Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp, har stoppet opp ... Hvorfor?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 16:22   #1
IAIA
Juniormedlem

IAIA sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
IAIA er på en erverdig vei

Hjelp, har stoppet opp ... Hvorfor?

Heisann! Jeg er helt ny her, og lurer på om noen kan hjelpe meg... Jeg startet på South Beach-dietten 5. jan, og gikk ned 5,2 kg i løpet av de første 2 ukene. Etter det har det stoppet helt opp . Jeg følger ikke SB slavisk, men mitt kosthold ser ca slik ut: Frokost: 2 kokte egg. Lunsj: Salat, ofte med skinke eller kylling. Middag: Fisk, kylling eller kjøtt med grønnsaker eller salat til. Spiser også ofte nøtter (15 stk) eller en ostebit til kvelds eller mellommåltid. Drikker vann, te og muligens litt cola zero i helgene. Hva gjør jeg galt???

IAIA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 17:34   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, har stoppet opp... Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av IAIA, her.

Heisann! Jeg er helt ny her, og lurer på om noen kan hjelpe meg... Jeg startet på South Beach-dietten 5. jan, og gikk ned 5,2 kg i løpet av de første 2 ukene. Etter det har det stoppet helt opp . Jeg følger ikke SB slavisk, men mitt kosthold ser ca slik ut: Frokost: 2 kokte egg. Lunsj: Salat, ofte med skinke eller kylling. Middag: Fisk, kylling eller kjøtt med grønnsaker eller salat til. Spiser også ofte nøtter (15 stk) eller en ostebit til kvelds eller mellommåltid. Drikker vann, te og muligens litt cola zero i helgene. Hva gjør jeg galt???

Jeg kan ingenting om SB, men er det mulig at du spiser for lite fett??
Ellers er det ganske naturlig at vektraset stopper opp etter 1-2 uker, det meste er jo vann som forsvinner i begynnelsen.
Jeg tror ikke at du kan forvente samme vektreduksjonen framover, og mest sannsynlig har kroppen din bare en "tenkepause".
Ellers er det en klistret tråd her inne med tips om hva som kan være årsaken ved vektstagnasjon, men jeg tror at du er litt for "fersk" til at du egentlig kan snakke om at du har stoppet opp .

Så ha tålmodighet, les journaler her inne og les innlegg.
Jeg tror også at det beste er om du konsentrerer deg om en filosofi som passer deg. På egenkomponerte dietter skal man virkelig vite hva man gjør.
Lykke til videre!! Du er nok godt i gang!

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke stoppet opp, men opp i cm! Smiline Ketolysekuren 7 24-01-09 19:50
Stoppet i posten - noen som vet? Adriane Kosttilskudd 6 23-01-09 10:58
Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor? Carbokiller Lavkarbo generelt 11 06-01-08 12:31
HJELP! Hvorfor er jeg ute av ketose? Liiiz Ketolysekuren 9 31-10-07 17:32
Vekta har stoppet helt opp jo ... janine75 Ketolysekuren 2 03-09-07 14:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.