Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veiing av grønnsaker

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-02-09, 13:11   #1
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Veiing av grønnsaker

Jeg går ut fra disse veies når de er rå? Men hva utgjør forskjellen på f.eks rå kokt brokkoli? Eller blomkål?
Og hva med frosne? Det står 2,7g karbohydrater på den ene pakka jeg har, men er det i rå tilstand? Og hvor stor er forskjellen på fryste? Altså, vil 100g fryste gi det samme som 100g rå.

Jeg er litt opptatt av dette, fordi jeg har en sambo som går på fedon-kost, og derfor spiser mye mer grønnsaker enn meg. Så hvis jeg f,eks glemmer å veie opp 100g brokkoli før koking, kan jeg da veie den opp når den er kokt? Prøver å holde meg til 100g rå gr.saker pr måltid.

Gammel 10-02-09, 13:15   #2
maysa
Seniormedlem

maysa sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Veiing av grønnsaker

på diett.no kan du skrive opp målene på kokt, rå frys osv pluss masse annet mat ...skriver at du vil ha målene i karber i stede for energi...håper dett var til hjelp

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 13:15   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

på diett.no kan du skrive opp målene på kokt, rå frys osv pluss masse annet mat ...skriver at du vil ha målene i karber i stede for energi...håper dett var til hjelp

Aha, takker!

Gammel 10-02-09, 13:17   #4
maysa
Seniormedlem

maysa sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

bærre hyggellig

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veiing? Torleiv Ketolysekuren 4 03-02-09 22:08
Veiing ... The Cat Generell diskusjon 11 01-09-08 10:07
Veiing av grønnsaker Frk Pita Spørsmål og svar 2 01-03-07 14:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.