Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lunch til lange dager og Soyamelk

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-10, 12:12   #1
Bindi
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Bindi er på en erverdig vei

Lunch til lange dager og Soyamelk

Jeg har ofte lange dager, og synes av den grunn at det er vanskelig å finne mat til å ha med seg. Gjerne to måltider, evt. lunsj og og mellommåltid.
En salat holder liksom ikke. Det er lite mat man får kjøpt på farten, og kantina er fullt av mat jeg ikke kan spise
Andre som sliter med det samme?
Er jeg hjemme en dag, fungere det helt strålende!

Har noen forslag til meg?

Hva med soyamelk? Er det ok, har jo nesten ingen karber 0, et eller annet. Fungere utmerket i espressomaskinen min, og er sååå godt!

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:05   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lunch til lange dager og Soyamelk

Rester fra middager er kjekt å ta med. Lavkarbolapper, gjerne fyllt med litt forskjellig, det blir en slags pizza
Ferdig stekt omelett... pølse/ostemuffins....
Bare fantasien som setter grenser

Soyamelk hender at jeg bruker i matlaging.
Noen mener soya-produkter ikke er så bra. Det ligger tråder om det her på forumet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 18:32   #3
Bindi
Medlem

Jeg har søkt her på forumet om soyamelk, men fant ikke relevant (jeg søker alltid før jeg spør). Hvorfor er det ikke så bra? (utenom at du kan utvikle intoleranse for melkeprodukter. Dette kan imidlertid ikke være noe problem, så lenge jeg spiser bøttevis med fløte, rømme, ost o.l)

Gammel 14-01-10, 18:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Legger inn et innlegg photo har skrevet (er en link der også)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror på å begrense soya til et minimum. Soya inneholder østrogen, og særlig tofu som er kraftig prossesert er vondt å fordøye for kroppen.
Helsefriker i statene som har levd nesten utelukkende på vegandiett basert på soya har hatt øky forekomst av kreft. Bare til advarsel. Litt soyafløte nå og da gjør vel ikke den store skaden, med mindre man som Nille sier ikke har stoffskifteproblemer, men soya er nok ikke det helseproduktet det har blitt markedsført som å være. Kreftpasienter blir rådet til å ikke å spise soyaprodukter, fordi det kan stimulere veksten av svulster. Det er en grunn til det

Dette var en link jeg kom over som fikk meg til å lese mer om emnet http://www.mothering.com/articles/gr...soy_story.html, samt at jeg har blitt informert grundig av en veganvenn av meg som vet mer om soya enn sunt er..!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 18:48   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Ser at Gerd var litt kjappere, men legger inn diss alikevell:

Sitat:

IKKE kjøpe soyamelk! Hehe. Soya i spiselig form er fermentert, og inneholder en god del østrogen. Ikke særlig bra for stoffskiftet og syklusen.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28131

None andre linker vedrørende sanne tema:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25370

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25443

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:45   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Tacosalat er mettende for lange dager. Gjerne med guacamole i tillegg til rømme og ost for å få opp fettet og dermed holde seg mett

Gammel 15-01-10, 18:41   #7
Bindi
Medlem

Det går bare ikke så kjappt om moringen, i tillegg til å lage avansert forkost.
Bah.

Gammel 15-01-10, 19:21   #8
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Har du oppbevaringsmuligheter i kjøleskap på jobben din?

Jeg har med meg 3 ostechips av Kavlibaconost til frokost på jobben, så har jeg enten mårpølser eller annen saltpølse og agurk liggende i kjøleskapet. Til lunch har jeg salat med avocado og feta og noe kjøtt. Har olivenolje og sitronpepper stående fast på jobb.

Å ha med en avocado som mellommåltid er greit, må ha en kniv for å dele, og en skje og spise med da. Anbefaler Hindu sitronpepper for å ha på, da trenger du ikke mere.

Gammel 15-01-10, 19:37   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bindi, her.

Det går bare ikke så kjappt om moringen, i tillegg til å lage avansert forkost.
Bah.

jeg lager alt klart kvelden før. Skulle jeg laget noe på morran hadde jeg aldri fått mat

Gammel 15-01-10, 21:08   #10
Tulip73
Medlem

Tulip73 sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Tulip73 er på en erverdig vei

Jeg forbereder også lunchen kvelden i forveien.
For det meste lager jeg salat m/dressing i egen boks, eller bacon omelett. Karboomeletten anbefales. Lager du den, har du lunch i flere dager. Skal jeg jobbe ekstraskift passer jeg på å lage ekstra til middag dagen før, og tar med meg rester til å varme i mikroen. I tillegg har jeg et kriselager med brie/camembert i en boks i kjøleskapet.

Hvis du ikke har tilgang på kjøleskap anbefaler jeg at du skaffer deg en matboks med kjøleelement.

Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Heisann, hva kan jeg bruke til lunch? NinaH Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 10-01-10 11:46
Lunch til barn! Sienna Lunsj 6 18-11-09 20:18
Nannahs lunch fritatta Nannah Lunsj 2 04-08-09 00:29
Jeg er så lei salat ... lunch-forslag? anneca Ketolysekuren 9 04-01-08 21:42
Frokost og lunch på ketolyse Enid Ketolysekuren 17 28-06-07 13:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.