Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
![]() ![]() |
![]() Teit spørsmål om stivelseAltså.. Her om dagen var jeg på besøk hos noen som hadde skrelt potet og gulrot kvelden før og lagt i vann i kjøleskapet. På overflata av vannet fløt det noe merkelig, klissete hvitaktig noe.. Spurte hva det var, og det var da visstnok stivelsen som fløt opp... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() ![]() ![]() |
Sv: Teit spørsmål om stivelse ...Jeg kan ikke bekrefte det hundre prosent, men mener også å ha hørt noe lignende. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: OE
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Teit spørsmål om stivelse ...Dette kan jeg ikke noe om, men jeg har lest at om du koker poteter - og lar de avkjøle seg - Da går noe av stivelsen over til å bli resistent stivelse, som kroppen ikke tar opp. Så potetsalat kan være et bedre alternativ enn kokte poteter. Det er vel avhengig av både mengde og hvilket nivå av karber du legger deg på - om du kan spise det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
![]() ![]() |
Sv: Teit spørsmål om stivelse ...Åh, så bra flere enn meg har hørt om det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Teit spørsmål om stivelse ...Det er sant at noe av væsken er stivelse. Under krigen lagde man potetmel ved å rive poteter i vann, og så ta av toppen av væsken og tørke den.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Teit spørsmål om stivelseDet er sant at noe stivelse blir borte av å legge varer som poteter i vann. Men skal du være sikker på å bli kvitt nok, må de skjæres i ultratynne skiver siden det kun er stivelsen på overflaten som trekkes ut.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Et litt "teit" spørsmål | Kakeåndsen | Ketolysekuren | 0 | 14-01-09 10:28 |
Muligens et teit spørsmål | smil! | Spørsmål og svar | 17 | 13-01-09 12:05 |
Uff nå føler jeg meg teit ... Men hva er | MoaMoa | Spørsmål og svar | 2 | 14-10-08 07:58 |
Sikkert et teit spm ... | janine75 | Ketolysekuren | 3 | 11-03-08 13:00 |
Animalsk stivelse? | Maxxx | Spørsmål og svar | 11 | 17-07-07 07:08 |