Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som går på lavkarbo ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-09, 12:20   #1
Miss B
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Miss B er på en erverdig vei
Question

Dere som går på lavkarbo ...

jeg går jo på ketolyse kuren og lurer på hvor stor forskjell det er på disse to? Jeg drar på ferie imorgen og vet at det vil bli litt utskeielser. Tenkte at jeg kanskje kunne leve på en slags lavkarbo i ferien og gå tilbake til under 15 karb om dagen når jeg kommer hjem igjen. Noen med erfaring på dette?
I går spiste jeg faktisk en liten bit melkesjokolade og jeg var faktisk enda i ketose etter det. Merkelig...

Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 13:48   #2
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som går på lavkarbo...

jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Ketolyse er jo lavkarbo...
Men du mener kanskje lavkarbo med mer karbo enn ketose tilsier?

Hvis du vet med deg selv at du ikke vil klare å gjennomføre max 15-20 g karb i ferien, så bør du absolutt være realistisk. Mitt forslag er da å være så flink som det er mulig å være. Droppe poteter, ris, brød der det er mulig (og det er faktisk som regel). Skal du på hytta, er det bare å ta med lavkarbobrød og mekke egen lavkarbo mat som vanlig.
Men hvis du skal på byferie eller syden eller lignende, så vil jeg bare anbefale å spise "vanlig" mat og styre unna de største fellene. Dersom du spiser på TGI Fridays og lignende steder er det bare å bestille kjøttretter og be om ekstra salat i stedet for poteter o.l.

Jeg anbefaler IKKE at du spiser høykarbo for å kose deg fordi det er ferie. Antagelig vil du føle deg dårlig og det blir en nedtur å ha gått opp masse etter ferien..

En liten kommentar: melkesjokolade bør du styre langt unna. Det blir ikke noe bedre for kroppen selv om du kanskje fortsatt er i ketose.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 14:41   #3
Miss B
Juniormedlem

Det var det jeg mente ja Jeg skal ikke spise potet, ris og sånn, og førsøke å spise som nå. Men jeg vil gjærne at jeg kan gå ut med familien min å spise noen ganger og kanskje spise indisk eller noe. I tillegg vil en is i ny og ne være godt. Selve maten vi lager selv vil jeg riktignok være flink med. Tenker at så lenge jeg er bevisst kan jeg "unne"meg noe av og til? Vet at hvis jeg hiver innpå med høykarbo vil jeg bli dårlig, det er allerede forsøkt

Gammel 01-07-09, 17:34   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Jeg droppet de verste karbobombene da jeg var på ferie, holdt meg til bønner, linser, salaten/grønnsaker og alt mulig av kjøtt.
Men jeg var ikke superflink altså, jeg tok saus, litt dressing, smakte på en rar juice, en liten is, og litt brød som en kvinne steke i en steinovn utendørs.
Drakk MASSE vann!!!
Jeg gikk nok ikke akkurat ned i vekt denne uken, men jeg var i fin form....bortsett fra de to første dagene da jeg stappet i meg av alt som ble bydd....DET VAR IKKE LURT.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 10:29   #5
Miss B
Juniormedlem

Sv: Dere som går på lavkarbo ...

takk for svareneSå ser jeg for meg at jordbær vil være noe jeg vil få veeeldig lyst på det er jo ikke det værste man kan spise da. Om jeg ikke går ned gjør ikke det så mye, håper bare jeg ikke går opp så mye...

Gammel 02-07-09, 22:23   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Ketolyse er lavkarbo, men lavkarbo er ikke det samme som ketolyse. Selv spiser jeg lavkarbo og spiser rundt 50 karber hver dag. Vet ikke om ketolyse er programfesta til 15-20 karber hver dag eller om det er det fakta at man er i ketose... I så fall er jeg på ketolysekur med 40-50 karber hver dag. Får i allefall utslag på ketosesticksen med det.. Men det henger jeg meg ikke oppi lengere. Jeg velger å si at jeg spiser lavkarbo.

Gammel 03-07-09, 09:51   #7
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg gikk nok ikke akkurat ned i vekt denne uken, men jeg var i fin form....bortsett fra de to første dagene da jeg stappet i meg av alt som ble bydd....DET VAR IKKE LURT.

Signerer, sitter her med vond mage etter to dager. Koselig å spise mye rart, men nå er det bønner, linser, 4korn til frokost og frukt og grønt som gjelder fremover. Det gleder jeg meg til faktisk. Forresten så smakte brød rart, loff ikkeno, is merkelig, og snacks var ikke godt.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:08   #8
Miss B
Juniormedlem

Det å plutselig hive innpå med mat full av carbs kan være ganske smertefullt! Så det skal vi forsøke å styre unna. Nå skal vi på ferie i 3 uker, så her gjelder det å være bevisst.... God sommer folkens!!

Gammel 03-07-09, 10:33   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

For all del, gjør ikke som meg, hvis du skal innom en tax free butikk....
Bli ikke fristet til å ta for deg av ungenes M&M pose på flyet!
ÆSJ OG FY!
Tenk dere flymaten oppå der igjen, og vin til kvelds...og og og.....
Tror jeg duppet meg igjennom 5 1/2 times flytur jeg
Og det var IKKE behagelig, helt håpløst å sitte på et trangt charterfly og være dopa på karbo

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:35   #10
Miss B
Juniormedlem

hehe...neida, her er det campingvogn for alle penga! Har både kjøkken og do med meg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som trener på Lavkarbo, les denne tommygutt Trening 2 17-03-09 20:58
Dere som bare følger generell lavkarbo Lisekir Lavkarbo generelt 19 08-04-08 09:47
Hvor kjøper dere lavkarbo? SivPiv Spørsmål og svar 16 16-03-08 02:38
Dere som har litt peiling på lavkarbo ... candyland Lavkarbo generelt 4 11-03-08 21:34
Dyrt med lavkarbo sa dere ?? Nille Livets lyse side 2 14-08-05 16:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.