Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Å du hellige jul, selv om det er påske

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 21:22   #1
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Å du hellige jul, selv om det er påske

Ble litt svett når jeg leste denne:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7064005

Jaja...

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 04:29   #2
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Å du hellige jul, selv om det er påske

Hahaha, det er jaggumeg fortvilende ja, vedder på at denne typen spiser middag litt sånn som legen til Kitt

Sitat:

– De blåser i hva vi hjerteleger sier, og fortsetter å spise Annika Dahlqvists stekte bacon i fløtesaus, fortviler overlegen.

Gammel 01-04-10, 06:39   #3
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Men vedkommende hadde altså fått sitt andre hjerteinfarkt etter at han hadde lagt om. Han hadde dermed ett hjerteinfarkt på vanlig høykarbokosthold. Det var altså på det av disse kritikernes anbefalte kosthold hjertesykdommen var etablert.

Gammel 01-04-10, 11:08   #4
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Nemlig, Manina. Logikken er noe uklar her

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 11:28   #5
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Logikken er veldig uklar, ja. Det som irriterer meg med sånt er at nå vil sikkert mange jeg kjenner dytte den nettsiden opp i trynet mitt, og fortelle meg at jeg har tatt helt feil hele tiden.... sukk.

Hvis 50 000 får hjerteinnfarkt etter å ha fulgt rådene til Staten Ernæringsråd hele livet skjer ingenting, og én får hjerteinnfarkt etter å ha gjort det samme - men de siste 2 månedene spist LCHF - da må jo LCHF være farlig.... eller....

Veldig mange av de som går over til LCHF ligger allerede i faresonen vil jeg tro? Jeg vil være så freidig som å si at grunnen til nedgangen i antall hjerteinnfarkt de siste årene, kan skyldes at fler og fler har gått over til Atkins, Ketolysekuren, Skaldeman og alle de andre gode LCHF kostholdene som er tilgjengelige nå.

Sist redigert av Veggpryd : 01-04-10 kl 12:15.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 12:33   #6
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Logikk er en fin ting. Kjempelogisk at fet mat uten karber til er farlig, når flere enn noensinne får hjerteinnfarkt og spiser korn og stivelse... Jeg er ganske sikker på at fett i kombinasjon med korn/stivelse er kjempefarlig, men fett alene er ikke farlig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Påske - egg Summer Kake/dessert og snacks 40 01-12-11 06:59
Påske Mjauritz Spørsmål og svar 14 13-03-08 19:21
Påske - egg Summer Barns kosthold 6 13-03-08 12:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.