Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Forbud mot transfett i California

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-08-08, 22:54   #1
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Forbud mot transfett i California

Ikke helt fersk nyhet, men dette har ikke jeg fått med meg.
Håper det snart blir forbudt i Norge også..

Sitat:

California has become the first US state to ban restaurants and food retailers from using trans-fats, which are linked to coronary heart disease.

Governor Arnold Schwarzenegger said the new legislation, which will take effect in 2010, represented a "strong step toward creating a healthier future".

BBC News

Gammel 15-08-08, 23:06   #2
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Forbud mot transfett i California

Stilig! Siden de er storforbrukere på veggis-kost kommer kanskje melke-substituttene uten også snart? Det er veldig kjipt at for eksempel den eneste tilgjengelige jukserømma har 2% transfett. Kjipt for melkeallegikere som vil ha rømmesaus på makrellen.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 16:25   #3
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Arnold er jo gammel "bygger," og de seriøse bodyguttene kan alt om fett og aminosyrer.
Transfettforbudet er stiiilig uansett

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 09:58   #4
tonetrollet
Medlem

tonetrollet sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
tonetrollet er ny på veien

For meg var det en fersk nyhet... Så bra!

tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 12:46   #5
vossajinto
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
vossajinto er på en erverdig vei

thihi.. lurer på hva som vil sje med alle fastfood kjedene som VIL selge mat med transfett pga mindre kostnad osv..

vil de be satt på vann å brø?.. og da mener eg ikkje vann med smak og hamburgerbrø..

vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 12:46   #6
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Arnold er jo gammel "bygger," og de seriøse bodyguttene kan alt om fett og aminosyrer.
Transfettforbudet er stiiilig uansett

Governator for the win! Heia Arnold.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 14:04   #7
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Yeay! Nå MÅ Norge komme med forbud snart!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke forbud vil framtida bringe? Solan Generell diskusjon 2 05-05-07 10:20
Forbud mot transfett, i New York... Borealis Nyheter / media 20 24-01-07 17:41
LHL ønsker forbud/merking av transfett jeef-micro Generell ernæringsdebatt 4 06-10-06 20:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.