Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Hvor viktig er vitaminene?Jeg har begynt å lese litt rundt ketolyse kuren og vurderer å starte med denne. Jeg ser det er annbefalt å ta en del tabletter mens man går på denne kuren, så det jeg lurer på er hvor viktig disse tablettene er og om man er nødt til å ta disse så lenge man går på denne dietten? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
![]() |
Sv: Hvor viktig er...Legen min sier at det er veldig viktig, men du kan selvfølgelig kjøpe piller/kapsler hvor som helst og ikke de som er spesiallaget til ketolysedietten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer!
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er...Her finner du flere tråder om pillene.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Hvor viktig er...Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor man trenger mer vitamintilskudd på et sunt, karbofattig kosthold enn på et usunt og karborikt kosthold. Går man fra Kneipp med syltetøy over på kyllingsalat med godt fett, må man huske på å ta vitaminene sine, liksom? Jeg tar vitaminer selv, men kjenner jeg blir litt skeptisk til denne opphausingen over at man MÅÅÅ huske på å ta vitamintilskudd når man lever ketogent, som jo er den naturlige måten for mennesket å leve på?
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvor viktig er...
Fordi ketolyse gjør at man ikke får i seg nok variert mat. Når man senere øker karbohydratmengden (men kan jo fortsatt være lavkarbo altså!), så trenger man ikke alt pilleforbruket lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Mmmnjei. Bortsett fra vit c og magnesium så finnes det adekvate mengder av alle vitaminer og mineraler i kjøtt. Men det er jo forskjell på hvor godt man tar opp diverse vitaminer og mineraler, men det har ikke noe med kostholdet å gjøre i hvert fall. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Ikke? De fleste spiser vel ikke så lite som 15 karbohydrater om dagen resten av sitt liv? Ketolysekuren er jo nettopp en kur, ikke en livstilsendring, da skal man øke karbohydratene igjen.(dog ikke opp til gamle synder....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Ja, nå har jeg holdt på i fire år, og de fleste av dem på ketogent kosthold med alt fra 0-30 gram kh om dagen, alt ettersom. Jeg tar kun magnsium og noen vitaminer for håret (av forfengelighet), passer på å få i meg litt paprika nå og da for c-vitaminenes skyld. Nå er ikke jeg på Ketolyse, men jeg spiser ketogent sånn som ketolyse er lagt opp, og det er ingenting i veien for å leve sånn resten av livet om man vil. Det er opp til hver enkelt. Det at det hetere KetolyseKUREN er vel mer enn ordvending, og jeg tror det kanskje virker mer forlokkende for en nybegynner dersom man ser at man kan spise ting man savner (eller tror man vil savne |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Lite variert på ketolyse? :knegg: Tror aldri jeg har vært mer uenig i noe. Noen spiser nok lite variert og alt for mye light-greier, men det er jo ikke sånn det skal være. Jeg tror dette med nødvendigheten av alle slags tilskudd henger litt igjen i at mange tror man finner alle vitaminene i frukt og grønnsaker. Det er jo helt feil, det er like mye og mer vitaminer i animalsk mat enn i grønt.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Der er hverfall ED forskjellig. Det er bare de første 90 dagene at man tar masse tilskudd (magnesium, kalium, E-vitaminer, C-vitaminer, Omega 6, Omega 3), men etterpå er det bare omega 3 (tran) man skal ta. C-vitamin er greit å ta, men behøves ikke. Lurer også på hvorfor det er forskjell på dette?
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Er litt lat, så jeg quoter bare noe jeg har sagt før. Har selv levd ketogent i halvannet år uten noe form for tilskudd. Ingen prøver tyder på at jeg mangler noe som helst, tvert i mot.
For å utdype: C-vitaminmolekylet er veldig likt glukose. Det blir tatt opp i cellene ved hjelp av de samme mekanismene, og konkurrerer derfor med glukosen. Det er en kamp c-vitamin alltid taper, og blir derfor skilt ut i urinen fremfor å bli nyttiggjort, såfremt blodsukkeret er høyt. Det er årsaken til at diabetes type 2-pasienter har ca 30% mindre c-vitamin i omløp enn andre.
Genialt sagt. Kunne ikke vært mer enig Sist redigert av Chunky : 24-05-10 kl 11:16. |
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
Hvor: Fredrikstad
![]() |
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Takker for svar... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Hva er det du spiser som gjør at du føler du spiser lite variert? For jeg har spist ketogen kost i et år nå og ligget på 12-20g karbo om dagen og de fleste karbene kommer fra grønnsaker. Jeg har aldri spist mere variert enn jeg har gjort det siste året! Og jeg laget det meste av maten fra bunnen av før jeg la om, så jeg var ikke noen kneip og posesuppe-menneske |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Jeg spiser mye mye mindre grønnsaker nå, og ingen frukt/bær, ingen yoghurt - dette er bare noen eksempler på ting jeg pleide å spise daglig. Ingen kaffe latte fra kaffebar lenger heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Supermoderator
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Oi, da må du ha spist MYE grønnsaker! Jeg var veggis før, og jeg spiste langt i fra så mye grønnsaker som jeg gjorde på f.eks atkins indujson hvor du skal ha tjue gram kh om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Frukt og yoghurt er jo ofte bare sukker, så det er ikke noe man trenger å erstatte med vitamintilskudd overhodet. Bær og nøtter er bra, men det får man jo også spise litt av på ketolyse og i hvert fall på generell lavkarbo. Og det er MYHYYE vitaminer og mineraler i animalsk mat. Jeg synes det tar litt vel av her inne når det gjelder at man MÅ kjøpe ketolysepakke med vitaminer og annet altså, jeg er ikke enig i at man automatisk trenger det. Jeg synes ikke det er logisk i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
![]() |
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Jeg har merka meg det at de dagene jeg glemmer å ta tablettene, så har jeg gått ned i vekt til dagen etter - de dagene jeg husker alle sammen, så går jeg opp eller står på stedet hvil dagen etter....... Jeg har de tre boksene med piller fra ketolyse.no |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Hvor viktig er vitaminene?
Vann |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
![]() |
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Men, er det da tablettene som gjør at jeg samler vann? Og det kan da ikke være spesielt gunstig? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
ser poenget ditt -- men en del av mine 15 karbo går bort i egg, nøtter, og rømme/fløte (i middagen), så det er ikke akkurat 15 karbo som kan brukes alene til grønt..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Hvor viktig er vitaminene?Jeg er ikke flink nok til å spise fisk, så jeg tar tillegg av omega3. 2000mg pr dag.
![]() |
![]() |
#22 |
Juniormedlem
Hvor: Nord-Norge
![]() |
Har et spørsmål om man veier seg hver dag utfra et slikt utsagn. Ønsker bare å vite om det er lurt eller? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Da ville jeg kutta nøttene... Eller spist noen karber mere enn akkurat 15g karbo |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Hvor ofte man veier seg er veldig individuelt!
Sist redigert av Kitt : 24-05-10 kl 19:00. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Jeg er fornøyd nå. Har laget en fantastisk tomatsuppe. Sterk, men rågod. Hadde stekte kyllingbiter oppi ved servering. Se ellers: http://forum.lavkarbo.no/showthread....097#post881097 |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor viktig er vekta for deg? | Trillian | Generell ernæringsdebatt | 17 | 11-11-08 12:27 |
Hvor viktig er ketolysetablettene? | Håpefull | Ketolysekuren | 17 | 03-11-08 23:02 |
Hvor viktig er ketolyse-tab? | Kikkeline | Ketolysekuren | 3 | 10-09-08 12:58 |
Hvor kjøpe vitaminene? | breeze | Ketolysekuren | 4 | 15-01-08 15:09 |
Hvor viktig er karbohydrater? | caja | Lavkarbo generelt | 17 | 12-05-05 17:02 |