Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekten står plutselig helt stille

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 10:26   #1
linesol
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
linesol er på en erverdig vei

Vekten står plutselig helt stille

Skjønner ingenting. Har holdt meg helt konsekvent på lavkarb. siste ukene, gikk det 4 kilo smokk + mange cm rundt livet..... men nå står det bom stille???

Lurer på om jeg spiser for lite? Når jeg starter dagen med egg, så tar det jo lang tid før jeg blir sulten igjen liksom. Spiser stort sett egg til frokost, ost/kalkun ruller til lunsj, kylling og brocolli etc. til middag. Skyr og Cottage Cheese som mellommåltid. men har reist de siste 3 dager å spist veldig lite. Kun litt kjøttpålegg (kalkun, kylling), babyost og cherrytomater med kavliost. salat med Scampi. Har drukket etpar bokser med Cola light, vet at det ikke er så lurt, men klarte ikke la vær (får det gratis på jobb). Noen som ser en råd tråd her?

Håper noen kan komme med noen gode råd.

Er 172 c. å veier 80 kilo og vil ned 6 kilo til.

linesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:27   #2
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Vekten står plutselig helt stille

Jeg har også samme greia . Så nå har jeg kjøpt cocosa, og satser på å få i meg to-tre ss daglig av den. Mistenker at det er for lite fett i kosten, som gjør at det stopper opp. Om du blar nederst i tråden du har startet, finner du tråder som ligner.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:36   #3
linesol
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
linesol er på en erverdig vei

Ok. takk for tipset. Prøvde å søke etter liknende tråder, men fikk ikke opp noe skjønner du.

linesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:38   #4
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Se nederst på siden her - der finner du mange lignende spm / svar

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:48   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hvor lenge har du stått stille? Kan ikke se at det står i hovedinnlegget..?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 12:47   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Det er helt naturlig at det stopper opp innimellom, kroppen er ikke en maskin som kan programmeres til et jevnt vekttap. Vi snakker ikke om vektplatå før vekta har stått bom stille i minst fire uker. I og med at du kjører et egenkomponert opplegg så er det utrolig vanskelig å gi deg noen råd vedrørende hva du spiser når du i tillegg ikke oppgir hvor mange kh du skal ligge på daglig.
Den vanligste nybegynnerfeilen på lavkarbo er for lite fett og for lite vann. Kylling og kalkun er ikke akkurat feit mat, prøv og velg feitere alternativer. Jeg går på ketolyse og da blir det litt mye kh å spise skyr.
Kan jo kjapt nevne at enkelte ikke går ned i vekt (de såkalte partystopperne) når de spiser tomater, meieriprodukter –smør, søtningsmidler, nøtter og brøderstatninger. …andre faktorer som kan virke inn er sykdom, medisiner, lite/dårlig søvn og stress.
Søtningsmidler kan i tillegg trigge søthungeren.

Legger ved link til en tråd der jeg har samlet sammen informasjon beregnet på nykommere i lavkarboverdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av arnakristin : 20-02-10 kl 13:24.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 13:05   #7
LiMe
Medlem

LiMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
LiMe er på en erverdig vei

Hva er skyr? Forøvrig har jeg hatt det samme problemet. Plutselig sto vekta stille, selv om jeg hadde samme kostholdet som tidligere. Jeg har øket mengden mosjon, kutta i mengden tomater og proteinbrød, øket vannmengden og prøver å sise litt mindre. Nå går det veien igjen

Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 13:23   #8
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Hva er skyr? Forøvrig har jeg hatt det samme problemet. Plutselig sto vekta stille, selv om jeg hadde samme kostholdet som tidligere. Jeg har øket mengden mosjon, kutta i mengden tomater og proteinbrød, øket vannmengden og prøver å sise litt mindre. Nå går det veien igjen

Skyr er et islandsk meieriprodukt som Q-meieriet nå lager for å prøve å kapre yoghurt markede i Norge, http://www.kavli.no/wps/wcm/connect/Q/Produkter/Nye+produkter/NO-Q-nyhet-skyr. I tillegg så har de nå kommet med Skyr naturell. Skyr er ikke yoghurt det er egentlig en myk ost.

Sitat:

Skyr blir laget av skummet melk som pasteuriseres ved høy temperatur. Etter kjøling til ca 35 grader blir en blanding av melkesyrebakterier tilsatt. Denne blandingen er særegen for Skyr. Etter 15 – 20 timers fermentering blir den syrnede melken varmebehandlet og filtrert. Slik får man ut ostestoffet av melka. Ostestoffet gjennomgår så nok en varmebehandling og den ferdige Skyr’en kjøles ned for fylling i beger og deretter lagring. http://no.wikipedia.org/wiki/Skyr

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 13:51   #9
LiMe
Medlem

LiMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
LiMe er på en erverdig vei

Ok, takk for det , ser det er en del karber i skyren.

Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose, men vekten står stille! Karbokarbo Atkins kosthold 24 06-09-09 18:48
Når vekten står stille? Lobelia Ketolysekuren 10 04-06-08 09:02
Vekten står stille tech Spørsmål og svar 6 18-02-07 21:20
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.