Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ett år!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 20:33   #1
baardog
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
baardog er på en erverdig vei

Ett år!

Hei
Jeg er ny her på forumet, men jeg runder akkurat året på LCHF, jeg har gått ned litt over 25kg og er veldig fornøyd.
Jeg har hele tiden vært i kontakt med legen min, og nå vil hun stoppe meg fordi jeg har hatt en uheldig utvikling som legen kaller det av saltene i blodet, og kolesterolet har utviklet seg i feil retning.
Jeg tar tran hver morgen, er det noen vitaminer jeg bør ta?
Hva bør jeg gjøre, kan det være at denne dietten er uheldig for meg? Er det noen som faktisk kan få en uheldig utvikling på forholdet mellom godt og dårlig kolesterol.

baard

baardog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:14   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ett år!

Hva spiser du da?

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:30   #3
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Noen hevder du får økt kolesterol av lavkarbokosthold, dette kan godt hende. Jeg har vel hørt om like mange som har fått lavere verdier som høyere verdier. Triglyseridene skal gå markant ned på lavkarbokosthold.

At høyt kolesterol ikke er bra er stadig mer omdiskutert. Det er heller ikke noe som heter godt og dårlig kolesterol. Til å begynne med var alt kolesterol farlig, etterhvert begynte de å skylde på LDL, deretter på oksidert LDL osv. Det er mye info om det her på forumet, ta et søk!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:50   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Anbefaler deg å lese denne:
Kolesterolguide på norsk

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:33   #5
baardog
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
baardog er på en erverdig vei

Jeg spiser mye animalsk fett, egg&bacon, ribbe, karbofrie pølser med mye fett, kjøttsaus med ost, makrell i tomat. Mye Jarlsberg, rømme og majones. Brokkoli og blomkål. Lapper med dansk salami.

baardog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
kolesterol, lchf, salt, tran

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.