men hvordan er dette med lavkarbo? Jeg tenker da at grunnen til at man går opp i vekt er fysing på søtsaker som et substitutt for røyk, og at man slipper det på lavkarbo. Bare en teori...

Opprinnelig lagt inn av Budeia, her.

Næmmen HEI!!
Lenge siden vi har prata nå. Visste at du har gått på noe lavkarbo-aktig før. Lykke lykke til!

Åh, du her?? Så kult! Nå ble jeg glad. Hvor lenge har du holdt på'a? *snoke-i-profilen*

Gammel 20-04-08, 21:28   #10
Budeia
Medlem

Budeia sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Åtte uker i morra. *stolt*

Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 21:48   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det jeg vet er at kaffe senker blodsukkeret, og man kan da få sukkersug av det. Dette i følge Atkins. Men om kaffe i seg selv stopper vektnedgang er jeg mer usikker på.

Også imponert av at du har klart å kutte røyk og kaffe på en gang! Jøsses!

Husker deg fra tidligere forresten, vanskelig å glemme noen med et så fett nick
Velkommen tilbake

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:10   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Råtøft å slutte å røyke og drikke kaffe samtidtig da Det står det respekt av

Jeg er stordrikker av kaffe, og det har ikke hemma min vektnedgang

Sitat:

Man går gjerne litt opp i vekt av å slutte å røyke, men hvordan er dette med lavkarbo?

Skulle vektnedgangen gå sakte, så kan det være kroppen som stresser pga. røykeslutt

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:46   #13
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Men takk og takk, for en oppmuntrende gjeng dere er. Jeg tror jeg blir her. Haha!
Starte journal, kanskje..

Gammel 21-04-08, 09:47   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Men takk og takk, for en oppmuntrende gjeng dere er. Jeg tror jeg blir her. Haha!
Starte journal, kanskje..

ja, bli her og start journal du

Ha en flott mandag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:44   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Stas

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-04-08, 19:51   #16
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hjertelig velkommen - tilbake

Effekten av kaffe er sterkt overdrevet, det samme gjelder mange andre produkter som søtningsstoffer, matvarer, beskjedent alkoholforbruk etc. De får skylden når vi opplever et platå og fjerner fokus fra ketolysekurens enkle regler.

Følger man oppskriftene i boken, til man får teken på kuren, går det bra for de fleste. En del vil slite med platåer på uker, men noen klarer da å glede seg over alle de andre positive sider ved kuren mens de venter på vekttapet kommer i gang igjen. Andre leter fortvilet etter en årsak til platået og får talrike, til dels motsatte råd og prøver dem i tur og orden.
Når da vekten går nedover igjen, tar de det til inntekt for at den endring de gjennomførte var årsaken til at vekten igjen kom på gli.

Fokuser på å spise blandet salat med protein og fet dressing til lunsj, middag med varierte grønnsaker og fett kjøtt eller fisk og fet saus, da er mye gjort.

Og så gåturen da

Lykke til

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:23   #17
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Også fra sjefen sjøl da, gitt.

Gammel 22-04-08, 20:35   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Signerer Torkil, ut fra egen erfaring i alle fall. At det senker blodsukker og kan trigge søtsug, tviler jeg nå ikke på, dette er det forsket ganske mye på, men jeg har ikke merket noe av det, med mindre jeg drikker veldig mye. Og jeg har ikke for alt jeg er kvinne for funnet noe som tilsier at koffein i seg selv er en partystopper.
Men det er jo ikke alle som tåler koffein i like stor grad, da. Man kan blir sur i magen og sånn.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-04-08, 21:00   #19
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Hei du!!
Moro med "nye" folk!

Er det deg på bildet??

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 21:04   #20
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Men altså, grunnen til at JEG slutter med kaffe nå, er at jeg får migreneliknende smerter av det. Ligger rett ut og spyr om jeg ikke får kaffe på morgenen. Addictive personality, eller noe i den duren.

Hyper, ja det er meg. Før jeg ble feit. Hehe!

Gammel 22-04-08, 21:12   #21
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Kul dame da gitt!!!

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 21:47   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Sitat:

Men altså, grunnen til at JEG slutter med kaffe nå, er at jeg får migreneliknende smerter av det. Ligger rett ut og spyr om jeg ikke får kaffe på morgenen. Addictive personality, eller noe i den duren.

DA har du en god grunn til å kutte ut! Åssen går det nå da? Er abstinensene fortsatt harde? Har du fortsatt røde dreads i musefletter?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-04-08, 22:33   #23
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Faktisk så gikk det mye bedre enn jeg hadde håpet på å tro. Men nå kutta jeg ned en stund før jeg slutta helt. Må trappe ned, vøtt. (Herregud)

Musefletter har jeg slutta med, men dreadsa har jeg enda. Bare svart i nakken og blåndie oppå.

Gammel 22-04-08, 22:38   #24
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Åh! Jeg tenkte på her om dagen hvor lange dreads jeg ikke ville hatt om jeg ikke hadde gredd dem ut og dermed ødela håret mitt da jeg var søtten. Oioi.
Bra med kaffen da! Jeg elsker kaffe med hele meg, røyk også for den saks skyld. Du er helt!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-04-08, 23:29   #25
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Vet du. Det går ikke en dag hvor jeg tenker at jeg savner mitt lange myke velduftende glatte dejlige hår. Men samtidig har jeg ikke lyst å klippe meg heller. Jeg har hatt mine i to år nå. Det har vært et herk til tider, men jeg er ikke klar til å skilles enda. De er fortsatt ikke helt ned til skuldrene enda, og jeg vil veldig gjerne oppleve å få alt i samme strikk. Damned if you do and damned if you don't. Nå er det liksom meg.

Men jeg skjønner hva du mener. Hadde jeg klippet meg, så hadde jeg antakeligvis aldri orket å lage dreads igjen. Ingen ting er mer pyton en umodne dreads. Også tar det så laaaang tid før de blir tette og feite!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.