Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her og lurer på MYE ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 19:25   #1
ElinN
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2010
ElinN er på en erverdig vei

Ny her og lurer på MYE ...

Heisan.

Jeg var innom helsekost i dag og fant noen sjokolader som var av merket cavalier, dama sa at det var veldig lite karbo i disse sjokoladene. Vil det si at jeg kan spise dem hver dag?? eller bør man begrense de sjokoladene til en gang i uken, eller bør man holde seg helt unna??
Jeg las en plass her at tyrkisk youghurt er veldig bra, men hva bruker dere det til? som vanlig youghurt eller? Hvor mye kan man beregne å gå ned i uken når man følger en lavkarbo diett?
Takknemlig for alle svar

ElinN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:06   #2
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ny her og lurer på MYE...............

Vel, nå sier du at du har egenkomponert diett, så da kan jo ingen andre si hva som er lovlig og ikke lovlig på din diett.

Cavalier er sjokolade uten sukker, men med kunstig søtning (mener jeg på). Kunstig søtning trigger søthungeren for mange og bremser vektnedgang. Men sjokolade i seg selv er ikke så usunt når det ikke er sukker i.

Tyrkisk yoghurt har jeg bare brukt som yoghurt, men man kan også bruke det i indisk mat og man kan f.eks. lage saus av den.

Og om hvor mye man kan regne med å gå ned i vekt er vanskelig å si når du ikke sier hvor mange karbohydrater du spiser og hvor mange kilo ekstra du har. Men selv om en person på 100 kg går ned så og så mye betyr ikke det at en som veier like mye og gjør alt likt går ned likt. Men hvis du spiser ketogent, så er det vel sånn ca 0,5 kg per uke.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:52   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Hvor mye man går ned er veldig individuelt og tro for all del ikke at alle her inne raser ned i vekt, det bare virker sånn. Det er helt klart mange faktorer som virker inn og en som skal ned masse vil gå ned mer i begynnelsen enn en som skal ned mindre enn 10 kg.
Her er en tråd der jeg har samlet sammen en del essensiell informasjon for nybegynnere i lavkarbo verdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Det aller beste er om du klarer deg uten søtningsmidler og derfor vil jeg ikke anbefale deg å spise sukkerfri sjokolade hver dag. Husk at kostholdsomlegging innebærer å bryte gamle vaner, det kan for mange bli en stor utfordring. Mange av de sukkerfrie sjokoladene er søtet med maltitol som en god del ikke tåler så godt, kan føre til vondt i magen og i verste fall diaré.
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så føler jeg ikke noe behov for å spise noe søtt.
Det er helt naturlig å få litt abstinens i overgangen fra høy til lavkarbo, men prøv å motstå fristelsen…
I og med at du har egenkomponert lavkarbo så husk i alle fall å oppgi hvor mange kh du skal ha pr dag da det er mye lettere å gi råd og tips. Lavkarbo er nemlig en paraplybetegnelse på karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 21:20   #4
ElinN
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2010
ElinN er på en erverdig vei

nej da får jeg bare klare meg uten sjokoladene, tror nok at det går helt fint Nej jeg prøver å holde meg unna karbo men noe blir det i løpet av dagen. Men holder meg helt unna brød, poteter, ris, frukt og pasta. prøver å holde meg til kjøtt, fisk, egg og grønnsaker. men i går tok jeg meg et knekkebrød. blir himla kjedeligt i lengden å spise eggerøre med skinke til frokost. Så er superglad for at det er så mange flotte opppskrifter her. Fant til og med oppskrift på knekkebrød fant denne tyrkiske youhurten på butikken i dag og handla den med hjem så da er det bare å finne ut hvordan den kan nytes på best mulig måte. Takk for gode svar.

ElinN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 23:15   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og lurer på MYE...

Hei,
Vedr. tyrkisk yoghurt, ser at noen bruker litt vanilje essens andre har oppi litt bær...
Her er noen linker til inspirasjon:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30986
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26004
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28483

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg lurer og lurer Sol Ketolysekuren 7 14-01-08 18:11
til de som lurer på noe, =) Siljevanilje Spørsmål og svar 11 20-12-05 18:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.