Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor lite er lavt?Altså - hvor lite må karbohydratinntaket være for at det skal kvalifisere til lavkarbo? Jeg vet at øvre grense selvsagt varierer alt etter hvilken filosofi man velger, men finnes det en mer generell grense? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lite er lavt?Jeg har lest alt mellom 100-150. Fedon legger seg vel på omtrent det nivået. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Hvor lite er lavt?Har det noe å si hvilke typer karber man spiser? Bedre å spise bær/grønnsaker enn frukt, bedre med frukt enn kake osv., eller er sukker sukker, uansett? Fedon opererer jo med GI, så noe må det vel ha å si, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Sv: Hvor lite er lavt?GI er en fin målestokk. Fedon har lister bakerst i boken sin |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Hvor lite er lavt?Det er jo klart at de karbene som påvirker blodsukkeret minst (mest langsomt) er de beste. Bær foran frukt f.eks. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lite er lavt?Det er sunt å kontrollere blodsukkeret naturlig til lavt og jevnt gjennom kosten og det gjøres ved å spise variert og gjennom å spise langsomme karber, nok protein og fett i samme måltid. Gjennom daglig mosjon og å drikke vann ! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Hvor lite er lavt?
Jeg tror du er inne på noe veldig sentralt, og det er balanse. Brød og potet har jeg ikke spist på flere år, men til gjengjeld har det blitt endel (vill)ris og havregryn, og veldig mye frukt. Trolig for mye. Jeg spør fordi jeg i utgangspunktet føler jeg har hatt et ganske sunt kosthold, hvor karbohydratene kommer fra gode kilder, men det kan jo likevel bli for mye. Levde en periode kun på viltkjøtt og grønne grønnsaker og bær, og jeg har aldri følt meg så energisk. Men det slet litt for mye på lommeboken, i tillegg var det litt ensformig i lengden, så prøver å finne en variant som er litt mer levelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Har du lavt stoffskifte? | Fluffy | Stoffskifte / hormonproblemer | 16 | 15-02-07 21:24 |
Eurodiet, amming og lavt stoffskifte? | serafina | Spørsmål og svar | 5 | 04-11-05 22:21 |
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. | RAGNA | Stoffskifte / hormonproblemer | 0 | 22-02-05 12:01 |
Hva skal til for at det defineres som lavt stoffskifte? | Nooria | Stoffskifte / hormonproblemer | 22 | 07-02-05 22:23 |
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? | Iset | Stoffskifte / hormonproblemer | 2 | 19-03-04 23:32 |