Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Muligens et teit spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-09, 14:04   #1
smil!
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
smil! er ny på veien

Muligens et teit spørsmål

jeg bare lurer på en ting... fargen på urinen er blitt helt annerledes etter at jeg startet på ketolysen igjen..
har dette noe med kuren å gjøre? den er liksom klar gul! nesten type sol gul..
beklager teit spm.... men hva skyldes dette ? og hva betyr der? noen som vet?

min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:26   #2
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 44
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Muligens et teit spørsmål

Hva var den før, da? Hvis den var lysere, så kan det jo tyde på at du drikker for lite. Når jeg drikker like mye som man skal på ketolyse, blir min urin nesten fargeløs.

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:49   #3
smil!
Medlem

smil! er ny på veien

nei før var den vel litt ymse... den var i allefall mer brunoransje... ( nå skal jeg ikke akkurat påstå at jeg har pleid å studere det men...)
men jeg drikker masse hele dagen og fargen er som sagt helt annerledes.. så lurte på hva det kunne skyldes...

min journal
Gammel 11-01-09, 22:08   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det skyldes som regel kosttilskuddene. Mange rapporterer om neonfarge !
Hvis du ikke tar kosttilskudd skal den ikke være så gul, men kan nesten bli lysegul/fargeløs om du drikker mye vann.

Den skal uansett ikke være veldig mørk. Da er du dehydrert eller har et nyreproblem.

Gammel 11-01-09, 22:09   #5
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hos meg får jeg en lys grønn farge!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:15   #6
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hos meg får jeg en lys grønn farge!

Er det ikke kobber i tilskuddet?

Jeg foretrekker frysevæske. Blått piss.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:21   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Jøssenavn, er det virkelig nødvendig ? Er du full eller noe ?
Vis såpass respekt for andre medlemmene at du iallefall svarer skikkelig og ikke minst forståelig.... Ellers kan du bare lavære

Admin

Gammel 11-01-09, 22:56   #8
Adriane
Medlem

Adriane sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sukk! Takk Nille.

Gammel 12-01-09, 10:43   #9
smil!
Medlem

smil! er ny på veien

takk da fikk jeg svar! neonfarge er vel mer riktig ord ja! og jeg tar kost tilskuddene!! da fikk jeg forklaringen!! takker og bukker nille
(så ser jeg bortfra ett visst teit unødig svar lenger opp...)

min journal
Gammel 12-01-09, 10:47   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvis fargen var mer brunaktig før var det antagelig mer slaggstoffer. Det vil vel si at kroppen din er renere genrellt nå enn tidligere?

Gammel 12-01-09, 12:08   #11
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Samme hos meg. Urinen skinner som gull fra skåla.
Drikker 4-5 liter pluss hver dag, så dehydrert er jeg neppe. Tar ikke ketolyse tilskuddene, men andre kosttilskudd for å kompensere. Hva er det spesifikt i kosttilskuddene som gjør at urinen blir så gul?

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:38   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Spesielt B-vitaminer gir gul urin

Gammel 12-01-09, 13:42   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis fargen var mer brunaktig før var det antagelig mer slaggstoffer. Det vil vel si at kroppen din er renere genrellt nå enn tidligere?

Det er helt riktig, - er det mye slaggstoffer blir urinen mørkere fordi nyrene ikke klarer å "rense". Det er derfor det anbefales og er viktig å drikke mye vann på en ketogen diett, siden den i seg selv er rensende.

Drikker man mye vann og fremdeles har mørk urin bør en få testet nyefunksjonen evt. om en kan ha en urinveis infeksjon. F.eks. blærekatarr og nyrebekkenbetendelse kan gi blod i urine og da ser den mørk ut.

Gammel 12-01-09, 19:08   #14
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Hvor: Flisa
QueenConnie er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

fres. *mjau*

QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:43   #15
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Spesielt B-vitaminer gir gul urin

That explains it. Jeg tar en b-vit hver dag.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:46   #16
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Om man tisser ekstremt neon, kan det bety at man egentlig ikke trenger b-vit? Jeg har sånne som virker med en gang, også etter en stund. (mega b-stress, two time, stage release)

Gammel 13-01-09, 11:55   #17
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Om man tisser ekstremt neon, kan det bety at man egentlig ikke trenger b-vit? Jeg har sånne som virker med en gang, også etter en stund. (mega b-stress, two time, stage release)

Nei, det forteller ikke noe om hva du trenger eller ikke. B-vitamin gir farge uansett.

Gammel 13-01-09, 12:05   #18
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Tusen takk for svar Nille, dette er noe jeg har tenkt på en stund, men ikke har fått meg til å spørre om
Da kan jeg fortsette og svi av penger på neongult tiss!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uff nå føler jeg meg teit ... Men hva er MoaMoa Spørsmål og svar 2 14-10-08 07:58
Gryterett, muligens JoGeIrEmIL Middag 3 02-10-08 11:50
Sikkert et teit spm ... janine75 Ketolysekuren 3 11-03-08 13:00
Spørsmål "Snuppa" Ketolysekuren 5 16-01-08 21:56
Slem og muligens grov, men morsom Nille Livets lyse side 5 03-03-05 23:51

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.