Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svimmelhet nær besvimelse?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 20:35   #1
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Svimmelhet nær besvimelse?

I dag hadde jeg en skikkelig ekkel opplevelse.Har vært svimmel og veldig trøtt i de ssite ukene,litt lavt blodtrykk.
Men i dag da jeg sto å laget mat så fikk jeg skikkelige hetetokter og svimmel.Måtte sette meg ner på en stol og da ble jeg helt bomull i hodet og følte det var rett før jeg besvimte sittende ,varte ca20 min .Samboer ble veldig bekymra for jeg ble veldig varm og var blek i fjeset.Armer og bena prikket også hodet prikket.Mistet også kraften i kroppen vanskelig å løfte bein og armer.Vanskelig med å puste skikkelig også.

Noen som har peiling på hva dette kan være?
Kan det ha vært lavt blodsukker?

Skal til legen på mandag da men hvis noen har en formening om hva dette kan være så skriv i vei
Er bedre nå litt småør og veldig trøtt sliten.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:38   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Svimmelhet nær besvimelse?

Høres mer ut som blodtrykksfall enn lavt blodsukker.

Gammel 24-03-11, 20:41   #3
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Ja, målte blodtrykket også men det var ikke så lavt da...mamsen er hjelpepleier så hun kom å målte det.Har hatt mye lavere enn det var i dag.

Gammel 24-03-11, 20:42   #4
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Høres ut som et blodtrykksfall, men ingen av oss kan stille en diagnose på deg. Får du det igjen bør du dra til legen før mandag

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:43   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Blodtrykket kan jo ha falt også steget igjen. Men du bør nok komme deg på en skikkelig legetime, ja

Gammel 24-03-11, 20:47   #6
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Ja det kan jo det ,ja det var blodtrykket .først trodde jeg det var også så det kan nok være det da.
Men lurer på hva grunnen til det er liksom.

Jeg er ikke den som er hysterisk når det gjelder helse heller men ble litt redd når jeg kjente at jeg ikke hadde kontroll på hva som foregikk i kroppen liksom

Men får nok svar hos legen ja

Snille dere er som svarer

Gammel 24-03-11, 21:17   #7
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Høres ut som blodsukkerfall spør du meg, jeg har hatt det noen ganger og det opplevdes akkurat slik du beskriver

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:18   #8
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jeg har også hatt blodsukkerfall, som føles litt sånn, men ikke helt..
Har liksom retta seg opp når jeg har fått i meg mat. Ikke noe ør og veldig trøtt etterpå..

Gammel 24-03-11, 21:41   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg regner legen tar en del blodprøver, det kan jo være generelt mangler... feks jern... som jeg har slitt med siden nyttår... utrolig ubehagelig opplevelse.
Få ihvertfall en god gjennomgang av vitaminer og mineraler!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:46   #10
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Ja det skal jeg få sjekket opp

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalme og svimmelhet angel82 Ketolysekuren 9 12-09-10 15:18
Svimmelhet-hjelp meg Cristiano07 Ketolysekuren 1 12-05-10 22:52
Svimmelhet Heksa Fysisk og mental helse 4 02-11-09 19:35
Svimmelhet Femita Lavkarbo generelt 3 28-08-06 18:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.