Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Alder: 45
![]() |
10 kg eller mindre?Heia |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?
jeg veide på det meste 107 kg,la på meg masse når jeg ble gravid,hadde svangerskapsforgiftning og bekkenlåsning..fikk ikke lov å kjøre bil en gang |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?jeg er 1.69cm og takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Grattis med fantastisk vektnedgang. Virkelig imponerende! Du har vært utrolig flink! Jeg VET hvor hardt de siste KG sitter og joiner gjerne ;-) Jeg skal ikke ned så mye som deg, men 3- 5 kg til... Veide det samme som deg da jeg veide meg for 2 uker siden, men håper morgendagens veiing er mer oppløftende etter innstrammeringer på karbofronten. Er 1.72 høy, så vi har vel akkurat samme utgangspunkt.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
hey |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Hei igjen. Litt deppa nå. Var på vekten idag etter et lite opphold (har tendensen til å veie meg for ofte) og den hadde gått opp med 100 g TILTROSS for store innstramninger de siste 2 ukene. Har vært veldig bevisst, siden vekta sakte, men sikkert hadde begynt å krabbe oppover igjen. Vet at 100g ikke er noe å deppe over, men det går FEIL vei. Skjønner ikke hva jeg gjør feil!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
huff,kjenner til den der...det stopper opp noen ganger mens kroppen henter seg inn igjen,min erfaring er at det har vært en bitteliten justering på enten hva jeg spiser eller mengden som skal til...har du journal? jeg skriver inne alt hva jeg spiser ,drikker,vitaminer,trening,og vekt hver dag i min journal,om du har journal så vil jeg gjerne følge med deg dag for dag der |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Nei, har ikke journal altså... kanskje det hadde vært lurt og veldig bevisstgjørende - pluss en mulighet for andre å se hvor det butter.... ;-) hvordan oppretter jeg det, og hvor får jeg se din? Hva slags justeringer måtte til for deg? det jeg nemlig lurer på er om jeg sakte, men sikkert må sikte mer mot mer fettfattig kost. Ikke at jeg spiser mye fett, men jeg tenker ikke så mye på kalorier siden jeg spiser minimalt med karbiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Hei hei... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??)
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Dette greier du! Jeg kjenner ikke til Skaldemannmetoden. Hva går den ut på? Jeg gikk på ketolyse i starten og opplevde det som veldig motiverende da jeg så og merket hvordan kg raste av de første 4 ukene. Jeg veide nesten 75 da jeg begynte, så vi er nok ganske like. For meg gikk overgangen veldig fint. Hadde levd lavkarbo et par mnd, så det var kun små justeringer som måtte til før jeg var i ketose. Og da var det gjort ;-) Det er bare å bestemme seg for å starte, så tror jeg resten går av seg selv. Men vi får støtte hverandre! Jeg for min del er mer motivert igjen etter gårsdagens nedtur. Av en eller annen grunn viste vekta 1.1 kg mindre i dag enn i går, så nå veier jeg 66,4 :-) Sist redigert av Sandy : 05-11-08 kl 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bruk punktum, ikke komma
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Takk, da prøver jeg det! Og det funket visst :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Hei hei,så fint at flere vil joine inn |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Så kult med ketose! Tør ikke en runde til med ketose jeg. Tror det er lurere og sunnere for kroppen og gjøre dette med generell lavkarbo. Skal jo trossalt prøve å få til en varig kostholdsendring. Men du, er ikke 60 kg altfor lite for deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
hva som har skjedd deg med ketose? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Synes vel også 60 høres hakket for lite ut for deg, men man skal rives i kroppen sin, og er det den vekten du ønsker så gå for det! Men husk at det er ingenting i veien for å stoppe tidligere dersom kroppsfassongen plutselig er som du ønsker... ingen som tenker på hva vekta viser vet du... og målet er nådd når du er fornøyd, ikke nødvendigvis når tallet på vekten er identisk med målet du har satt deg.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: "Utforsker" (hva er det ultimale for meg??)
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?er nok noe mer hva man selv føler er riktig ja..jeg er klar over at jeg er slank nå,men er fremdeles noe fett som jeg vil ha av |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 42
![]() ![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Hvis jeg har forstått det riktig så vil man i utgangspunktet ikke bli undervektig ved et ketogent eller lavkarbo kosthold. Dvs, vektnedgangen stopper når kroppen er der "den vil være" selv om en er i ketose. Så sant man følger prinsippene og spiser nok altså. Så hvis du ender opp på 60 kg og spiser rett, så er dette ikke undervektig for din kropp. Hvis vektnedgangen stopper før f eks 60 kg ved kostholdet, så vil du ikke gå ned noe mer ved ketogent kosthold, ketose eller ikke.
Karbojunkie in recovery ![]() Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene! Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen... Bilder av matretter Sist redigert av Sirius : 05-11-08 kl 23:29. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life!
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Ja, dette lurer jeg også på. Er jo litt fristet til å få av resten raskere med ketolyse (det gikk så fort sist - 6 kg på 4 uker), men er redd for å tukle enda mer med kroppen. Det skjer jo tross alt et stoffskifte, eller? På den annen side sitter de siste kg hardt hos meg, så kroppen er kanskje fornøyd? men så var det det med egen følelse da.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 42
![]() ![]() |
Siden du bare skal ned litt over 3 kg, så tenker jeg med en gang at et mer generelt lavkarbo kosthold høres bra ut. For det første fordi mange mener at inn og ut av ketose er en påkjenning av kroppen som du sier. Heller ikke sikkert du vil gå fortere ned med ketose, når det er de siste kiloene.
Karbojunkie in recovery ![]() Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene! Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen... Bilder av matretter |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life!
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?Benign kostholdsindusert ketose betyr: |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?mer fra samme tråden hos lommelegen.no |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Torkil: 20 gram karbohydrater/dag for menn - mer eller mindre? | raleksan | Ketolysekuren | 2 | 01-04-08 09:03 |
Har klesstr. blitt mindre eller større? | mam | Generell diskusjon | 15 | 28-04-07 12:19 |
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... | Borealis | Lavkarbo generelt | 7 | 10-08-06 11:39 |
Insulinresistens kan den bli mindre. | pysa | PCOS og karbohydratkontroll | 7 | 18-05-05 21:27 |