Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Genial nyhet fra Tine!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-08-08, 18:16   #1
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Genial nyhet fra Tine!

Tine har slått til med nok et nytt og genialt produkt for alle som vil leve sunnere- flasker med fruktjuice blandet ut med 40% vann! Tenk at ingen har tenkt på dét før- å blande ut drikke med vann for å gjøre den sunnere! Nå får vi nok snart kremfløte, melk etc. blandet halvt om halvt med vann. Løsningen på overvektsproblemet til den norske befolkningen er løst!

Flasken var selvsagt merket tydelig med "Ikke tilsatt sukker". Jøss, dette blir bare bedre og bedre- tenk at man i dag kan produsere fruktjuice utenå tilsette ekstra sukker. Snart merker de vel Norvegia-pakkene med "ikke tilsatt sukker" også.

Og jeg er villig til å vedde en kalori på den utvannede juicen er dyrere enn vanlig juice...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 18:40   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Genial nyhet fra Tine!

Og jeg som trodde vi hadde nådd toppen den gangen Gilde gikk ut og stolt annonserte at de nå skulle slutte å tilsette kjøttdeigen vann...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 19:25   #3
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sitat:

Og jeg er villig til å vedde en kalori på den utvannede juicen er dyrere enn vanlig juice...

japp... tror du har rett der

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 21:39   #4
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Ca 400%

Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 23:00   #5
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Og jeg som trodde vi hadde nådd toppen den gangen Gilde gikk ut og stolt annonserte at de nå skulle slutte å tilsette kjøttdeigen vann...

Men vann er jo et essensielt næringsstoff! Hvordan forventer de at jeg skal få i meg nok hvis de ikke putter det i maten min?

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 00:54   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Fantastisk.

Gammel 10-08-08, 13:05   #7
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk
Thumbs up

Tommelen opp for Tine

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:41   #8
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Geniaaaaalt påfunn!! Tine...!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 08:24   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

"Fruktjuice og vann, lensmann. Fruktjuice og vann!"

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 15:16   #10
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Har reagert på det selv... Så noe på coop som liksom skulle være en slags jucie. Så leser jeg på pakka så står det konsentrat av feks druer eller en annen frukt og resten vann. På god gammeldags norsk blir vel det SAFT eller? Så man betaler da i dyre dommer for ferdigutblandet saft. Burde ikke vært lov å kalle sånt jucie....

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:04   #11
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Har reagert på det selv... Så noe på coop som liksom skulle være en slags jucie. Så leser jeg på pakka så står det konsentrat av feks druer eller en annen frukt og resten vann. På god gammeldags norsk blir vel det SAFT eller? Så man betaler da i dyre dommer for ferdigutblandet saft. Burde ikke vært lov å kalle sånt jucie....

Jo, det er konsentrert juice som "rehydreres" før salg. Det eneste som tilsettes er det vannet som ble fjernet når juicen ble konsentrert på produksjonsstedet. Dette gjøres hovedsaklig pga transportkostnader.

Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:00   #12
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Da kan man jo like godt kjøpe seg ei flaske med saft..billig og like godt

Gammel 11-08-08, 18:05   #13
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Jus (drikk)

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

(Omdirigert fra Juice)
Gå til: navigasjon, søk

Appelsinjuice

Jus (juice, fruktsaft) (fra latin jus, som også er i slekt med det norske ordet ost) er betegnelsen på drikkbar saft fra planter, vanligvis presset frukt, men kan også være laget av grønnsaker.
Eksempler: Ananasjus, appelsinjuice, eplejus, tomatjuice.
Jus bør drikkes avkjølt.
Betegnelsen jus kan bare brukes på ferskpressede drikker som inneholder 100% presset saft fra frukt- eller grønnsaker, og som ikke er tynnet ut med vann.[1]
Hvis en fruktdrikk inneholder mindre råsaft fordi den er tilsatt vann eller kunstige tilsetninger (som f.eks. sukker) slik at næringsinnholdet ikke tilsvarer den opprinnelige, naturlige råvaren, skal den kalles nektar, limonade eller saft.

Gammel 11-08-08, 21:13   #14
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Men det er noe helt annet. Da er det iallefall fortsatt en god etterligning av ekte juice, muligens med litt vitaminer i behold. Dette nye produktet fra Tine er langt mer utblandet enn dét. Som om du hadde blandet et halvt glass av den juice-etterligningen du fant på coop og blandet ut med vann fra springen. Forstår du forskjellen?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:16   #15
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Ja..det er SAFT alt sammen... Smaker dritt! Skal aldri kjøpe det igjen. Var så teit å kjøpe en liter på COOP.. smakte tynn blåbærsaft.. 22.90..takk..

Gammel 12-08-08, 12:52   #16
Tone-G
Seniormedlem

Tone-G sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 53
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Var det ikke 60% vann forresten i de nye fra Tine?

Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:12   #17
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

http://www.abcnyheter.no/node/71863

Verden vil bedras.. er et gammelt ordtak.

Gammel 12-08-08, 14:39   #18
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Wow, Bulldog- tippet du 400%,dyrere eller hadde du lest den saken? Ikke lyv!

Sitat:

Juice og de nye tørstedrikkene dekker to forskjellige behov, og det blir forbrukernes valg hva de ønsker å drikke i ulike situasjoner.

Selv vil jeg hevde at ingen har behov for juice overhodet, siden det bare er en langt mindre sunn måte å innta noe som egentlig er sunt, som frukt, på, lurer jeg på hvilket behov dette nye vidunderproduktet skal dekke. Så forsto jeg det. Det er det samme behovet dette produktet dekker.

Sitat:

De nye tørstedrikkene Friskus og Tine 40/60 har blitt veldig godt mottatt, og salget er større enn våre prognoser, sier Skarvang til DinSide.

Jeg hadde et bittelite håp om at jeg tok feil da jeg veddet på at det kom til å selge godt, men det ble knust.

Jeg foreslår at alle som kjøper dette produktet blir fratatt retten til å stemme ved valg som ikke inngår i et reality-tv-konsept, og straffet med høye bøter og ekstraskatt, de har åpenbart for lite vett og for mye penger.

Gammel 12-08-08, 14:48   #19
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

hehehehe Det værste er jo at de ikke har lov til å kalle det juice da.. juice er jo ferskpresset saft rett fra frukt eller grønnsaker..står klart og tydelig at med en gang du konsetrerer det eller blander i en dråpe vann...er det ikke lenger juice.. bare juks og fanteri. Noen hvisket meg i øret at det visstnok var tatt opp hos forbrukerinspektørene..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Genial SUPPE-idè Marianne Lunsj 4 09-02-06 19:12
Denne kuren er genial!!! konepone Ketolysekuren 7 22-04-05 17:16
Genial SUPPE-idè Marianne Middag 2 14-03-05 11:32
Genial spiseplan themonk Andre dietter 20 03-02-05 21:15
God nyhet!! Kalorine Atkins kosthold 11 04-08-04 13:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.