Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kalkunmiddag

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-09, 20:21   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Kalkunmiddag

Jeg tenkte vi må lage en tråd som gir gode forslag til godt lavkarbo -tilbehør til den store kalkunmiddagen!!

Jeg tenker å servere brokkoli, surkål (laget selv), fløtesaus (god oppskrift?), brokkoli og dessuten blir det en del høy-karbo ting og tang siden familien ellers rister på hodet av mitt påfunn om å spise lavkarbo-mat.

Men surkål kan jeg jo ikke spise så mye av, ikke brokkoli heller. Men føler at kalkun lett blir mye protein og lite fett... hjelper det å spise en del skinn slik som på kyllingen?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:31   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kalkunmiddag

Hva med m0lded salad?

Min 0ppskrift på 0rginalen er:
1pk sitr0ngelè blandet ut i 2.25dl k0kende vann, 1/2ts salt. Avkjøl til den nesten begynner å stivne, ha b0llen i kaldt vann 0g rør ca 10min.
Tilsett en pk maj0nes, 1.5dl ca.

Ha så i 3stk hakkede 0g hardk0kte egg, 1/2dl finhakked purre 0g 1dl finhakka stangselleri 0g pepper etter smak.

Jeg bytter ut sitr0ngelèen med 5 plater gelatin, sitr0nsaft 0g vann til 2.25dl 0g litt søtning, slik at det smaker ca likt sitr0ngele.

Denne 0ppskriften har vi brukt i familien i mange tiår. Pappa husker bestem0r laget denne på 1.juledag de de hadde kalkun. Pappa er fra canada i tilfelle du lurte..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:34   #3
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalkunmiddag

Imse: Jeg er litt usikker på om jeg skjønner helt hva dette blir?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:44   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalkunmiddag

http://forum.lavkarbo.no/showthread....uet+rosenk%E5l denne er nok god til, hvis du pleier å ha rosenkål til kalkuna Ellers så blir det jo endel fett igjennom sausen osv som du kan lage ved å steke krafta som er igjen etter at kalkuna er stekt sammen med litt smør, fløte og salt og pepper.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:29   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kalkunmiddag

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Imse: Jeg er litt usikker på om jeg skjønner helt hva dette blir?

Det blir en m0lded salad.. En slags fr0masj salat kan man si. Spekkfull av fett fra maj0nesen. 0g masse smak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:48   #6
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Kalkunmiddag

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det blir en m0lded salad.. En slags fr0masj salat kan man si. Spekkfull av fett fra maj0nesen. 0g masse smak.

KJEMPE spennende!!!!!
Denne skal jeg lage til nyttårskalkunen!

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:49   #7
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Kalkunmiddag

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Jeg tenkte vi må lage en tråd som gir gode forslag til godt lavkarbo -tilbehør til den store kalkunmiddagen!!

Jeg tenker å servere brokkoli, surkål (laget selv), fløtesaus (god oppskrift?), brokkoli og dessuten blir det en del høy-karbo ting og tang siden familien ellers rister på hodet av mitt påfunn om å spise lavkarbo-mat.

Men surkål kan jeg jo ikke spise så mye av, ikke brokkoli heller. Men føler at kalkun lett blir mye protein og lite fett... hjelper det å spise en del skinn slik som på kyllingen?

hvis du lager surkålen selv, så kan du vel spise en del????

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no