Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjempesprekk til helga

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-05-08, 10:26   #1
bofse
Juniormedlem

bofse sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 57
bofse er på en erverdig vei

Kjempesprekk til helga

Jeg er helt nybegyner, holdt på en ukes tid, gått ned litt over 4 kg.
Veldig fornøyd med det.

Saken er av mannen og jeg skal på mat og vi cruse til helga.
Det ble bestillt før jeg hadde tenkt på Atkins.
Vi har ikke noe valg om mat og drikke der alt er med i prisen vi har betalt.
Greit jeg kan jo slenge alt av mat og drikke over til mannen, men poenget var jo liksom at vi skulle kose oss i sammen.

Så det jeg lurer på hvor mye ødelegger jeg med å spise og drikke det vi for servert?
Å noen tips til pangstart igjen på mandag?

bofse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 10:49   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempe sprekk til helga.

Vel, du kan jo hoppe over det som åpenbart er karbo (ris, poteter, brød), lesse på med røykelaks og annet digg, og ikke drikke søte drinker (en stor margarita har mer kalorier enn en dobbel bigmac, og det er bare fra sukker), drikk enten vin eller sukkerfritt med ren sprit i? Ellers, man er mye mer sensitiv for alkohol om man er på ketolyse.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 11:06   #3
bofse
Juniormedlem

bofse sin avatar

Takk for svar.
Ja jeg hadde tenkt og la være og spise potet osv, og desseren tror jeg ikke det blir så vansklig å hoppe over. søtsaker frister heldigvis ikke så mye for tiden.
Er igenelig mest redd for drikken, er veldig glad i wisky og cola zero.

Gammel 28-05-08, 11:24   #4
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

wisky og cola zero

er lavkarbo.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:19   #5
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

er da ikke vanskelig om det er bufe? Får du maten servert be om mer grønnsaker. Dropp poteter etc. Drikk vin, vann etc
Ikke planlegg en sprekk! Planlegg å kose deg med det som er bra.

Gammel 30-05-08, 11:04   #6
bofse
Juniormedlem

bofse sin avatar

Det er ingen bufe, alt blir servert ferdig. Kan jeg spørre om grønnsaker i steden for potet? Jeg er ikke vandt til å komme med ønsker til kokken.

Gammel 30-05-08, 11:16   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempesprekk til helga

Man kan vel i prinsippet spørre eller be om alt:
Kan sausen serveres ved siden av, kan jeg få rømme i stedet for saus, kan jeg få en ekstra kjøttkake hvis jeg ikke vil ha noen poteter osv, osv.
Det værste som kan skje, er jo at man ikke får det man spør om, og da får man spise det man kan ;-)

Men det er vel ikke mulig å få så mye varisajoner hvis det er en fast meny til alle - tror jeg.

Uansett får du sikkert et kjempefint cruise!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 11:35   #8
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av bofse, her.

Det er ingen bufe, alt blir servert ferdig. Kan jeg spørre om grønnsaker i steden for potet? Jeg er ikke vandt til å komme med ønsker til kokken.

Du kan jo evt bare si du er allergisk? De pleier ofte være litt mer imøtekommende mht å tilpasse maten hvis man er allergiker..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 12:22   #9
mariusmor
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Kjempesprekk til helga

Hei.
mulig jeg får pepper av noen nå, men , men. jeg har villet kost meg på cruse med det jeg ville hatt jeg. så kan du begyne på igjen på mandag. har hatt noen slik hoppe av og på selv og det har fungert godt.

av erfaring så får du på en måte ikke lyst på slikforbudt mat uansett, du begrenser deg ihvertfall. kos deg på tur.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.