Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Forbud mot transfett, i New York...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-06, 15:54   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Forbud mot transfett, i New York...

http://www.aftenposten.no/helse/article1559380.ece

Sitat:

Pommes frites og kaker skal bli sunnere i New York. Denne uken vedtok byen et totalforbud mot bruk av det helsefarlige matfettet transfett. Norge har ennå ikke noe forbud.

Dermed blir New York første byen i USA som regulerer innbyggernes matvaner gjennom et slikt forbud. Fastfood-restauranter må innen sommeren 2007 bytte olje basert på industrielt framstilt transfett i frityrgryten med en mindre helsefarlig olje. Og fra juli 2008 er det slutt på all bruk av transfett, for eksempel i pizzadeig, smultringer og kaker.

Mer i artikkelen....


Sist redigert av Nille : 06-12-06 kl 20:02.
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:17   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Det er jo helt rått! Men litt synd hvis de begynner å bruke umettede oljer i stedet og varmer dem opp til de blir ødelagte. Ser at McDonalds i Norge skal redusere andelen transfett OG mettet fett i frityrgrytene sine ... Hvis man absolutt skal frityrsteke, må vel det beste være å bruke smult?

Pssst, fint hvis du legger inn noen linjer om hva som står i artikkelen, Borealis

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:41   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Fett!

Alt er jo bedre enn transfett i alle fall...

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:43   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Pssst, fint hvis du legger inn noen linjer om hva som står i artikkelen, Borealis

Eh......vet ikke hvordan...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 20:03   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Eh......vet ikke hvordan...


Det er fiksa !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 20:06   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Skulle ønske de fikk et forbud her i landet også. All kjeks som folk gir ungene sine er det jo transfett i (som ikke det er nok at det er sukker i dem..).

Håper norske myndigheter tar til vettet også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 21:39   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Skulle ønske de fikk et forbud her i landet også. All kjeks som folk gir ungene sine er det jo transfett i (som ikke det er nok at det er sukker i dem..).

Håper norske myndigheter tar til vettet også.

Nå synes ikke jeg at kjeks er så veldig lurt å putte i ungene, men faktisk så inneholder ikke kjeks fra Sætre transfett. Se på www.saetre.no og videre til spørsmål og svar. (Finnes ikke direkte-link til den siden, og får helle ikke merke tekst og kopiere inn hit.)

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:14   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Bare så det er klart, så synes jeg ikke kjeks er barneføde overhodet.
Jeg bare er ekstra frustrert fordi folk faktisk putter det i ungene sine. Gjerne økologiske og barnekjeks og sånn, også er det hvitt hvetemel, det er sukker, og som om det ikke var nok, så er det transfett også. :sukk:

(Takk for info om Sætre)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 23:31   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Bare så det er klart, så synes jeg ikke kjeks er barneføde overhodet.
Jeg bare er ekstra frustrert fordi folk faktisk putter det i ungene sine. Gjerne økologiske og barnekjeks og sånn, også er det hvitt hvetemel, det er sukker, og som om det ikke var nok, så er det transfett også. :sukk:

(Takk for info om Sætre)

Bare hyggelig.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 09:45   #10
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Jeg hadde et innlegg i tungvekteren Nationen om transfett før jul,
kan jo poste det her blant meningheten også.
Dagens Næringsliv hadde en stor reportasje om transfett i helgen, og myndighetene svarte v/Brustad-selv, i mandagens avis med at "dette er jo ikke noe problem, det er mettet fett som er problemet!!!"

SUKK!!!


http://www.nationen.no/meninger/lese...cle2231392.ece

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:13   #11
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Ad hominem ...

Det er noen ganger ad hominem er et godt argument, og kostholdsdebatten er et slikt tilfelle: Brustad, hvis kostholdsfilosofien du anbefaler er så bra, hvorfor går vekta di oppover? Det er faktisk et relevant argument. Eller som slo meg i et debattprogram om brød på TV for en stund siden, da mannen fra opplysningskontoret for brød fikk ordet: Mannen så jo ut som om han hadde hjerte anfall der og da! Hva spiser han? Er "godt norsk brød" så ideelt som ernæringsemne burde vel dets fremste representant se noe sunnere ut!

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 12:29   #12
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

P4 hadde i dag et intervju med avdelingsdirektør i Helse og Sosialdirektoratet, Arnhild Haga Rimestad - og, la ut intervjuet på nettet. Der kommer det frem at også Danmark har forbud mot transfett:

I Danmark er det forbudt ved lov å benytte transfett i menneskemat. Hvorfor er det lov å bruke det her i Norge?

- Dette med transfettsyrer ble vi oppmerksomme på tidlig på 90-tallet. Da gikk myndigheter og industrien inn i et samarbeid for å redusere, noe vi lyktes godt i, transfett i industrielt framstilte produkter. Den største kilden til transfett da var margarin. Nå finnes det ikke lenger transfett i bordmargarin for forbrukere, sier Rimestad.

Her er resten av linken: http://www.p4.no/story.aspx?id=218733

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 15:51   #13
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Transfett er veldig helsefarlig så det er fornuftig med forbud. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan alt etterhvert skal bli forbudt fordi det kan vise seg å ha negative effekter (som oftest kun i ekstreme doser). Jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne få kjøpt Stevia f.eks..

Det er på tide at mennesker selv tar ansvar for sin egen diett og liv. Man kan ikke leve i god tro at offentlige organer eller matvareindustrien vil passe på deg. Det er kun deg selv som kan ta vare på deg selv.

Voksne mennesker burde ha rett til å drikke og spise hva de måtte ønske, om det er kaffe og røyk, eller brus og kjeks.

Hvis transfett skal bli forbudt, så burde hvertfall brus og coca cola bli forbudt. Kaffe burde også, som inneholder enorme mengder av det mest misbrukte stoffet i verden, coffein. Coca Cola har en pH verdi som er direkte skummelt og vil fungere som kraftfôr for kreftceller i kroppen.

Edit:

Fra Aftenposten:
– Vi forsøker å redde liv. Bare i New York kan dette bety 100 færre dødsfall i året, sa byens borgermester Michael Bloomberg under en pressekonferanse da det omstridte vedtaket var fattet.

Mange store svik, bedrag, krig og drap har et utgangspunkt som er positivt, men vi vet ofte hvordan det ender. La individet stå ansvarlig for sine egne handlinger og ikke innfør enda en restriksjon som ytteligere korter ned den personlige friheten vi har igjen.


Sist redigert av Sondre : 23-01-07 kl 16:07.
Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:08   #14
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Vi skal være forsiktig med å forby ting i hytt og pine. En bedre (mener jeg) måte er å informere saklig om farer ved bruk av produkter. Så kan folk velge selv hva de vil spise/bruke og selv ta konsekvensen av det.
Et eksempel er Nederland hvor de har legalisert marihuana, og det fungerer helt utmerket. Mindre tungnarkomane nå, og heller ikke flere som røyker marihuana enn før. La folket tenke og bestemme selv over sin egen kropp. Folk er ikke generelt dumme.

Jeg ønsker saklig, objektiv informasjon fra myndighetene.

Om det sto at det var 20 gram transfett i en porsjon fries ville svært få kjøpt den. Butikken ville snarlig lagt om til en annen type fett.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:23   #15
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen, her.

Vi skal være forsiktig med å forby ting i hytt og pine. En bedre (mener jeg) måte er å informere saklig om farer ved bruk av produkter. Så kan folk velge selv hva de vil spise/bruke og selv ta konsekvensen av det.
Et eksempel er Nederland hvor de har legalisert marihuana, og det fungerer helt utmerket. Mindre tungnarkomane nå, og heller ikke flere som røyker marihuana enn før. La folket tenke og bestemme selv over sin egen kropp. Folk er ikke generelt dumme.

Jeg ønsker saklig, objektiv informasjon fra myndighetene.

Om det sto at det var 20 gram transfett i en porsjon fries ville svært få kjøpt den. Butikken ville snarlig lagt om til en annen type fett.

Du har rett i det at informering er det eneste rette. Men jeg tror nok ikke marihuana er legalisert i Nederland. Politiet tillatter kjøp, salg og bruk i såkalte "Coffe-Shops" men du har ikke lov til å røyke en tjukk en på gaten.

Forbrukere må kreve at matvarer blir klart og tydelig merket, ellers så vil vi ikke kjøpe produktene.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:35   #16
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Oki det var sånn det var. Da får dem åpne transfett-shops rundt omkring, knis.

Poenget er at folk ofte velger det som er best for dem selv, så lenge noen kommer med objektiv og nøytral informasjon. Folk burde være fri til å gjøre som dem vil. Jeg er litt fan av politimester Bastian og Kardemommeby

Når noen roper "ULVEN KOMMER" mange nok ganger, er det ingen som bryr seg til slutt. Skulle ønske enkelte personer, *host* Drevon *host* kunne bite i seg stoltheten og innse at kanskje andre har rett. Dette gjelder ikke bare ernæringseksperter men også mange andre samfunnskgrupper.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 19:25   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av verdens beste ernæringsfysiolog

Det er ikke så strenge krav til merking i Norge som i andre land. Om det står "delvis herdet vegetabilsk fett", eller "delvis hydrogenert vegetabilsk fett", så er det det samme som transfett. Men norske regler sier at man ikke trenger deklarere dette, og det kan derfor bare stå "vegetabilsk olje". Noe de fleste tror er kjempebra, for det er jo det myndighetene våre har sagt...



Det er ikke korrekt at norsk margarin er fritt for transfett. Ingen av produksentene kan på skriftlig forespørsel garantere at deres margarin ikke inneholder transfett. Hvis de kunne så ville de vel, ikke sant ?

Ser frem til transfett forbud. Jeg vet ikke hvordan deres årer ser ut, men MINE årer blir nemlig lite lekre av slikt. Og jeg vil iallefall ikke at hjertet mitt plutselig tar kvelden på grunn av tette årer. Derfor holder jeg meg borte fra transfett og transfettholdige varer som margarin, posesauser/supper, kjeks etc. (Jeg bruker under tvil Hellmanns Real Mayonaise fordi de sier den ikke inneholder transfett. Det står 0 transfats på næringsnnholdet også). Når de ikke engang oppgir det på næringsinnhold kan vi ikke verne oss mot det vi ikke vil ha heller.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:38   #18
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.



Det er ikke korrekt at norsk margarin er fritt for transfett. Ingen av produksentene kan på skriftlig forespørsel garantere at deres margarin ikke inneholder transfett. Hvis de kunne så ville de vel, ikke sant ?

Ser frem til transfett forbud. Jeg vet ikke hvordan deres årer ser ut, men MINE årer blir nemlig lite lekre av slikt. Og jeg vil iallefall ikke at hjertet mitt plutselig tar kvelden på grunn av tette årer. Derfor holder jeg meg borte fra transfett og transfettholdige varer som margarin, posesauser/supper, kjeks etc. (Jeg bruker under tvil Hellmanns Real Mayonaise fordi de sier den ikke inneholder transfett. Det står 0 transfats på næringsnnholdet også). Når de ikke engang oppgir det på næringsinnhold kan vi ikke verne oss mot det vi ikke vil ha heller.

En liten digresjon, Nille, men jeg mener forøvrig ha lest, at det fettet man finner på blodkarenes vegger, mest er av typen umettet...? Stemme dette?
Mange tenker jo "det skumle mettede fettet", fra kotelettrand, melk, etc...men det er ikke det man finner mest av igjen på karveggene?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:18   #19
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Transfett er veldig helsefarlig så det er fornuftig med forbud. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan alt etterhvert skal bli forbudt fordi det kan vise seg å ha negative effekter (som oftest kun i ekstreme doser). Jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne få kjøpt Stevia f.eks..

Det er på tide at mennesker selv tar ansvar for sin egen diett og liv. Man kan ikke leve i god tro at offentlige organer eller matvareindustrien vil passe på deg. Det er kun deg selv som kan ta vare på deg selv.

Hvis vi legger sammen to og to:

1. På vei mot forbud mot transfett.
2. Myndigheter som tror mettet fett fra dyr er "minst like farlig" som transfett.

Hva slags annet forbud kunne slike myndigheter tenke seg?

__________________
--Solan


Sist redigert av Solan : 23-01-07 kl 23:34.
Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 23:00   #20
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Hvis vi legger sammen to og to:

1. På vei mot forbud mot transfett.
2. Myndigheter som tror mettet fett fra fyr er "minst like farlig" som transfett.

Hva slags annet forbud kunne slike myndigheter tenke seg?

Dem skal bare prøve seg. Da er det krig! Bring it on, sier jeg bare.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 17:41   #21
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Forbud mot transfett, i New York...

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne få kjøpt Stevia f.eks..

Stevia får du kjøpt!
Jeg kjøpte min boks på Kinsarvik i Bergen...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen forklare meg hva som skjer med umettet fett som varmes opp? Iset Generell ernæringsdebatt 11 30-11-06 10:57
Skriv under på forbud mot dyresex i Danmark. Eva Generell diskusjon 1 16-09-06 09:43
Transfett Karin Generell ernæringsdebatt 14 16-05-06 09:13
Hvitløksdressing og fettdiskusjon Sturemmt Lavkarbo generelt 37 29-04-06 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no