Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Har kjøpt medisterfarse, kan jeg bruke den til noe?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-01-10, 20:33   #1
purple
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2009
purple er på en erverdig vei

Har kjøpt medisterfarse, kan jeg bruke den til noe?

Jeg skulle kjøpe medisterdeig, men kjøpte feil og endte opp med medisterfarse. Jeg finner ikke karb innhold i den (finner det ikke i noen tabeller), men vet at det er mye mer karber i den enn i medisterdeigen. Lurte litt på om jeg kanskje jeg kunne blande den med kjøttdeig og lage noe??

Er det noen som vet hvor mange karb det er i medisterfarse, og er det noen som vet om noe jeg kan bruke den til.

purple er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 20:36   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: har kjøpt medisterfarse, kan jeg bruke den til noe?

inneholder 5-6 karber pr 100gram

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 21:47   #3
purple
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

inneholder 5-6 karber pr 100gram

Ikke mer?? Det er jo ikke så ille. Om jeg blander med kjøttdeig så blir det jo på en måte enda mindre.

Gammel 20-01-10, 09:56   #4
martefie
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Du halvkoker et blomkålhode, kliner på farsen din, evt blandet med korrekt medister, pakker halvkokt blomkål med farse inn i SMURT alu-folie og koker det hele ferdig. Middag som smaker barndom for meg. Selv om den da ble servert med potet.

Gammel 20-01-10, 10:13   #5
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av purple, her.

Ikke mer?? Det er jo ikke så ille. Om jeg blander med kjøttdeig så blir det jo på en måte enda mindre.

Er du på Atkins Induksjon, er det skikkelig ille. Da skal du ha ren mat! Frys ned og spar til en dag du kan spise litt mer karber.

Gammel 20-01-10, 13:36   #6
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av purple, her.

Det er skikkelig ille og fullstendig ulovlig på Atkins induksjon. Stek medisterkaker og server de til noen som kan spise stilvese. Medisterdeig er nesten umiulig å få tak i annet enn akkurat rundt jul, medisterfarse er ofte å få tak hele året.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:50   #7
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Medisterdeig er nesten umiulig å få tak i annet enn akkurat rundt jul, medisterfarse er ofte å få tak hele året.

Bortsett fra hvis man drar til Sverige

Gammel 20-01-10, 17:13   #8
purple
Juniormedlem

Sv: Har kjøpt medisterfarse, kan jeg bruke den til noe?

Uff da er det skikkelig synd det? Har ikke spist den ennå da, har fryst den ned, og jeg har igrunnen tenkt og bare være på induksjon i ca en uke til. Men jeg får ta den frem en senere anledning.

takk for svar

Gammel 20-01-10, 17:49   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Bortsett fra hvis man drar til Sverige

Det kommer helt an på hvor man bor det og hva slags utvalg butikkene har Jeg får ikke tak i skikkelig fet medisterdeig.

Gammel 26-01-10, 22:22   #10
Ueland
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Ueland er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er skikkelig ille og fullstendig ulovlig på Atkins induksjon. Stek medisterkaker og server de til noen som kan spise stilvese. Medisterdeig er nesten umiulig å få tak i annet enn akkurat rundt jul, medisterfarse er ofte å få tak hele året.

Hvorfor det? Mer eller alle guider jeg har lest hittil poengterer at alle typer kjøtt er lov under "introen"..

Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 22:23   #11
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Hvorfor det? Mer eller alle guider jeg har lest hittil poengterer at alle typer kjøtt er lov under "introen"..

Alle typer kjøtt, men ikke utspedde kjøttprodukter Det er to helt forskjellige ting! Kjøtt spedd med potetmel er ikke kjøtt, men et kjøttprodukt og IKKE rent kjøtt.

Gammel 27-01-10, 00:13   #12
Ueland
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Ueland er på en erverdig vei

Hva karakteriseres da som utspedde kjøttprodukter?

Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:39   #13
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

Hva karakteriseres da som utspedde kjøttprodukter?

De fleste pølser, karbonader, kjøttkaker osv. Alt du finner ulike typer stivelse i

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Medisterfarse ok? Rottis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 30-10-09 09:17
Hjelp! Er fleskfars lik medisterfarse? Philippa Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 30-04-08 13:53
Medisterfarse Strutsen Lavkarbo generelt 5 03-02-08 16:37
Hva er egentlig medisterfarse? nalana Lavkarbo generelt 4 09-10-07 00:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.