Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Medisterfarse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-02-08, 14:13   #1
Strutsen
Gjest

Medisterfarse

Jeg blir litt frustrert av å lese tabeller for å beregne karboinnholdet i et måltid. I to av mine tabeller står det at medisterfarse har mindre enn 1 karbohydrat - mens medisterkaker (har på lavkarbo) står oppført med "skyhøye" 6-7 (husker ikke helt).

Noen som vet hva som er korrekt ?

Har snakket med en slakter, men ingen vil fortelle hvor mye potetmel de tilsetter pr kilo.

Ville vært flott med en avklaring på dette fordi jeg så langt har levd i den troen på at det var lite kh i medisterkakene jeg ofte steker.

Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:26   #2
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Medisterfarse

det var rart, for medisterfarse inneholder mel, er du sikkert på at det ikke er medisterDEIG som har null karber?

medisterdeig = 0
medisterfarse = 6

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 15:50   #3
Strutsen
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

det var rart, for medisterfarse inneholder mel, er du sikkert på at det ikke er medisterDEIG som har null karber?

medisterdeig = 0
medisterfarse = 6

Hmmmm - nå er jeg neimen ikke sikker på noenting *fnis* Men hva er forskjellen på medisterdeig og medisterfarse?

Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 15:55   #4
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

hehe, lett å ta feil på denne.

Medister- DEIG er ett rent litt grovere produkt, mens
Medister-FARSE er ferdig spedd med mel og krydder, helt ferdig til bruk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:29   #5
Strutsen
Gjest

Takker og bukker

Da må jeg ta en ny prat med slakteren min igjen - for han garanterte meg at det ikke var mel i medisterfarsen - men derimot små mengder glutenfritt potetmel *hmmm*. Medisterkakene skal jeg i hvert fall holde meg unna en stund

Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:37   #6
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

glutenfritt potetmel er vel også karber? dette er ikke jeg noen mester på Spør slakteren din du, for å være sikker. jeg har svart utifra ferdig produkter du kjøper i daglivare forretningen.

Hvis kroppen din tåler å spise disse farsekakene godt, at du fortsatt går ned, eller lever bra, så ser jeg ikke noe grunn til å slutte med de

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er egentlig medisterfarse? nalana Lavkarbo generelt 4 09-10-07 00:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.